Beste Decibelmeterstore.nl,
Zojuist deze bestelling mogen ontvangen en wilde middels deze email toch even verslag doen van mijn indrukken, want die zijn op z'n zachtst gezegd niet positief.
Ik ben als ingenieur in de microelektronica wel wat gewend in de +20 jaar dat ik dit vak uitoefen, maar de schok, teleurstelling en uiterste verbazing toen ik de deze kalibrator binnenkreeg en wat beter bekeek wil ik u toch niet onthouden.
Na het losdraaien van het deksel heb ik een achterkant in m'n vingers die alleen vast zit met een aantal iele draadjes, aan beide kanten direct in de print gesoldeerd. Da's overigens een groot woord, solderen wil ik het niet noemen, dit is prakken met soldeer in de hoop dat het vast blijft zitten.
De batterij is er maar ergens in gepropt met een stuk schuim, direct tegen de PCB aan, de functie van het schuim is tweeledig, het voorkomt dat de pinnen die uit de print steken sluiting maken tegen de metalen buitenkant van de batterij en het voorkomt dat deze los in de ronde behuizing heen en weer rammelt.
Dan de layout en de gebruikte onderdelen, daar kunnen we kort over zijn, goedkoper dan goedkoop, dit is Made in China waar de Chinees zelf geen brood van lust.
Bovenstaande is natuurlijk een prima benadering ... voor een eerste prototype, een proof-of-concept, niet voor een productie exemplaar! Zeker niet als daar een prijskaartje van 168 euro aan hangt. Zelfs een eerstejaars student elektronica zou zich schamen om iets op deze wijze in elkaar te zetten!
Kortom, deze email is gelijk mijn verzoek tot retour sturen van deze kalibrator, want als iets zo amateuristisch in elkaar is gezet heb ik echt nul-komma-nul vertrouwen in de juiste werking en betrouwbaarheid van de kalibrator en da's nu exact de reden dat ik 'm heb aangeschaft.
Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen