Even voorstellen ...

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kingpin
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 11 aug 2019, 15:37

Even voorstellen ...

Bericht door Kingpin »

De eerste leuke kennismaking met een aantal ZBA'ers was tijdens de afgelopen demodag in Hengelo.
Eric is de naam, alias 'Kingpin' wat voor de oud gamers misschien een belletje doen rinkelen, vandaar de nickname.

Inmiddels hoor ik nu ook officieel bij de 'oudjes'. In een grijs verleden electronica gestudeerd maar eigenlijk pas de laatste jaren als werk weer mee in aanraking gekomen (mechatronica). In de tussentijd veel programmeer en design ervaring opgedaan als werk.
De hobby zat er al vroeg in, van huisuit veel zelf bouwen en gewoon 'doen', wat als broekie ook wel eens geresulteerd heeft in een flinke optater tussen de fase in de ene hand en de nul in de andere hand .... en dan toch voor het vak elektronica kiezen :roll:

M'n eerste echt serieuze 'project' was een dsp geregelde actief filter (praten we over de jaren '80).
2x 3 kanaals filtersectie, 6 eindversterkers elk apart gevoed, drivers waren van Celestion in 22mm mdf, woog een ton maar het geluid was fenomenaal.
Alleen de afmetingen ... m'n ouders waren er denk ik niet zo blij mee en eenmaal op mezelf waren ze inderdaad te groot.
Heb ze jaren later in onderdelen verkocht.

Op dit moment zijn dit m'n laatste 'projecten'.

Een Tripath TA2022 eindversterker die ik in combinatie met een Naim Unitiqute2 gebruik in de woonkamer.
woonkamer.jpg
amp-working.jpg
amp-finished.jpg
Voor het echte werk op zolder m'n 'mancave'. Hoef ik geen consessies te doen en kabels weg te werken etc.
2 zolder.jpg
3 zolder.jpg
Het 'hart' is een 230V distributiesysteem.
8 230v.jpg
9 230v.jpg
Daarnaast veel voedingen gebouwd waarbij de nadruk ligt op lage ripple en ruisvloer.
Uiteenlopend in amperage.
13 voeding.jpg
14 voeding.jpg
11 voeding.jpg
10 voeding.jpg
12 voeding.jpg
Waarbij mijn LiPo voeding wel het paradepaardje is. Zowel qua functionaliteit als meetwaardes.
17 voeding.jpg
18 voeding.jpg
filmpje:


[ Bekijk op youtube ]
19 voeding.jpg
Dacht zet er maar gelijk wat plaatjes bij :)
Laatst gewijzigd door Kingpin op wo 18 mar 2020, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Even voorstellen ...

Bericht door Barry2001 »

Nogmaals welkom hier Eric. Ziet er allemaal keurig uit!
Gebruikersavatar
Kingpin
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 11 aug 2019, 15:37

Re: Even voorstellen ...

Bericht door Kingpin »

Bedankt Barry!
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Even voorstellen ...

Bericht door wouter »

Van harte welkom, en mooie binnenkomer zeg!
Gebruikersavatar
Kingpin
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 11 aug 2019, 15:37

Re: Even voorstellen ...

Bericht door Kingpin »

Bedankt Wouter.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Even voorstellen ...

Bericht door ray5150 »

Zozo, zeker een mooie binnenkomer.
Ook van deze kant mijn complimenten. :goedzo:
Gebruikersavatar
Kingpin
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 11 aug 2019, 15:37

Re: Even voorstellen ...

Bericht door Kingpin »

Bedankt.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Even voorstellen ...

Bericht door Douwe84 »

welkom! Kingpin ken ik wel ja :)

Ik kan je foto's niet zien, ben ik de enige ?
Gebruikersavatar
Kingpin
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 11 aug 2019, 15:37

Re: Even voorstellen ...

Bericht door Kingpin »

Bedankt Nooby (waarschijnlijk van een ander forum?).
Plaatjes werken hier (andere locatie) wel.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Even voorstellen ...

Bericht door Barry2001 »

Plaatjes doen het hier ook wel (W10-Edge), ook op de telefoon. Ze zijn ook keurig in het topic zelf geplaatst, welke OS/browser kijk je mee Douwe?
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Even voorstellen ...

Bericht door Douwe84 »

Kingpin schreef:
Bedankt Nooby (waarschijnlijk van een ander forum?).
Plaatjes werken hier (andere locatie) wel.
Ik bedoelde de game ;)
Barry2001 schreef:
Plaatjes doen het hier ook wel (W10-Edge), ook op de telefoon. Ze zijn ook keurig in het topic zelf geplaatst, welke OS/browser kijk je mee Douwe?
T zit m in de firewall op het werk zie ik nu, op mijn telefoon werken ze wel.
Laatst gewijzigd door Douwe84 op wo 18 mar 2020, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kingpin
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 11 aug 2019, 15:37

Re: Even voorstellen ...

Bericht door Kingpin »

Nooby schreef:
Kingpin schreef:
Bedankt Nooby (waarschijnlijk van een ander forum?).
Ik bedoelde de game ;)
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Even voorstellen ...

Bericht door Henkjan »

de plaatjes staan op 1drv.com, niet op t forum
@Kingpin: zou je ze ajb willen uploaden?
Gebruikersavatar
Kingpin
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 11 aug 2019, 15:37

Re: Even voorstellen ...

Bericht door Kingpin »

Henkjan schreef:
de plaatjes staan op 1drv.com, niet op t forum
@Kingpin: zou je ze ajb willen uploaden?
Wat is de reden, aangezien ze gewoon te zien zijn.
Is uploaden verplicht, mag men op dit forum de plaatjes niet deeplinken? Zo ja dan zal ik ze 'even' uploaden.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Even voorstellen ...

Bericht door Henkjan »

bedankt alvast.

de reden is dat maar al te vaak er iets verandert bij dit soort externe hosts waardoor de plaatjes niet meer zichtbaar zijn, zoals bv vorig jaar bij photobucket (die stonden ineens deeplinks naar bij hun gehoste foto's niet meer toe). veel oude topics zijn daardoor incompleet. daarom hebben we op een moment besloten om wat meer geld uit te geven aan hosting met voldoende opslag zodat we alle afbeeldingen zelf op kunnen slaan.
Gebruikersavatar
Kingpin
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 11 aug 2019, 15:37

Re: Even voorstellen ...

Bericht door Kingpin »

Ok, ik zal in de tussentijd even kijken hoe ik de openingspost aanpas. Komt goed.
Gebruikersavatar
Kingpin
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 11 aug 2019, 15:37

Re: Even voorstellen ...

Bericht door Kingpin »

En aangepast ... viel mee gelukkig :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Even voorstellen ...

Bericht door Henkjan »

:goedzo:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Even voorstellen ...

Bericht door Barry2001 »

Ah, had niet gezien dat de pics elders gehost waren, opgelost.
Gebruikersavatar
Matthijs1969
Berichten: 101
Lid geworden op: do 07 sep 2017, 14:02
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Even voorstellen ...

Bericht door Matthijs1969 »

Welkom Eric,

Hengelo was ook mijn eerste demodag en was een zeer geslaagde dag ben volgend jaar zeker weer aanwezig :)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Even voorstellen ...

Bericht door Barry2001 »

Matthijs1969 schreef:
Welkom Eric,

Hengelo was ook mijn eerste demodag en was een zeer geslaagde dag ben volgend jaar zeker weer aanwezig :)
In principe is het altijd (wat is nog ‘altijd’ deze dagen) is het de eerste zaterdag in februari.
Plaats reactie