Aleph 5 clone verbouwing
Moderator: Beheerdersteam
Aleph 5 clone verbouwing
Hallo allemaal,
Voor mijn Aleph 5 clone heb ik 4 brug gelijkrichters nodig.
Ik heb niet veel technische kennis dus mijn vraag is welke zijn goed?
De twee trafo's zijn 2x 25 volt 10A. Amplimo type 88016
Hoor het graag, bedankt!
Nico
Voor mijn Aleph 5 clone heb ik 4 brug gelijkrichters nodig.
Ik heb niet veel technische kennis dus mijn vraag is welke zijn goed?
De twee trafo's zijn 2x 25 volt 10A. Amplimo type 88016
Hoor het graag, bedankt!
Nico
Laatst gewijzigd door hoekhoorn op vr 24 jan 2020, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Brug gelijkrichters
Zou het eens met een paar (of 4) van deze proberen :
https://www.eoo-bv.nl/brugcellen/468-mb3510.html
ray5150 schreef:Zou het eens met een paar (of 4) van deze proberen :
Zowel deze als mijn advies moeten trouwens met warmtegeleidende pasta op het koelblok gemonteerd worden.
Zekers, maar als hij 4 bruggen wil, mag hij 176,- ex. btw aftikken...Shadow schreef:De STPS80H100TV is prima geschikt
https://nl.farnell.com/stmicroelectroni ... s%2Fsearch
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ja, dat lijkt mij nogal overdreven, die anderen (mb3510) zijn goed genoeg
Sinds wanneer is 'goed genoeg' de norm geworden hier? Ik was niet aanwezig toen dat in stemming gebracht werd geloof ik? 
Zijn die 4 zwarte dingen die tussen de blauwe elco's inzitten niet toevallig bruggelijkrichters ?
Heeft hoekhoorn dit geheel zelfgebouwd of heb je het zo overgenomen ?
Heeft hoekhoorn dit geheel zelfgebouwd of heb je het zo overgenomen ?
Bedankt allemaal, ik heb hem zo overgenomen. Behoeft enig werk.... er zat een aluminium plaat op de trafos geschroefd met bouten door en door...die werden gloeiend heet!
Die plaat met bouten heb ik weggehaald, daar zaten inderdaad die 4 zwarte bruggelijkrichters op.
Ik wil het nu netjes gaan doen: de draden zitten op de bruggelijkrichter aansluitingen gesoldeerd, zo slecht dat ze loslaten.
Ik zou graag 4 nieuwe monteren en schuifstekkers gebruiken.
Ik maak een nieuwe dikke alu steun voor montage en koeling.
Die jij adviseerd Ray zijn goed genoeg begrijp ik, zie ik nog iets over het hoofd?
Bedankt, Nico
Die plaat met bouten heb ik weggehaald, daar zaten inderdaad die 4 zwarte bruggelijkrichters op.
Ik wil het nu netjes gaan doen: de draden zitten op de bruggelijkrichter aansluitingen gesoldeerd, zo slecht dat ze loslaten.
Die jij adviseerd Ray zijn goed genoeg begrijp ik, zie ik nog iets over het hoofd?
Bedankt, Nico
Die 25A blokjes zijn standaard dingen en prima voor dit doel! Voor de Aleph wel koelpasta er tussen zoals Joram al aangaf. Zet ook over iedere diode een 10nF/250V ceramische schijfcondensator ter ontstoring. Dus per brug 4 stuks totaal: https://www.eoo-bv.nl/keramisch-500v/56 ... -500v.html
Ik heb wel wat puntjes, zal vanavond wat uitgebreider reageren.hoekhoorn schreef:zie ik nog iets over het hoofd?
Maak anders een draadje aan in het versterkers topic?hoekhoorn schreef:Bedankt allemaal, ik heb hem zo overgenomen. Behoeft enig werk.... er zat een aluminium plaat op de trafos geschroefd met bouten door en door...die werden gloeiend heet!
Bedankt, Nico
Shadow: is wel beter ja. Ga ik doen.
Ray5150: bedankt voor uitleg, ik zal wat foto's plaatsen in versterker topic.
Pjotr: ga ik zeker doen op jouw advies, zal Dré vragen daarbij een oogje in het zeil te houden of ik het goed doe...
Ray5150: bedankt voor uitleg, ik zal wat foto's plaatsen in versterker topic.
Pjotr: ga ik zeker doen op jouw advies, zal Dré vragen daarbij een oogje in het zeil te houden of ik het goed doe...
Dit topic is al verplaatst van "Gevraagd", naar "Versterkers"
Als Nico even de titel aan past in de startpost kunnen we gewoon verder leuteren in dit topic.
Als Nico even de titel aan past in de startpost kunnen we gewoon verder leuteren in dit topic.
Re: Aleph 5 clone verbouwing
Heb jij daar een boek van dan?dre schreef:Ik zal hem vanavond even de les lezen!
Met een plankje: Aap, Noot Mies?
Begin maar met het verhaal van de toroide transformator en de hete bevestiginsbout...
Begin maar met het verhaal van de toroide transformator en de hete bevestiginsbout...
- SSassen
- Contacteer:
Hete bouten, da’s een klassieker en een beginnersfout die toch best heel verkeerd kan uitpakken, lees: je huis af kan laten branden.
Nico had de temperatuur van die bout gemeten,volgens mij boven de 80 graden.
- Leeuwarden
Die fungeert als extra winding door je trafo en gaat vrolijk je chassis verwarmen