Goedendag
Moderator: Beheerdersteam
Goedendag
Ik heb me al eerder aangemeld maar heb dat email adres niet meer dus heb een nieuwe account aangemaakt.
Mijn interesse gaat vooral uit naar buizen.Maar ook het bouwen van behuizingen vind ik erg interessant.Vooralsnog ben ik meer een dromer dan doener.Mijn grootste beperking is geld.Aan de andere kant trekt dat weer gelijk door daardoor creativiteit de hoofdrol te laten spelen.Afgelopen tijd heb ik de minimale basis bij elkaar gezocht zoals een scope,soldeerstation en een toongenerator.Niks bijzonders maar wel uit de tube tijd op dat soldeerstation na.Een volgende stap is een zaagtafel,kolomboor en frees in hobby formaat.
Mijn eerste projecten gaan absoluut geen pcb bordjes worden maar hard-wiring en simpel.Heb niks tegen op die magnetron bordjes hoor maar ik wil gevoel hebben bij een project door alles zelf te doen.Met zo'n pcb voel ik toch een bepaalde afstand en vooral beperking.In een later stadium sluit ik dat niet uit om dingen praktischer te maken.Vooralsnog ga ik voor een simpele gitaarversterker met turrets zodat ik alles zelf in de hand houdt wat verandering van inzicht betreft.Tijd speelt geen rol.Ik wil vanaf de basis zorgen dat elke stap die ik zet ook een stap vooruit is.Mijn impulsiviteit gaat geen grip krijgen op dit leerproces met als doel een vakman te worden.Ik maak de hooistapel soms te hoog waardoor het instort.Door die kennis van mezelf in combinatie met mijn ambitie heb ik een goede middenweg gevonden om slow but steady naar mijn doel,een vakman te worden,te kruipen.Als je een scope op mij aansluit zal ik ups en downs hebben maar binnen de waarden blijven.Mijn enthousiasme zal soms pieken waardoor een zekering doorslaat en weer met de voetjes op de grond beland.
Door mijn geestelijke gesteldheid ben ik niet altijd even goed begrepen waardoor er miscommunicatie kan ontstaan.Daarom heb ik nu een iets langer dan gebruikelijke introductie geschreven om zo een beeld te kunnen geven van mijn plussen en minnen.
X
Mijn interesse gaat vooral uit naar buizen.Maar ook het bouwen van behuizingen vind ik erg interessant.Vooralsnog ben ik meer een dromer dan doener.Mijn grootste beperking is geld.Aan de andere kant trekt dat weer gelijk door daardoor creativiteit de hoofdrol te laten spelen.Afgelopen tijd heb ik de minimale basis bij elkaar gezocht zoals een scope,soldeerstation en een toongenerator.Niks bijzonders maar wel uit de tube tijd op dat soldeerstation na.Een volgende stap is een zaagtafel,kolomboor en frees in hobby formaat.
Mijn eerste projecten gaan absoluut geen pcb bordjes worden maar hard-wiring en simpel.Heb niks tegen op die magnetron bordjes hoor maar ik wil gevoel hebben bij een project door alles zelf te doen.Met zo'n pcb voel ik toch een bepaalde afstand en vooral beperking.In een later stadium sluit ik dat niet uit om dingen praktischer te maken.Vooralsnog ga ik voor een simpele gitaarversterker met turrets zodat ik alles zelf in de hand houdt wat verandering van inzicht betreft.Tijd speelt geen rol.Ik wil vanaf de basis zorgen dat elke stap die ik zet ook een stap vooruit is.Mijn impulsiviteit gaat geen grip krijgen op dit leerproces met als doel een vakman te worden.Ik maak de hooistapel soms te hoog waardoor het instort.Door die kennis van mezelf in combinatie met mijn ambitie heb ik een goede middenweg gevonden om slow but steady naar mijn doel,een vakman te worden,te kruipen.Als je een scope op mij aansluit zal ik ups en downs hebben maar binnen de waarden blijven.Mijn enthousiasme zal soms pieken waardoor een zekering doorslaat en weer met de voetjes op de grond beland.
Door mijn geestelijke gesteldheid ben ik niet altijd even goed begrepen waardoor er miscommunicatie kan ontstaan.Daarom heb ik nu een iets langer dan gebruikelijke introductie geschreven om zo een beeld te kunnen geven van mijn plussen en minnen.
X
Re: Goedendag
Welkom teletuby!
Ik ben ook een beginnende buizen liefhebber, sinds kort mijn eerste buizenversterker gekocht van een forum lid en nu samen met de andere zelfbouwers en geleerde een eigen buizenversterker aan het bouwen!
De leerweg is het leukste deel van heel het zelfbouwen.
veel plezier gewenst en keep learning!
Ik ben ook een beginnende buizen liefhebber, sinds kort mijn eerste buizenversterker gekocht van een forum lid en nu samen met de andere zelfbouwers en geleerde een eigen buizenversterker aan het bouwen!
De leerweg is het leukste deel van heel het zelfbouwen.
veel plezier gewenst en keep learning!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Goedendag
Welkom! een voorversterker zou misschien nog gaan, buizen op een print, eindversterker zeker niet. Gewoon lekker hard wired doen.
Geestelijk gesteldheid, ach, zal wel niet veel anders zijn dan de gemiddelde forumgebruiker toch?
Vwb buizen, er zit best veel kennis hier, en dat kan een handige leidraad zijn. Ben benieuwd naar je projecten!
Geestelijk gesteldheid, ach, zal wel niet veel anders zijn dan de gemiddelde forumgebruiker toch?
Re: Goedendag
De valkuil met veel projecten is, dat het enthousiasme groot is aan het begin van een project, maar dat door een in de tijd voortschrijdend inzicht dat enthousiasme wat verflauwd en het afmaken een opgave wordt.
Belangrijk is dus
- jezelf goed informeren voordat je begint.
- proberen alle onderdelen in huis te hebben voor het daadwerkelijke bouwen.
- het project afmaken binnen niet al te lange tijd.
Daarna kun je (zeker als je met turrets werkt) alsnog modificeren, upgraden, wijzigen etc.
groet,
Aat
(die zelf het slechtste voorbeeld is voor de drie "regels" hierboven
)
Belangrijk is dus
- jezelf goed informeren voordat je begint.
- proberen alle onderdelen in huis te hebben voor het daadwerkelijke bouwen.
- het project afmaken binnen niet al te lange tijd.
Daarna kun je (zeker als je met turrets werkt) alsnog modificeren, upgraden, wijzigen etc.
groet,
Aat
(die zelf het slechtste voorbeeld is voor de drie "regels" hierboven
Re: Goedendag
Ben afgestapt met Turrets het werd allemaal zo lomp vond ik .
Met printjes voor besturing en voeding en de versterker zelf Hardwired .
Er zijn hier op forum die in China Printjes laten maken en er ook een grote voorraad van hebben
Maar met losse printjes in het versterker gedeelde heeft ook voordelen .
Alleen als je wijzingen moet maken op die printjes is het al snel een knoeiboel .
Als je met buizen wilt gaan werken Er is een Topic over een bias automaat
Wil je die gaan gebruiken dan stuur je maar een pb naar ondergetekende.
Succes iig
Met printjes voor besturing en voeding en de versterker zelf Hardwired .
Er zijn hier op forum die in China Printjes laten maken en er ook een grote voorraad van hebben
Maar met losse printjes in het versterker gedeelde heeft ook voordelen .
Alleen als je wijzingen moet maken op die printjes is het al snel een knoeiboel .
Als je met buizen wilt gaan werken Er is een Topic over een bias automaat
Wil je die gaan gebruiken dan stuur je maar een pb naar ondergetekende.
Succes iig
- Matthijs1969
- Berichten: 101
- Lid geworden op: do 07 sep 2017, 14:02
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: Goedendag
Welkom terug !
Kan je oude account niet gekoppeld worden aan deze nieuwe of visa versa ?
Kan je oude account niet gekoppeld worden aan deze nieuwe of visa versa ?
