kleine spuitkabine

De echte doe het zelvert maakt zijn eigen gereedschap!

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: kleine spuitkabine

Bericht door ds23man »

Even een dronebediening erbij en je hebt een vliegend tapijt. :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door Henkjan »

goed bezig die Sander.


:hide: met te veel sprints houjd e de marathon niet vol hè
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door SSassen »

Goed, weer wat vorderingen gemaakt, inclusief een stoffilter voor de aanzuiging van de lucht van buiten.
B6E9130D-DAEF-4DC0-8E26-D595D7E4AF32.jpeg
09619A73-DE6F-454F-99CA-C376B24B853E.jpeg
82401140-47E6-49FB-8C8D-EC26F7564DC9.jpeg
D96C4136-F991-44F4-853E-F0932FC6D04F.jpeg
0963C88A-4B00-404D-8C46-8E83662371D7.jpeg
EDF5CC34-0E8F-4686-8BE7-7D1D90864955.jpeg
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door SSassen »

En toen was er licht! Halleluja! :sure: :goeie: ...
D5A6FEFD-AA79-4F8A-96E7-59BE011218F2.jpeg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: kleine spuitkabine

Bericht door ds23man »

Kweet niet, maar begin nu bepaalde beelden van de Amsterdamse Wallen te krijgen... :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: kleine spuitkabine

Bericht door ray5150 »

Ik vraag me af wanneer je daar voor het laatst geweest bent, die lampjes daar hebben toch een heeeel andere kleur... :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: kleine spuitkabine

Bericht door ds23man »

Dat is pest van tegenwoordig met die filterappjes tegenwoordig.

Ik zie er trouwens geen gat in. :lol:
Okki
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 21:40

Re: kleine spuitkabine

Bericht door Okki »

Ziet er mooi uit :goedzo: Maak je er nog een draaiplateau in? Zodat je objecten gemakkelijk rondom kan spuiten? Dit omdat de ruimte vrij smal lijkt.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door SSassen »

Yup, morgen even wat kogellagers halen!
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door Ivo »

Mooi zeg, en wat een tempo.

Zitten die lampen binnen in? Is dat veilig qua EX-huppeldepup?

De discussie aan het begin van dit draadje is buitengewoon informatief. Ik ben altijd erg blij met de expertise die hier gedeeld wordt.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door mischa72 »

Daar dacht ik ook aan Ivo, gelukkig kan de druk bij een eventuele explosie goed weg via de air vents :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: kleine spuitkabine

Bericht door ds23man »

En heeft Sander een tijdje zijn tondeuse niet nodig. :rofl:
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: kleine spuitkabine

Bericht door jvenema »

Als het maar geen verhaal wordt dat ze in Mythbusters na gaan spelen. Ooit iets gezien met een waterboiler ...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door SSassen »

Lampen zijn IP65, spatwaterdicht dus, daar heb ik aan gedacht, zowieso worden de spuitdampen gelijk afgezogen. Ik gebruik hiervoor een industriële stofzuiger.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door Henkjan »

Ex is wat anders hè dan IP (maar dat weet je wel.denk ik)

Heb je ook slangen met aarde draad voor de afzuiging?
Zo ja, waar heb je die vandaan, die heb ik ook nodig voor mn nog te bouwen stofafzuiging
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door SSassen »

Nee, ik gebruik gewoon een Karcher stofzuiger voor de afzuiging. Er wordt zoveel extra lucht meegezogen dat ik me niet kan voorstellen dat er een explosief mengsel kan ontstaan.
Aaad
Berichten: 861
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 21:54

Re: kleine spuitkabine

Bericht door Aaad »

op 30:15 iets over afvoer statische elektriciteit
https://www.youtube.com/watch?v=HTzF1xQkITM

Aad
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: kleine spuitkabine

Bericht door hsmeets »

De cabine op een aanhangeronderstel zetten. Dan kun je hem ook nog aan forumleden verhuren :-) :-)
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door OWC »

Statische elektriciteit zelf idd ook paar keer meegemaakt met zo'n afvoer, vooral erg vervelend (niet hoog genoeg om dodelijk te zijn)
Effect wordt versterkt wanneer je zelf ook inmiddels onder een dikke laag stof zit.

Ik geloof er alleen niet zo dat dit "dangerous" en "explosive" kan worden.
De vonk waar Jerry Rosa het overheeft komt namelijk niet in direct contact met stofdeeltje, maar blijft aan de buitenkant van de pijp.
Maar even een kabel eromheen binden is ook niet de moeite, om iig van die vervelende schokken af te komen.

(Ik kijk Rosa's video best vaak, mooi stukje nostalgisch (en tikje koppig) vakmanschap, die man heeft een engelen geduld )
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door Henkjan »

met alleen dampafzuiging zal t mss niet zo'n vaart lopen zeg ik op gevoel (idd door de verversing van de lucht), maar t vervelende van stof is dat t accumuleert en dus vroeg of laat zo veel van is dat het boem kan zeggen. en dat is helaas geen theoretisch probleem
One World Concepts schreef:
Ik geloof er alleen niet zo dat dit "dangerous" en "explosive" kan worden.
geloof t maar, stof en statische electriciteit van een afzuiging is geen goede combo. en het kan heel hard BOEM zeggen
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door SSassen »

Daarom gebruik ik ook een stofzuiger, de stofzak vangt al het stof op, alhoewel er van ‘stof’ feitelijk geen sprake is, het is spuitnevel met verfdeeltjes.
Aaad
Berichten: 861
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 21:54

Re: kleine spuitkabine

Bericht door Aaad »

SSassen schreef:
Daarom gebruik ik ook een stofzuiger, de stofzak vangt al het stof op, alhoewel er van ‘stof’ feitelijk geen sprake is, het is spuitnevel met verfdeeltjes.
Is misschien nog ontbrandbaarder(zeg je dat zo?).
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: kleine spuitkabine

Bericht door SARK »

Doe een strookje huishoudfolie (kleeft genoeg van zichzelf) over elke lamp, als ze beneveld raken dan hoef je alleen het folietje te vervangen. Ik denk dat de kans klein is dat dit gaat gebeuren door de afzuiging maar het kost je niets en is makkelijk te plaatsen/verwijderen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door hannesie »

:yeah: Dat noemen we een gouden tip..........!!
Plaats reactie