(Aangezien de versterkers naar volle tevredenheid draaien hier, is het) Hoog tijd voor een update! Als je geen zin hebt in het verhaal staan er onderaan een paar plaatjes
Ondertussen al weer een hele poos geleden (voor half maart) ook de CA prints afgemaakt. Daarna heeft het project een hele tijd stilgelegen, op zoek naar een paar leuke betaalbare koellichamen, en wat inspiratie voor de behuizing. Het eerste idee was om maar eens te zien wat er op mijn pad zou komen, maar door Corona leek dat niets te worden, helemaal omdat ik 2 mono blokjes wilde maken, en alle onderdelen dus 2x nodig had.
Uiteindelijk kwam dat ergens in juni toch goed, en heb ik een setje koellichamen voor
slot 1 processoren gered voordat ze naar de oud-metaal boer konden verdwijnen. Naast die processoren lagen ook nog een 3-tal oude ATX-voedingen. Zou mooi zijn als dat past, dacht ik nog... Na heel wat tekenen, passen en meten

, leek dat echter toch niets te wroden, en heeft het project weer een paar maanden stilgelegen.
Tot ik een paar weken geleden zin had in een hernieuwde poging of we er toch niet iets van konden maken. Opnieuw passen en meten, en verhip, het moet toch kunnen! Het grootste deel van het weekend druk in de weer geweest met de dremel, boormachine en draadtapset, totdat ik er 1 in elkaar had zitten. Pastte allemaal net! Meteen maar door met de 2e, oh, de trafo is niet precies hetzelfde, en deze past eigenlijk net niet... hmm... Toch nog wat verder geprutst, en met een paar extra gaatjes (ja, ik kwam er natuurlijk pas achter nadat ik allang begonnen was met de 2e voeding aanpassen) kwam dat ook nog goed.
Nog een avond of 2 bezig met alles aansluiten, draden op de goede lengte maken enzo. Deze heb ik trouwens gerecycled van de voedingen, mooi makkelijk zo'n bron met 3 kleuren draad
Daarna de grote test: mp3-speler mono aan een versterker aansluiten, oude auto-speaker eraan, en ja, alles doet het nog, feest!

Nu hebben de versterkers geen volumeregeling, en ik dacht daar in ieder geval tijdelijk wat op te hebben: ik had nog een simpel Velleman mengpaneeltje liggen. Dus, wat kabeltjes opgezocht, alles aansluiten. Dan toch maar eens aanzetten. Meteen een enorme brom, snel weer uit. Hmm, wat kan dat toch zijn? Dan toch maar eens aansluiten met een schakel minder. Volume van de pc op mute, en rechtstreeks aan de versterkers. Alles weer aan, muisstil. Volume wat omhoog, en bij 4 (van 100) al een prima luistervolume. Eerst maar eens zo laten dus, en dan eens kijken wat er mis is met het mengpaneeltje, 't is maar een simpel ding, dus vreemd dat er wat mis mee is...
't is me nog niet gelukt om de CA's warmer te krijgen dan 35 graden celsius, na een dag spelen (gemeten met een IR thermometer gericht op de IC). Koelblokjes zijn een 3-tal graden minder warm vanaf de buitenkant, leek mij wel prima?
Wat nu nog rest is een mooie houten behuizing maken, en die afwerken. Daarnaast wil ik nog een ledje vanaf de voedingsprint doorlussen naar buiten zodat je ook met de behuizing eromheen kan zien dat 'ie aanstaat (dat kan nu nog vanaf de led op de CA, maar die gaten zitten straks dicht...).
Nu heb ik wel lang genoeg gekletst, hoog tijd voor wat plaatjes. Wellicht kom ik er nog wel weer aan toe om wat mooiere plaatjes van de binnenkant te maken, maar voor nu ben ik eerst blij dat ze in elkaar zitten en naar volle tevredenheid werken.