Lange termijn KT120 versterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: Lange termijn KT120 versterker
Denk dat het geen probleem is Bas De Gloeistroom is 270 mA
Je kunt hem eventueel liggend of toch verticaal monteren achter een stukplaat van de kast
Dan moet er een gleuf van 50 mm lang en 5 mm breed in Daar komt dan de buis achter zit geklemd met een zadel
Ik heb daar een voorbeeld van.
Hier staat wat gegevens ervan
Kan je daar wat mee Bas ?
Je kunt hem eventueel liggend of toch verticaal monteren achter een stukplaat van de kast
Dan moet er een gleuf van 50 mm lang en 5 mm breed in Daar komt dan de buis achter zit geklemd met een zadel
Ik heb daar een voorbeeld van.
Hier staat wat gegevens ervan
Kan je daar wat mee Bas ?
- Zwartoog
- Contacteer:
Heb je genoeg ruimte onder de buisjes om alles te bedraden en alle componenten weg te werken? Hij lijkt heel dun zo.hardbats schreef:omdat er terecht werd opgemerkt dat het design wat ik eerst poste commercieel verkrijgbaar was ben ik nu wat bezig gegaan met andere opstelling maar wel in de zelfde vormfactor als eerst. Tevens ook een EM84 toegevoegd.
tevens heb ik de trafo's gedraait, is deze manier toegestaan of was het plat naast elkaar beter?![]()
assembly amp 3 v1.png
assembly amp 3 v1 3.png
assembly amp 3 v1 2.png
als er mensen zijn met andere leuke ideeën, opmerking of toevoegingen dan hoor ik het graag
Ik vind beide oplossingen welke je hebt getekend erg mooi gedaan
Praktisch maar ik vind de eerste oplossing wat gewoon goed gejat is
het mooist
En waarschijnlijk het meest gemakkelijke te bedraden
Aan de voorkant waar de twee buisvoeten op zitten bovenop dat deel de 6N6P en de PC96
En plat achter het midden deel de EM84
Ik heb jouw rendering gesloopt
maar hoop dat het duidelijk is wat ik bedoelde
Overigens zou ik graag de ringkernen rechtop zetten en ervoor een glimmende spiegel plaat
Dat is maar iets van 80 mm in plaats 140 mm snappie Bas
Praktisch maar ik vind de eerste oplossing wat gewoon goed gejat is
Aan de voorkant waar de twee buisvoeten op zitten bovenop dat deel de 6N6P en de PC96
Ik heb jouw rendering gesloopt
Overigens zou ik graag de ringkernen rechtop zetten en ervoor een glimmende spiegel plaat
2.5cm onder de plaat waar de buizen op komen. Dat leek me ongeveer voldoende. Kan het nog ophogen eventueel.Zwartoog schreef:Heb je genoeg ruimte onder de buisjes om alles te bedraden en alle componenten weg te werken? Hij lijkt heel dun zo.
De indeling van de buizen kan ik zo wel eens tekenen.Bert61 schreef:Ik vind beide oplossingen welke je hebt getekend erg mooi gedaan
Praktisch maar ik vind de eerste oplossing wat gewoon goed gejat ishet mooist
Ik heb jouw rendering geslooptmaar hoop dat het duidelijk is wat ik bedoelde
Nog ideeën voor de aan/uit knop en de volume knop?
Je bedoelt de trafos zoals op de laatste plaatjes? Of nog anders?
Ja lijkt me een aardige opstelling en de trafos liggen nu plat maar ik zat te denken om ze rechtop zetten en een spiegel plaat er voor Bas
Volume knop in de midden onder de em84
Aan uit links of rechts daar heb ik niet zo,n voorkeur bovendien dat wordt in de andere helft gespiegeld
Moet misschien ook nog gaatjes plaat erboven op voor warmte en aan de voorzijde een stuk ( plexi ) glas
Zodat je niet aan de buizen kan komen kleine kindertjes moeten alles ontdekken met vingertjes en mond
Volume knop in de midden onder de em84
Aan uit links of rechts daar heb ik niet zo,n voorkeur bovendien dat wordt in de andere helft gespiegeld
Moet misschien ook nog gaatjes plaat erboven op voor warmte en aan de voorzijde een stuk ( plexi ) glas
Zodat je niet aan de buizen kan komen kleine kindertjes moeten alles ontdekken met vingertjes en mond
zoiets als dit bert?
aan de voorkant zit plexiglas met een laag donker materiaal, dat geeft die aftekening.
