nas beginnersvraagjes
Moderator: Beheerdersteam
Re: nas beginnersvraagjes
Ik heb ook een rpi3.
Maar, ik heb een img gevonden van Omv, dus ik ga even aan het stoeien.
Mocht het niet lukken, laat ik het weten. Alvast bedankt.
Maar, ik heb een img gevonden van Omv, dus ik ga even aan het stoeien.
Mocht het niet lukken, laat ik het weten. Alvast bedankt.
Re: nas beginnersvraagjes
Heb de image op het kaartje gezet, en de pi opgestart.
Via ip scanner gekeken welke ip de pi heeft, en proberen in te loggen.
Nu krijg ik de melding, de pagina is niet bereikbaar, ip heeft de toegang geweigerd.
Via ip scanner gekeken welke ip de pi heeft, en proberen in te loggen.
Nu krijg ik de melding, de pagina is niet bereikbaar, ip heeft de toegang geweigerd.
Re: nas beginnersvraagjes
Heb hem hier van een google drive afgeplukt.
https://pcmac.biz/openmediavault-5-on-raspberry-pi/
stond een link naar versie 3 en 4, heb 4 genomen.
Zie niets over een poort.
https://pcmac.biz/openmediavault-5-on-raspberry-pi/
stond een link naar versie 3 en 4, heb 4 genomen.
Zie niets over een poort.
Re: nas beginnersvraagjes
Ik kreeg het eerst ook niet voor elkaar met de web toegang, maar na wat te hebben gesukkeld met Putty, nu dus wel toegang.
Laatst gewijzigd door hannesie op di 17 mar 2020, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: nas beginnersvraagjes
Ja, dit is die versie, maar Putty (progammaatje/tooltje) is dan een optie om via een schermpje de andere computer te benaderen.
Blijkbaar was dat genoeg.
Ik heb alle moeilijk dingen die ze op die site neer hebben gezet niet eens gedaan, maar de .img naar de SD card en opstarten.
Blijkbaar was dat genoeg.
Ik heb alle moeilijk dingen die ze op die site neer hebben gezet niet eens gedaan, maar de .img naar de SD card en opstarten.
Re: nas beginnersvraagjes
Ik heb ook alleen die img op het kaartje gezet, verder niets.
Heb nu putty geinstalleerd, maar als ik naar het ip adres ga, krijg ik alleen een zwart schermpje.
Heb nu putty geinstalleerd, maar als ik naar het ip adres ga, krijg ik alleen een zwart schermpje.
Re: nas beginnersvraagjes
Krijg nu in putty wel een inlog mogelijkheid, maar admin / openmediavault werkt niet.
Re: nas beginnersvraagjes
Klopt, kijk nu eens een of je wel met ip nummer de Rpi kan benaderen.
Re: nas beginnersvraagjes
In putty of in de webbrowser. In de webbrowser krijg ik dan allemaal google paginas.
Re: nas beginnersvraagjes
als ik in putty login admin invul, dan zie je dat gewoon invullen.
Dan komt er password, maar het is net of ik daar niets in kan vullen.
Dan komt er password, maar het is net of ik daar niets in kan vullen.
Re: nas beginnersvraagjes
Kijk zelf eens of daar rare dingen staan, ik heb hier geen beperking, kan ook W10 zijn.
Re: nas beginnersvraagjes
Humor, ik weet niet eens hoe ik daar moet komen, laat staan, dat ik daar iets raar zie staan.hannesie schreef:Kijk zelf eens of daar rare dingen staan, ik heb hier geen beperking, kan ook W10 zijn.
Re: nas beginnersvraagjes
Wat voor een ip nummer je zelf hebt weet je wel?
Met je scanner kun je ook je router opzoeken, en inloggen.
Met je scanner kun je ook je router opzoeken, en inloggen.
Re: nas beginnersvraagjes
moet even kijken bij ziggo wat de inloggegevens van de router zijn.
Maar, dan weet ik nog niet wat ik zou moeten zien, of doen.
Maar, dan weet ik nog niet wat ik zou moeten zien, of doen.
Re: nas beginnersvraagjes
als ik via de router ping naar de rpi, gaat alles goed.
Welke poort zou ik eventueel open moeten zetten? (als dat het probleem is)
Welke poort zou ik eventueel open moeten zetten? (als dat het probleem is)
Re: nas beginnersvraagjes
Als ik een hdmi van de pi naar tv leg, krijg ik dan Omv op het scherm van de tv?
Dit om even te kijken of omv daadwerkelijk draaid.
Dit om even te kijken of omv daadwerkelijk draaid.
