TMWW-1
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
En toen had ik er ineens twee:
De bandschuurmachine bewijst goede dienst bij dit soort constructies. 
Tijd om er nu een beetje vorm aan te geven: Ik heb niet zoveel lijmklemmen als een zeker forumlid, dus we wachten even tot we exemplaar 2 kunnen doen.
Tijd om er nu een beetje vorm aan te geven: Ik heb niet zoveel lijmklemmen als een zeker forumlid, dus we wachten even tot we exemplaar 2 kunnen doen.
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Dank je.tonvandeacker schreef:Dan heb je het niet over mij.....![]()
Ziet er goed uit.
Bij deze uitspraak had ik het inderdaad niet over jou.
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Ik had er nóg 4. En ook nog 4 lijmklemmen, dus nummer 2 staat nu ook in de steigers.toetertje schreef:Maar de (hoek) klemmen die je hebt, zijn wel erg handig.
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
De eerste is uit de klemmen, er moet nog een klein stukje van de top van de middentoonbehuizing af.
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Vandaag een afspraak die niet doorging, dus ben ik van armoede hier maar weer mee verder gegaan

De middentoonbehuizingen zijn afgetopt. Een van de kasten wordt verdeeld in twee bascompartimenten, dus daar kwam nog wat lijmwerk aan te pas: De middentoonbehuizingen zijn voorzien van bedrading en beplakt met bitumen. Daar had ik ook nog kilo's van liggen, dus dat kon ik eindelijk eens toepassen: Morgen de achterwanden voorzien van gaten voor de basreflexpijpen en de achterwanden er op lijmen.
De middentoonbehuizingen zijn afgetopt. Een van de kasten wordt verdeeld in twee bascompartimenten, dus daar kwam nog wat lijmwerk aan te pas: De middentoonbehuizingen zijn voorzien van bedrading en beplakt met bitumen. Daar had ik ook nog kilo's van liggen, dus dat kon ik eindelijk eens toepassen: Morgen de achterwanden voorzien van gaten voor de basreflexpijpen en de achterwanden er op lijmen.
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Mooi hoor...en misschien voor volgend weekend weer wat afspraken met iemand die toch niet gaat komen
Kun je weer lekker klussen aan je set....mooiste wat er is
Kun je weer lekker klussen aan je set....mooiste wat er is
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Zondag nog de middentoonbehuizingen op hun plek gelijmd:
Vanmiddag heb ik de gaten voor de baspijpen in de achterwand gefreesd en de achterwand er op gelijmd:
Gelukkig dat het maar prototypes zijn, want ik maak bij de laatste handeling 3 fouten. Die zal ik in de definitieve kasten moeten vermijden.
De eerste twee kunnen dan waarschijnlijk niet gemaakt worden, omdat ik verwacht in de definietieve kasten één bascompartiment te maken.
* De bovenste baspijp zit te dicht tegen het middencompartiment en zal lastig af te stemmen zijn (gewoon slordig gemeten
)
* Ik vergeet kleine gaatjes te boren in het scheidingsplankje voor de draaddoorvoer. Die komt nu dus niet netjes vlak langs de wand. Dat wordt dus een omwegje langs de zijwand.
* Ik vergeet lijm te doen op de top van de piramide. Er zit nu een smalle kier tussen de punt en de achterwand Dat moet dan maar opgelost worden met een spuit montagekit.
Ik moet me -omdat ik weinig tijd heb- niet laten verleiden om teveel of te snel dingen te willen doen.
De eerste twee kunnen dan waarschijnlijk niet gemaakt worden, omdat ik verwacht in de definietieve kasten één bascompartiment te maken.
* De bovenste baspijp zit te dicht tegen het middencompartiment en zal lastig af te stemmen zijn (gewoon slordig gemeten
* Ik vergeet kleine gaatjes te boren in het scheidingsplankje voor de draaddoorvoer. Die komt nu dus niet netjes vlak langs de wand. Dat wordt dus een omwegje langs de zijwand.
* Ik vergeet lijm te doen op de top van de piramide. Er zit nu een smalle kier tussen de punt en de achterwand Dat moet dan maar opgelost worden met een spuit montagekit.
Ik moet me -omdat ik weinig tijd heb- niet laten verleiden om teveel of te snel dingen te willen doen.
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Een jemigdepemig. Dat moet ik zo even opzoeken hoor. Ik ken de CB, de BR, de TL, de OB, de MLTL, de Ripole, maar de JMDPg is me nog niet bekend. 
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Ik maak bij elk project ook nog steeds kleine foutjes...en leer er soms niet van...
Maar ik denk dat je prototype al voor veel mensen een heel mooi resultaat zal worden.
Die ben je zo kwijt als je de definitieve klaar hebt.
Zien er in mijn ogen geweldig uit....
Maar ik denk dat je prototype al voor veel mensen een heel mooi resultaat zal worden.
Die ben je zo kwijt als je de definitieve klaar hebt.
Zien er in mijn ogen geweldig uit....
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Inderdaad:tonvandeacker schreef:Die ben je zo kwijt als je de definitieve klaar hebt.
Bij de Mission Impossible was ik ze ook zo kwijt
Twee issues opgelost: Dat pijpje kan ik pas wat op verzinnen als ik de afstemming ga doen
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Hm. Dan moet ie weer naar de tekentafel en ook de zaag er weer in. Dat wordt wel een beetje heel erg voortschrijdend inzicht 
- pappaleo
- Berichten: 12411
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Het incident heeft zich vanzelf opgelost: Ik had de pijpjes afgezaagd op 185mm, maar dat is de maat die nodig is voor het exemplaar met één bascompartiment en een pijp van 68mm diameter. De piipjes in het andere exemplaar met een diameter van 44mm hoeven maar 155mm lang te zijn en dan past het wel.
Dit weekend nog een achterwandje gelijmd: Allebei de kasten zijn nu ook voorzien van een zijwand. De geleidelat is om de zijwand precies 18mm uit te laten steken en is omwikkeld met keukenfolie om te voorkomen dat deze lat onbedoeld een integraal onderdeel gaat vormen van de behuizing
Van de tweede kast is ook een zijwand gelijmd en de uitstekende randen (muv de voorzijde) moeten nog even pas gemaakt worden met de kopieerfrees.
In deze kast komt nog een bracing die tevens als staandegolfbreker dienst gaat doen.
Dit weekend nog een achterwandje gelijmd: Allebei de kasten zijn nu ook voorzien van een zijwand. De geleidelat is om de zijwand precies 18mm uit te laten steken en is omwikkeld met keukenfolie om te voorkomen dat deze lat onbedoeld een integraal onderdeel gaat vormen van de behuizing
Laatst gewijzigd door pappaleo op zo 01 mar 2020, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: TMWW-1
Ik gebruik altijd bakpapier om te voorkomen dat steunlatten nog vaster zitten dan de rest.
Ooit een stukje fineer met een mdf plaat geklemd...de lijm was er doorheen gekomen en ik kon opnieuw beginnen....krijg je nooit meer mooi los.
Maar goed...al doende leert men....
Ben benieuwd hoe je de staande golven gaat breken....ziet er goed uit.
Ooit een stukje fineer met een mdf plaat geklemd...de lijm was er doorheen gekomen en ik kon opnieuw beginnen....krijg je nooit meer mooi los.
Maar goed...al doende leert men....
Ben benieuwd hoe je de staande golven gaat breken....ziet er goed uit.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: TMWW-1
Bekleed met basaltblokjes, Leo ?....pappaleo schreef:... In deze kast komt nog een bracing die tevens als staandegolfbreker dienst gaat doen.
Verder ben je lekker bezig
