Bluetooth Boombox V2
Moderator: Beheerdersteam
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Re: Bluetooth Boombox V2
Lol, ja in dit geval is die impedantie dip wel erg breed en flauw.
WinISD is idd erg rooskleurig wat poorten betreft.
Standaard zet ik vaak al de Ql=8, Qa=40 en Qp=40 om het een klein beetje meer te laten matchen.
Dit heeft gewoon te maken met hoe "sterk" en "stijf" de speakerkast is.
Daarnaast moet je eigenlijk altijd wel de T/S zelf opmeten, daar kun behoorlijk wat verschil in zitten tov de datasheet.
Zeker bij Tangband is mijn ervaring.
Hoe laag die afstemfrequentie is, hangt helemaal vanaf waar je hem wilt hebben.
Wat ook weer afhangt van eventuele actieve filters.
Standaard zet ik vaak al de Ql=8, Qa=40 en Qp=40 om het een klein beetje meer te laten matchen.
Daarnaast moet je eigenlijk altijd wel de T/S zelf opmeten, daar kun behoorlijk wat verschil in zitten tov de datasheet.
Kijk dat wist ik dan weer niet, dan kom ik op net geen 35Hz. scheelt 1 Hz van het gesimuleerde dus dat is niet rampzalig dan tochpappaleo schreef:1) De afstemfrequentie is waar de impedantie het laagst is tussen de 2 pieken.
2) WinISD berekent altijd een te lange poort.
parameters heb ik idd niet gemeten, kan natuurlijk nog wel. met de 8/40/40 krijg ik een heel nette sim maar moet de pijp nog 2cm langer. die kan ik ook nog wel even zagen vd week denk ik.One World Concepts schreef:Lol, ja in dit geval is die impedantie dip wel erg breed en flauw.
Hoe rampzalig is het eigenlijk, als er een paar hz afwijking in zit ? helemaal als er nog een high pass voor zit ?
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Lol, nee, binnen +/- 5Hz zou ik al tevreden zijn, zeker met de specs van de datasheetNooby schreef:Kijk dat wist ik dan weer niet, dan kom ik op net geen 35Hz. scheelt 1 Hz van het gesimuleerde dus dat is niet rampzalig dan toch
Je kunt het overigens nog verifiëren door een nearfield meting te doen van de woover en de poort.
2cm verschil in pijplengte zou ik lekker zo laten, totaal niet interessant.
overigens, even met de verschillende poortlengtes gespeeld en het verschil in geluidskwaliteit is echt bizar. dat had ik nog nooit zo een op een kunnen testen. van wollig/ rommelig naar mooi diep in 4 cm (ik had hem dus na de meting getest zonder het laatste stukje er op)
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Wat zijn de dimensies van je poort? (diameter - lengte)Nooby schreef:overigens, even met de verschillende poortlengtes gespeeld en het verschil in geluidskwaliteit is echt bizar. dat had ik nog nooit zo een op een kunnen testen. van wollig/ rommelig naar mooi diep in 4 cm (ik had hem dus na de meting getest zonder het laatste stukje er op)
Handgreepje gemaakt, korte boutjes komen wel. Staat in het nieuwe huis prima muziek te maken 
Vanmorgen sleutel gekregen, morgen met de sloophamer aan de gang. Week vrij dus dat biertje kon wel 
Nog een keuken nodig ?
Nog een keuken nodig ?
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Nee, maar wel jaloersNooby schreef:Vanmorgen sleutel gekregen, morgen met de sloophamer aan de gang. Week vrij dus dat biertje kon wel
Nog een keuken nodig ?
(beetje klaar met gehorige oude rot flatjes
- tonvandeacker
- Contacteer:
Ziet er gaaf uit...geniet van de muziek tijdens de sloop werkzaamheden.
Groetjes
Ton
Groetjes
Ton
Thx! Hij heeft het de hele dag top staan doen. Men was verbaasd over hoe hij klinkt 
Adapter overleden, was een oude 2.4A. heb nu een 6.5A variant.
Inzetbewijsfoto
Inzetbewijsfoto
Top, zat vermogen, bijbehorende software werkt perfect.
Sinds kort zit er een sure 5s accu bordje in. Daar doet hij het ook prima op, zeker een uur of 6 tijdens Koningsdag... Laden nog met een adapter maar heb een trafo liggen die ik er in ga klussen.