Niet in het algemeen (bijv. in 3weg) toch. Leo? Maar misschien in dit ontwerp wel omdat....?pappaleo schreef:Geen filtering op de woofer.....
Woofer passief filteren is een no-go.
Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Moderator: Beheerdersteam
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
....de gebruikte woofer een type is die niet passief gefilterd kan worden. Spoeltje ervoor en de impedantie keldert gelijk gelijk naar diepzeeniveau.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Ah..., woofer is dus nogal capacitief... Dan zal het afstraling van de combi breedbander/woofer op/rond "xover freq." van de breedbander wel aardig wild zijn...
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Geen idee, we zitten eigenlijk allemaal een beetje te wachten tot iemand van hier een setje koopt en aan Wouter ter beschikking stelt om te ontledenHans Nootdorp schreef:Ah..., woofer is dus nogal capacitief... Dan zal het afstraling van de combi breedbander/woofer op/rond "xover freq." van de breedbander wel aardig wild zijn...
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Shadow schreef:Geen idee, we zitten eigenlijk allemaal een beetje te wachten tot iemand van hier een setje koopt en aan Wouter ter beschikking stelt om te ontledenHans Nootdorp schreef:Ah..., woofer is dus nogal capacitief... Dan zal het afstraling van de combi breedbander/woofer op/rond "xover freq." van de breedbander wel aardig wild zijn...Hans?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Waarom zoveel belangstelling voor een klein luidsprekertje dat bol staat van de compromissen?
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Omdat mannen zich laten dwingen tot compromissenSSassen schreef:Waarom zoveel belangstelling voor een klein luidsprekertje dat bol staat van de compromissen?
En m'n vrouw ook niet trouwens
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Op de slaapkamer bij de TV ook?Shadow schreef:Omdat mannen zich laten dwingen tot compromissenSSassen schreef:Waarom zoveel belangstelling voor een klein luidsprekertje dat bol staat van de compromissen?ik luister nu een tijd lang naar een drieweg met 10"/6,5"/1" drivers en ik zou niet kleiner meer willen.
En m'n vrouw ook niet trouwens
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Geen tv op de slaapkamer Peter, nu niet, nooit niet 
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Precies, op de slaapkamer hoor je geen tv te kijkenShadow schreef:Geen tv op de slaapkamer Peter, nu niet, nooit niet
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Zoiets verjaart nooit 
Ik wilde de gewone W5 bouwen, verwarrend genoeg is dat met de SLS 5,25" en niet met de TB-W5 sub. Omdat ik dacht dat daarvan het filter helemaal bekend was.
En omdat die versie met verkrijgbare units na te bouwen is. Denk aan 300,- aan onderdelen voor een stereopaartje dat identiek is aan de 5k originelen. En wat je er ook van vindt, ze komen goed uit testen. Dus als we niet snappen waarom maakt dat nog niet DAT ze niet kunnen klinken...
Mijn yamaha CP300 on board speakers maken ook gehakt van Floormonitors van 300,- per stuk incl dsp. Ik snap het niet, maar het is wel zo.
Ik heb de onderdelen liggen en onlangs het er met Rudy over gehad te gaan bouwen en dat filter maar gewoonte testen met wat wel bekend is. hij kwam nog met de variant van Poison, welke ik op pagina 1 ook al genoemd had (gezien Henk-Jan?).
Toch vind ik alleen die Boenicke leuk
Ik wilde de gewone W5 bouwen, verwarrend genoeg is dat met de SLS 5,25" en niet met de TB-W5 sub. Omdat ik dacht dat daarvan het filter helemaal bekend was.
En omdat die versie met verkrijgbare units na te bouwen is. Denk aan 300,- aan onderdelen voor een stereopaartje dat identiek is aan de 5k originelen. En wat je er ook van vindt, ze komen goed uit testen. Dus als we niet snappen waarom maakt dat nog niet DAT ze niet kunnen klinken...
Mijn yamaha CP300 on board speakers maken ook gehakt van Floormonitors van 300,- per stuk incl dsp. Ik snap het niet, maar het is wel zo.
Ik heb de onderdelen liggen en onlangs het er met Rudy over gehad te gaan bouwen en dat filter maar gewoonte testen met wat wel bekend is. hij kwam nog met de variant van Poison, welke ik op pagina 1 ook al genoemd had (gezien Henk-Jan?).
Toch vind ik alleen die Boenicke leuk
Laatst gewijzigd door wouter op wo 12 feb 2020, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Nooby schreef:Precies, op de slaapkamer hoor je geen tv te kijkenShadow schreef:Geen tv op de slaapkamer Peter, nu niet, nooit niet
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Vanwege de hype. En de fanboys van o.a. 6moons. Als de ontwerper met alleen z'n voornaam wordt aangeduid weet je al hoe laat t isSSassen schreef:Waarom zoveel belangstelling voor een klein luidsprekertje dat bol staat van de compromissen?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Owwww, dat soort, haast religieuze, websites en hun aanhang blijf ik ver van weg, da’s slecht voor m’n mentale gemoedsrust.Henkjan schreef:Vanwege de hype. En de fanboys van o.a. 6moons. Als de ontwerper met alleen z'n voornaam wordt aangeduid weet je al hoe laat t isSSassen schreef:Waarom zoveel belangstelling voor een klein luidsprekertje dat bol staat van de compromissen?
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
In de keuken dan?Nooby schreef:Precies, op de slaapkamer hoor je geen tv te kijkenShadow schreef:Geen tv op de slaapkamer Peter, nu niet, nooit niet
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Nee!Pjotr schreef:In de keuken dan?Nooby schreef:Precies, op de slaapkamer hoor je geen tv te kijkenShadow schreef:Geen tv op de slaapkamer Peter, nu niet, nooit niet![]()
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
180-250 hz ? ik zou rond de 200 gaan zitten denk ik. Ben er nog steeds niet aan toegekomen om er daadwerkelijk weer wat mee te gaan doen. 
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Ik heb zo het vermoeden dat 95% of meer van de verkrijgbare luidsprekers een compromis is ?SSassen schreef:Waarom zoveel belangstelling voor een klein luidsprekertje dat bol staat van de compromissen?
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Maar deze staat er bol van!ray5150 schreef:Ik heb zo het vermoeden dat 95% of meer van de verkrijgbare luidsprekers een compromis is ?SSassen schreef:Waarom zoveel belangstelling voor een klein luidsprekertje dat bol staat van de compromissen?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Dat is niet de interesse, als deze luidspreker 599,- per paar zouden kosten was er geen aandacht voor.
Omdat ze het 10 voudige kosten en voor dat bedrag gereviewd worden is het opmerkelijk dat er kwaliteiten zijn die maken dat het nog enigszins ergens op slaat. DAT intrigreert me, niet de compromissen.
Omdat ze het 10 voudige kosten en voor dat bedrag gereviewd worden is het opmerkelijk dat er kwaliteiten zijn die maken dat het nog enigszins ergens op slaat. DAT intrigreert me, niet de compromissen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Bij welke audio shops zijn die dingen te beluisteren?
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
Het is een complot zou HJ zeggenwouter schreef:Dat is niet de interesse, als deze luidspreker 599,- per paar zouden kosten was er geen aandacht voor.
Omdat ze het 10 voudige kosten en voor dat bedrag gereviewd worden is het opmerkelijk dat er kwaliteiten zijn die maken dat het nog enigszins ergens op slaat. DAT intrigreert me, niet de compromissen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Boenicke W5 - kloon en kloon'isch' topic
In elk geval afgelopen XFi editie.Henkjan schreef:Bij welke audio shops zijn die dingen te beluisteren?