De potmeter van de volume knop moet achterin het chassis gemonteerd worden denk ik? dan zou er een stang naar achter moeten lopen. even kijken of dat kan onder de EM84
de opstelling van de trafo's
aan de voorkant zit plexiglas met een laag donker materiaal, dat geeft die aftekening.
De potmeter van de volume knop moet achterin het chassis gemonteerd worden denk ik? dan zou er een stang naar achter moeten lopen. even kijken of dat kan onder de EM84
de opstelling van de trafo's
De buisvoeten komen zo wel erg dicht op elkaar.Lastig bedraden en nog lastiger om gevoelige delen uit de buurt van de eindbuizen te houden.
Anne
Anne
Misschien een idee om de KT120 wat naar achter te plaatsen en de 6N6P er tussen de PC96 er voor
Die PC96 is de input waar rondom de kans oppikken brom het grootst is de Potmeter zit ook voor op
Dat middendeel kan ook wat hoger en de breder De Buisvoet van de kt120 verzonken er in
Het onderste deel van de buis is toch metaal / kunststof en hebben we meteen ruimte onder de motorkap
Mooi getekend Bas

De Trafo,s staan anders als ik in m’n gedachte had
Maar zo kan het ook Ik had ze 90 grd gedraaid tegen het achterpaneel
Zo als ze nu staan hebben we veel plaats voor onderdelen tbv de voeding wat is de huidige breedte Bas 250 mm ?
Die PC96 is de input waar rondom de kans oppikken brom het grootst is de Potmeter zit ook voor op
Dat middendeel kan ook wat hoger en de breder De Buisvoet van de kt120 verzonken er in
Het onderste deel van de buis is toch metaal / kunststof en hebben we meteen ruimte onder de motorkap
Mooi getekend Bas
De Trafo,s staan anders als ik in m’n gedachte had
Zo als ze nu staan hebben we veel plaats voor onderdelen tbv de voeding wat is de huidige breedte Bas 250 mm ?
Dat klopt inderdaad. Als ik de buisvoeten heb teken ik deze nog nauwkeurig en verwerk ik deze ook in de tekening. Weet ik precies hoeveel ruimte er isAh!buis schreef:De buisvoeten komen zo wel erg dicht op elkaar.Lastig bedraden en nog lastiger om gevoelige delen uit de buurt van de eindbuizen te houden.
Anne
Is het idee van Bert om de kt120 en de 6n6p naar achter te schuiven en de pc96 verder naar voor voldoende denk je om het uit elkaar te houden?
Tegen het achterpaneel lijkt me niet handig, daar moeten ook nog de aansluitingen komen voor stroom en speaker terminals etc.Bert61 schreef:Misschien een idee om de KT120 wat naar achter te plaatsen en de 6N6P er tussen de PC96 er voor
Het onderste deel van de buis is toch metaal / kunststof en hebben we meteen ruimte onder de motorkap![]()
Mooi getekend Bas![]()
De Trafo,s staan anders als ik in m’n gedachte hadMaar zo kan het ook Ik had ze 90 grd gedraaid tegen het achterpaneel
De behuizing is nu 350mm breed en 307mm diep.
HardBats schreef
zo hebben we meteen wat ruimte voor de voeding Elco,s en printen
AC bljft wat achter in En de PC96 op DC en niks geen wisselstroom bij de ingang en Potmeter en kabeltje afgeschermd naar achter aan de kant waar de UGT zit
Zie het helemaal zitten op een ding na De Breedte
Kan je daar nog wat in vinden Bas Twee van deze is 700 mm breed
Dat is nogal wat
Nee inderdaad dit is niet verkeerd zo BasTegen het achterpaneel lijkt me niet handig, daar moeten ook nog de aansluitingen komen voor stroom en speaker terminals etc.
