Elna Silmic
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Elna Silmic
Ik zoek een adres voor grotere Elna Silmic condensatoren. 3300uF 50v, 2200uF 25v.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Re: Elna Silmic
Zie inderdaad dat de grotere types discontinued zijn. Iemand ervaring met soort gelijke condensatoren?ray5150 schreef:2200 / 25 is hier te krijgen :
http://www.audio-cube.nl/elna.htm
Re: Elna Silmic
Het gaat erom dat ze van top kwaliteit zijn. Met de Silmics heb ik goede ervaring alleen de verkrijgbaarheid is een ding.Barry2001 schreef:Wil je perse Elna hebben? Mouser heeft Elna.
Re: Elna Silmic
Panasonic of Nichicon is wat mij betreft ook perfect hoor...3kes schreef:Het gaat erom dat ze van top kwaliteit zijn. Met de Silmics heb ik goede ervaring alleen de verkrijgbaarheid is een ding.Barry2001 schreef:Wil je perse Elna hebben? Mouser heeft Elna.
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: Elna Silmic
https://www.hificollective.co.uk/catalo ... tml?page=1 out of stock...
Staan nog wel meer boutique merken bij zag ik. Nichicon fine gold is bijvoorbeeld ook prima, maar ligt er maar net aan waar je ze wil toepassen.
Staan nog wel meer boutique merken bij zag ik. Nichicon fine gold is bijvoorbeeld ook prima, maar ligt er maar net aan waar je ze wil toepassen.
Re: Elna Silmic
Ik denk in een PassBertje schreef:https://www.hificollective.co.uk/catalo ... tml?page=1 out of stock...
Staan nog wel meer boutique merken bij zag ik. Nichicon fine gold is bijvoorbeeld ook prima, maar ligt er maar net aan waar je ze wil toepassen.
Re: Elna Silmic
In een choke voeding voor de dacShadow schreef:Ik denk in een PassBertje schreef:https://www.hificollective.co.uk/catalo ... tml?page=1 out of stock...
Staan nog wel meer boutique merken bij zag ik. Nichicon fine gold is bijvoorbeeld ook prima, maar ligt er maar net aan waar je ze wil toepassen.
Re: Elna Silmic
Ook niet verkeerd, thanks!
Re: Elna Silmic
Maar is het ook beter? Kan met de beste wil van de wereld geen verschil horen tussen die boutique versies en b.v. een gewone kwaliteits elco als Panasonic FC of FS en BHC.dre schreef:Zeker niet verkeerd kan ik je vertellen.
Re: Elna Silmic
Panasonic FC en Nichicon FG heb ik wel eens vergeleken met elkaar op de uitgang van een cd-speler,daarbij was de FC een stuk pittiger in het hoog.
Re: Elna Silmic
Elco's horen in principe niet in de signaalweg, die horen in de voeding!dre schreef:Panasonic FC en Nichicon FG heb ik wel eens vergeleken met elkaar op de uitgang van een cd-speler,daarbij was de FC een stuk pittiger in het hoog.
Re: Elna Silmic
Tja,toch gebeurd het blijkbaar.......
Dit was een Naim CDX,niet de minst toch?
Dit was een Naim CDX,niet de minst toch?
Re: Elna Silmic
Naim is a game
Is toch dat merk wat ook je tweeters koste als je niet oppaste met je speakerkabels?
Maar zonder gekheid, alle mengtafels zitten vol met standaard elco'tjes in de signaal weg. Gooi al je mooie platen en CD's maar weg

Maar zonder gekheid, alle mengtafels zitten vol met standaard elco'tjes in de signaal weg. Gooi al je mooie platen en CD's maar weg
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Elna Silmic
Wat was daarmee? Prijs is nou niet direct zo dat je er 3 inzet met dsp voor een actieve 3-wegdre schreef:Nee,dat was Spectral.
Re: Elna Silmic
Zou kunnen, geen ervaring mee. Naim versterkers hadden de makke dat als je niet de eigen speciale Naim speakerkabels gebruikte, ze stonden te oscilleren als een malle. Tja, da's ook een marketing concept... De speakerkabels fungeerde als Zobel/Boucherot netwerk, wat ze weggelaten hadden in de versterker. Klonk beter maar niet heus. Ze zullen nu wel bijgeleerd hebben denk ik.dre schreef:Nee,dat was Spectral.
Re: Elna Silmic
Niet zo gek, zolang er geen/weing spanning over staat, is de vervorming bijzonder laag.Pjotr schreef:Maar zonder gekheid, alle mengtafels zitten vol met standaard elco'tjes in de signaal weg. Gooi al je mooie platen en CD's maar weg![]()
groet,
Aat
Re: Elna Silmic
De nieuwere versie niet meer,maar ze hebben het lang volgehouden.Pjotr schreef:Zou kunnen, geen ervaring mee. Naim versterkers hadden de makke dat als je niet de eigen speciale Naim speakerkabels gebruikte, ze stonden te oscilleren als een malle. Tja, da's ook een marketing concept... De speakerkabels fungeerde als Zobel/Boucherot netwerk, wat ze weggelaten hadden in de versterker. Klonk beter maar niet heus. Ze zullen nu wel bijgeleerd hebben denk ik.dre schreef:Nee,dat was Spectral.
Het liefst inderdaad Naim Naca kabels van 5 meter.
Spectral oscilleerde ook met bepaalde kabels.....
