Ja het is gewoon een bende in die Bocama
Maar Gloei naar beneden tegen het plaatwerk en de rest er vandaan
Geen draden paralel langs de gloei bedrading
Een brommetje met je oor tegen de speaker Niks meer aandoen denk ik
Dat was toen hij gemaakt werd acceptabel
Ander kanaal weer verder op zoeken eerst alles weer vast solderen .
En dan zit V4 er weer bij
en dan de draad aan de loper 500K Potmeter los nemen tussen V4 en V3A
Maar laat die 100K weerstand aan het rooster zitten van V4
Ik had Anne wel verwacht Die is hier beter in dan ik , ik pruts maar wat
Bocama herbouw, ; vreemd geluid....
Moderator: Beheerdersteam
- Splinter226
Re: Bocama herbouw, ; vreemd geluid....
Niet te bescheiden he Bert
Heb je vaak genoeg voorbij zien komen met net die nuttige tip of dat ene advies. Maar inderdaad die zoem is ok. En het brommetje wat nog rest is in het rechterkanaal, tot op zo'n 30 a 40 cm van de speaker hoorbaar. Maar verdwijnt in muziek. Verandert ook niet als ik zonder bron het volume opendraai. Hoor wel ruis maar dat zal een van de buisjes zijn vermoed ik. Want dat was eerder niet. Heb nog wat buisjes gewisseld om te kijken of er iets zou mee veranderen namelijk. Dat was niet zo. Maar het is nu al teruggebracht tot een veel kleiner zoek gebied dus ga toch nog proberen om de oorzaak daarvan nog op te sporen. 
Succes ik abboneer hier opSplinter226 schreef:Niet te bescheiden he BertHeb je vaak genoeg voorbij zien komen met net die nuttige tip of dat ene advies. Maar inderdaad die zoem is ok. En het brommetje wat nog rest is in het rechterkanaal, tot op zo'n 30 a 40 cm van de speaker hoorbaar. Maar verdwijnt in muziek. Verandert ook niet als ik zonder bron het volume opendraai. Hoor wel ruis maar dat zal een van de buisjes zijn vermoed ik. Want dat was eerder niet. Heb nog wat buisjes gewisseld om te kijken of er iets zou mee veranderen namelijk. Dat was niet zo. Maar het is nu al teruggebracht tot een veel kleiner zoek gebied dus ga toch nog proberen om de oorzaak daarvan nog op te sporen.
- Splinter226
Dat kleine brommetje had toch voornamelijk te maken met aardedraden. Ik wilde blijkbaar de toonregeling aan de phonotrap aarden maar die weg was veel te lang. De draad van de aarding van de voedings Trafo zat in een lusje rond het signaaldraad van het rechterkanaal. Ik had de neiging de bedrading te lang te maken en dan in een sierlijk boogje te leggen, maar hoe wel het soms handig is om nog wat draad over te houden in geval van weer los en vastzetten en smeltende mantels pikt dat ook brom op. Zeker met de aardedraden. Maar nu zit de aarding van de toonregeling nog wel erg dicht bij de aarding van de voeding. Net tussen de twee voedingselco's op een paar centimeter. Ga nog even kijken of ik dat zo kan herorganiseren dat het net iets verder komt te liggen. Maar je moet nu toch echt op 10 cm van de speaker je oor te luisteren leggen wil je wat ongewenst horen, en met 1 klikje van de blauwe alps volumepot is dat compleet overstemd. Lijkt me dus dicht bij het hoogst haalbare.
Ben hier dus de mist in gegaan met oude draadsteunen die nog vol zaten met restjes draad waardoor je met nieuwe componenten eraan van die dikke klodders krijgt en het moeilijk is om te zien of iets daadwerkelijk goed vastzit. Verkeerd aansluiten van de draden van de toonregeling. Maar zowel de keuzeschakelaar als de toonregeling, alles werd opnieuw aangelegd. Foutjes zijn snel gemaakt. En te lange aardedraden.
Phonotrap moet nog getest. En kijken wat ie doet qua voltages met en zonder variac. Voltooiing van het klusje komt in zicht
Ben hier dus de mist in gegaan met oude draadsteunen die nog vol zaten met restjes draad waardoor je met nieuwe componenten eraan van die dikke klodders krijgt en het moeilijk is om te zien of iets daadwerkelijk goed vastzit. Verkeerd aansluiten van de draden van de toonregeling. Maar zowel de keuzeschakelaar als de toonregeling, alles werd opnieuw aangelegd. Foutjes zijn snel gemaakt. En te lange aardedraden.
Phonotrap moet nog getest. En kijken wat ie doet qua voltages met en zonder variac. Voltooiing van het klusje komt in zicht