Beginners vraag - is er ergens al een tutorial / stappenplan voor een Class D amp met "hapklare brokken"? :-)

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

AatV

Re: Beginners vraag - is er ergens al een tutorial / stappenplan voor een Class D amp met "hapklare brokken"? :-)

Bericht door AatV »

Misschien niet erg slim. maar wat is er mis met Samwha elco's?
Als het kan graag ook een linkje naar de feitelijke ondeugdelijkheid.

groet,
Aat
ds23man
Ook commercieel actief

Re: Beginners vraag - is er ergens al een tutorial / stappenplan voor een Class D amp met "hapklare brokken"? :-)

Bericht door ds23man »

Het is een probleempje wat in ons collectief geheugen is ontstaan. Door dat debacle met het verkeerde elektroliet die fabrieken buiten Japan vanuit China betrokken, zijn deze nog steeds verdacht in onze gedachte. Hypex gebruikt Sus'con en om even de zaak in perspectief te stellen: een dagje productie op hun productielijnen worden er meer C's doorheen gejaagd dan wij met z'n allen op dit forum in ons leven hebben gebruikt in onze zelfbouwsels.....
Shadow

Bericht door Shadow »

Volgens mij is het iig door Hypex goed opgelost, andere fabrikanten hadden een rechtszaakje nodig (in de States o.a.) om hun spul in orde te maken. In Europa ben je als consument veel meer aan de goodwill van de fabrikant overgeleverd.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Shadow schreef:
Volgens mij is het iig door Hypex goed opgelost, andere fabrikanten hadden een rechtszaakje nodig (in de States o.a.) om hun spul in orde te maken. In Europa ben je als consument veel meer aan de goodwill van de fabrikant overgeleverd.
Als consument niet hoor, het consumenten recht is best wel goed geregeld
Led

Bericht door Led »

Om even terug te komen op mijn onderdelen - audiophonics.fr is de lokale dealer van Connex SMPS'en, en geeft daar ook 2 jaar garantie op, net zoals Hypex..;-)
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Led schreef:
Om even terug te komen op mijn onderdelen - audiophonics.fr is de lokale dealer van Connex SMPS'en, en geeft daar ook 2 jaar garantie op, net zoals Hypex..;-)
Da’s misschien een pleister op de wonde, het blijft in mijn optiek Chinese rommel met onderdelen van onbekende en twijfelachtige herkomst. Als je huis afbrandt doordat de gebruikte X2 condensatoren in het 230V deel van de SMPS toch niet zelfherstellend en vlamdovend zijn dan koop je niets voor die twee jaar garantie toch?
Led

Bericht door Led »

SSassen schreef:
Led schreef:
Da’s misschien een pleister op de wonde, het blijft in mijn optiek Chinese rommel met onderdelen van onbekende en twijfelachtige herkomst. Als je huis afbrandt doordat de gebruikte X2 condensatoren in het 230V deel van de SMPS toch niet zelfherstellend en vlamdovend zijn dan koop je niets voor die twee jaar garantie toch?
Tja, ik heb laatst eens een staande lamp (gekocht bij een gerenommeerd bedrijf) opengetrokken en van de electronica / voeding die daarin zit word je ook niet vrolijk.
Net als de vele Action-zaken die mensen in hun huis hebben staan die ook gewoon rechtstreeks uit China komen met beroerde QC.

Ik vertrouw eerlijk gezegd zo'n Connex voeding meer dan een willekeurige 40 euro stereo set te koop bij de Blokker of een 30 euro electrische deken / kachel van de Lidl of Action.

Mijn plan is om ze "zinnig" te mounten - genoeg afstand, geen close contact met de case - en daarna - soit, dan is het de taak van de geinstalleerde rook- en CO2-melders in mijn huis.

Als je gaat stilstaan bij alle elektrische apparaten die je in je huis hebt, en hoe ze allemaal zijn gemaakt met onderdelen gesourced bij het bedrijf met het laagste bod... Dan kan je beter op een camping gaan staan :-P

Om te refereren aan een NASA mythe :
Asked what he had thought about during the wait, John Glenn replied, “I just kept looking around at all those dozens of instruments in front of me and reminding myself that every one was supplied by the lowest bidder.”
Plaats reactie