UTracer 3,5

Alle tools voor werken aan elektro en elektronica

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

molekuul schreef:
Hoi Bert,

Bij het meten van 2 helften moet je ven op de schaal van de Ia letten, bij die 6SN7GT 1 JJ buis staat de schaal van Ia op 0-60 en de schaal van Is op 0-80 je kunt de schaal ook op een vaste waarde zetten, dan heb je minder kans dat je denkt dat de buishelften veel uit elkaar lopen terwijl dat niet zo is. Net 1mA verschil kan immers al een andere schaal opleveren
H
Btw. Geldt ook voor 6SN7GT buis 4
Gr,

Joris
Verdulleme dat is een goeie
Weer een lesje geleerd :goeie: :goeie: :goeie: :goeie:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Bert61 schreef:
molekuul schreef:
Hoi Bert,

Bij het meten van 2 helften moet je ven op de schaal van de Ia letten, bij die 6SN7GT 1 JJ buis staat de schaal van Ia op 0-60 en de schaal van Is op 0-80 je kunt de schaal ook op een vaste waarde zetten, dan heb je minder kans dat je denkt dat de buishelften veel uit elkaar lopen terwijl dat niet zo is. Net 1mA verschil kan immers al een andere schaal opleveren
H
Btw. Geldt ook voor 6SN7GT buis 4
Gr,

Joris
Verdulleme dat is een goeie
Weer een lesje geleerd :goeie: :goeie: :goeie: :goeie:
Guuz ik ga die 6SN7 morgen opnieuw doen Dan wordt het duidelijker waterijsje en weder dienend ( :D softijs mag ook )
Die grote verschillen zijn op eens verdwenen
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Anne je Advies aub O:) bezig geweest met de 11 stuks ECC85 Welke ik voor het KT120 project opgezocht had en voor ik ze weer terug leg heb ik ze gemeten gisteravond

En niet een die met 250 volt Anode spanning en -1 volt op stuurrooster in de buurt komt van 30 mA :think:
Drie gemeten welke iets van 12 mA Anodestroom trekken bij 250 volt en 1 volt negatief op stuurrooster
De meesten ECC85 zitten in de buurt van 5–6 mA Anodestroom
Ik zal ze nog niet in de kliko bij restafval gooien
Zal ik ter verificatie eens met de Regelbare Hoogspannings voeding er op de pootjes 250 volt 6 + en - op 8
Negatief tussen 8 en min op 7 met een multimeter voor zekerheid in de anode leiding :?: :?:
Alvast bedankt voor je raad
ECC85 datasheet
Bijlagen
336DA6B1-E4E9-43DF-A8B3-140E56E6DA6A.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: UTracer 3,5

Bericht door Ah!buis »

Klinkt niet erg bemoedigend.
Verschillende mogelijkheden,
-buis versleten
-gloeispanning te laag
-klopt iets niet aan de meting
Nu is 250V 26mA wel ver buiten toegelaten bereik.
Een meer met gewoon gebruik overeenkomend werkpunt zou zijn Va=175V en Vg=-2V waarbij de anodestroom rond 6mA komt.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Ben Er toevallig net mee begonnen Anne
Ik had een buis op diverse voedingen aangesloten en ik had zo 20 mA
Maar ook oscileren dus een weerstand 1K in serie aan rooster
Nu binnen net bezig weer met de UTracer
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Er gaat mij weer iets dagen
De UTracer is bij min 1 niet helemaal goed er is daar iets niet goed te ijken
Moet weer eens in het Calibratie bestand kijken Anne
Kan het niet meer vinden er was iets mee in het lage deel van de negative spanning
Dat moet je met allerlei schuiven zo instellen dat het over heel de lijn het beste uitkomt
Vond het niet belangrijk omdat ik KT88 en GU50 wilde meten en Een 6L6 EL84
Maar nu wordt het met die ECC buisjes belangrijk
En er is nog een scherm waar ik niet precies van weet hoe ik er mee om moet gaan
Anne weet jij wat je daar in moet vullen
RI
Staat in buizen boek Delta UG UA ook maar de rest weet ik niet maar bied wel leuke opties
Bijlagen
ECC85 L 2de keer
ECC85 L 2de keer
2C2EB742-F5D2-4BAF-A287-289CFCBD771C.jpeg
Laatst gewijzigd door OpaBert op vr 31 jan 2020, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: UTracer 3,5

Bericht door Ah!buis »

Da's nie mooi.Nogal slappekes en een lineariteit om op te schieten :(
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: UTracer 3,5

Bericht door OpaBert »

Ja beetje moe denk ik :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Elektronicagereedschap”