De behuizing is nu 350mm breed en 307mm diep.
AC bljft wat achter in En de PC96 op DC en niks geen wisselstroom bij de ingang en Potmeter en kabeltje afgeschermd naar achter aan de kant waar de UGT zit
Zie het helemaal zitten op een ding na De Breedte
Kan je daar nog wat in vinden Bas Twee van deze is 700 mm breed
Dat is nogal wat
Het kan wel wat smaller, de trafos zitten ver genoeg van elkaar. Alleen zit je met de breedte van de kt120s in deze opstelling en de mogelijkheid om ze te monteren/demonteren.
Ik heb daar wel een idee voor eventueel. Dan zullen ze rond de 300mm uit komen denk ik.
Ik heb daar wel een idee voor eventueel. Dan zullen ze rond de 300mm uit komen denk ik.
Ok Bashardbats schreef:Het kan wel wat smaller, de trafos zitten ver genoeg van elkaar. Alleen zit je met de breedte van de kt120s in deze opstelling en de mogelijkheid om ze te monteren/demonteren.
Moet er even over nadenken
Altijd iets gemaakt wat in een audiomeubel past wat iets van 50 cm breed in gaat
ik zit juist met de maten 15 bij 77cm in mijn tv meubel
ik kan eventueel een smallere hogere behuizing voor jou ontwerpen, dan komen de kt120 buizen wat minder schuin te staan
ik kan eventueel een smallere hogere behuizing voor jou ontwerpen, dan komen de kt120 buizen wat minder schuin te staan
- RobertD
- Contacteer:
Ik denk dat het voor ringkerntransformatoren niet zoveel uitmaakt hoe je die positioneert.
Een voedingstrafo past er misschien nog wel tussen.
Leuk ontwerp zo hoor!
Een voedingstrafo past er misschien nog wel tussen.
Leuk ontwerp zo hoor!
Hoi Robert,
Ja allemaal HardBats werk
Ik heb een offerte van AE voor de UGT en Torroidy
De prijs is bij AE iets hoger Wat zou jij kiezen ?
alleen die van AE zijn EI trafo's en Toroidy zijn ringkern. het scheelt €6.5 per trafo.Bert61 schreef:Hoi Robert,
Bert, en andere, wat denken jullie hier van?
250mm breed, 150mm hoog en 307mm diep.
ik vind dit zelf mooier dan wat ik eerst had, alleen jammer dat ik zelf 150mm hoog niet kwijt kan
ik vind dit zelf mooier dan wat ik eerst had, alleen jammer dat ik zelf 150mm hoog niet kwijt kan
Ziet er fantastisch uit, weet zeker dat het hier wel mooi zou staan hoorhardbats schreef:Bert, en andere, wat denken jullie hier van?
assy front bert.PNG
assy side bert.PNG
zoveel vermogen hebben die grote hornspeakers van jou niet nodigPeter 53 schreef:Ziet er fantastisch uit, weet zeker dat het hier wel mooi zou staan hoor
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Misschien is het een idee (ik bedoel dit positief, begrijp me niet verkeerdhardbats schreef:Bert, en andere, wat denken jullie hier van?
assy front bert.PNG
assy side bert.PNG
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Heb ook eens met een 'magisch oog' wat gebouwd, was een Elektor dingetje. Aan de USB poort van een pc, om processor aktiviteit weer te geven. Geen praktisch nut, wel geinig.
EM84 wordt gewoon nog (weer) nieuw gemaakt, EM71 niet afaik. Misschien nog wel NOS te koop, gebruikt in elk geval.
EM84 wordt gewoon nog (weer) nieuw gemaakt, EM71 niet afaik. Misschien nog wel NOS te koop, gebruikt in elk geval.