Wij hebben een nieuwe receiver gekocht en willen de oude speakers bij de nieuwe speakers plaatsen.
Het oude systeem heeft echter een eigen aansturing qua stekkers. De nieuwe Yamaha werkt met tulp stekkers.
Is het mogelijk de speaker en woofer kabel/stekker om te zetten naar een tulp? De 1e foto daar loopt de kabel van de woofer naar de oude phillips home cinema. De 2e foto loopt van woofer naar rechter speaker en de linker speaker heeft dezelfde kabel.
Natuurlijk kan ik niet wachten dus de mantel heb ik vrijgemaakt. Dit lijkt niet echt op speakerkabel. Kan ik hier überhaupt iets mee of moet ik toch alle speakers nieuw kopen?
Stekkers naar tulp omzetten?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Stekkers naar tulp omzetten?
hoi & welkom!
over welk merk en type van je oude systeem (met die veelpolige stekkers) gaat het?
over welk merk en type van je oude systeem (met die veelpolige stekkers) gaat het?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Stekkers naar tulp omzetten?
Ria72 schreef:....
Natuurlijk kan ik niet wachten dus de mantel heb ik vrijgemaakt.
Re: Stekkers naar tulp omzetten?
Henkjan, het is een oude Philips Ambi sound DVD home theater system HTS6520/12
Evt kan ik de speakers proberen open te maken om aansluitingen te zoeken. Ik weet wel iets van electra maar met speakers heb ik mij nooit echt bezig gehouden. Wel heel nieuwsgierig of deze aan te sluiten zijn op de Yamaha receiver
Evt kan ik de speakers proberen open te maken om aansluitingen te zoeken. Ik weet wel iets van electra maar met speakers heb ik mij nooit echt bezig gehouden. Wel heel nieuwsgierig of deze aan te sluiten zijn op de Yamaha receiver
Re: Stekkers naar tulp omzetten?
Hoera, een nieuwe
en gelijk wat te doen, welkom
Maar even de doc van Philips bekeken, munt niet uit in duidelijkheid.
In de satelieten zou één LS zitten van 8Ω. Er zitten wel 6 draden aan, die zouden per twee dienen om midden-, voor- of zijkantLS aan te sluiten.Dus zijn er vermoedelijk maar twee draden in gebruik.
Is te achterhalen met een ohmmeter of een 1,5V batterijtje.Proberen welke twee draden een plop/kras-geluid opleveren.
De basLS heeft geen uitwendige aansluiting, in de kast zitten de versterkers en de voeding voor het geheel.
Dat betekent open maken.Zou een LS van 4Ω in moeten zitten. Om die afzonderlijk te gebruiken moet de LS losgekoppeld en van een eigen (dubbele)draad voorzien.De rest in de kast dient dan niet meer.
Blijven nog twee moeilijkheden, de fase van de luidsprekers, zal op 't gehoor moeten uitgezocht en mag de Yamaha wel een 4Ω hebben.
Anne
Maar even de doc van Philips bekeken, munt niet uit in duidelijkheid.
In de satelieten zou één LS zitten van 8Ω. Er zitten wel 6 draden aan, die zouden per twee dienen om midden-, voor- of zijkantLS aan te sluiten.Dus zijn er vermoedelijk maar twee draden in gebruik.
Is te achterhalen met een ohmmeter of een 1,5V batterijtje.Proberen welke twee draden een plop/kras-geluid opleveren.
De basLS heeft geen uitwendige aansluiting, in de kast zitten de versterkers en de voeding voor het geheel.
Dat betekent open maken.Zou een LS van 4Ω in moeten zitten. Om die afzonderlijk te gebruiken moet de LS losgekoppeld en van een eigen (dubbele)draad voorzien.De rest in de kast dient dan niet meer.
Blijven nog twee moeilijkheden, de fase van de luidsprekers, zal op 't gehoor moeten uitgezocht en mag de Yamaha wel een 4Ω hebben.
Anne
Re: Stekkers naar tulp omzetten?
Anne dank je voor je antwoord, ik ga eens even aan de knutsel hier. De Yamaha RXV685 die er nu staat mag 4 ohms hebben volgens de specs.
Geen idee of het gaat lukken maar proberen kan altijd en in dit geval geen kwaad ook nog.
Geen idee of het gaat lukken maar proberen kan altijd en in dit geval geen kwaad ook nog.
