DiY on the Fly!
Moderator: Beheerdersteam
Re: DiY on the Fly!
Dat kun je dan beter aan Osmo overlaten: https://www.osmo-online.nl/instructies/ ... ndelingen/
WOCA werkbladolie kun je met een schone doek inwrijven of beter, inschuren met een Scotchbright pad. Tussendoor licht opschuren.
WOCA werkbladolie kun je met een schone doek inwrijven of beter, inschuren met een Scotchbright pad. Tussendoor licht opschuren.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
Ik heb t ook gewoon met een doek gedaan, werkt prima. Na de klus de doek in een bak water doen.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
Een woord: SkyltMtraxx schreef:Hopelijk dit weekend klaar met fineren maar ik wil er nog Osmo hardwax olie(3032) op aanbrengen. Enige tips in aanbrengen zijn welkom als ook in reinigen gereedschap, of heb ik daar Osmo's eigen gereiniger voor nodig? Alvast dank!
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: DiY on the Fly!
.
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op vr 17 jan 2020, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
Herkenbaar idd.. al is het bij mij gekomen n.a.v. een bouwopdracht van een set Avalon Eidolon clones alweer 10 jaar terug inmiddels.Hans Nootdorp schreef:kast diy on the fly.JPG
Leuk kastontwerp....![]()
Toen nog zonder CNC freesmachine alles met zaagtafel en bovenfrees!!
Ik was hier toen ook nog geen eens lid bedenk ik mij nu.
https://DSMEDIATRAXX.de.quickconnect.to ... e/iItJQ5R7
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
Dat instructie blad had ik idd gelezen, was ook gewoon benieuwd op wat voor basis dat reinigings product is.Pjotr schreef:Dat kun je dan beter aan Osmo overlaten: https://www.osmo-online.nl/instructies/ ... ndelingen/![]()
WOCA werkbladolie kun je met een schone doek inwrijven of beter, inschuren met een Scotchbright pad. Tussendoor licht opschuren.
De Osmo 3032 heb ik al i.v.m. die andere kasten die ook nog moeten en inmiddels goedkope (daarna)wegwerpkwast gekocht!
WOCA heb ik je eerder over gehoord, ik zal wat proefplankje maken met overblijfselen van fineer om daar later eens mee te stoeien.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: DiY on the Fly!
Grappig; ook ik was door die Avalons geinspireerd tijdens mijn ontwerp in ca. 2006.
viewtopic.php?f=15&t=3514&hilit=menhir&start=25
Ook bij mij geen CNC; dus moest ik die facetten ermet de handzaag afzagen....
viewtopic.php?f=15&t=3514&hilit=menhir&start=25
Ook bij mij geen CNC; dus moest ik die facetten ermet de handzaag afzagen....
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op vr 17 jan 2020, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
Als je de link volgt kan je bouwstappen bekijken. Ik heb ze er afgezaagd, dat ging mij makkelijker af. 
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
Mtraxx schreef:Als je de link volgt kan je bouwstappen bekijken. Ik heb ze er afgezaagd, dat ging mij makkelijker af.
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
Toch blijft het fineren een tijdrovend klusje waar veel handarbeid bij komt te kijken. Zo snel optellend ga ik dit weekend voorbij de 50 uren bouwtijd!!
Tot zo ver vandaag beide kasten waar achterkant en zijkanten nat zijn verlijmd en geperst nu dan de fronten op de strijkijzer methode om zo wat meer controle te hebben over de fineer lijnen die naar de bovenkant toe doorlopen. Spannend dus!
Tot zo ver vandaag beide kasten waar achterkant en zijkanten nat zijn verlijmd en geperst nu dan de fronten op de strijkijzer methode om zo wat meer controle te hebben over de fineer lijnen die naar de bovenkant toe doorlopen. Spannend dus!
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
De Osmo 1 laag met kwast aangebracht en 2 dagen laten drogen. Toch veel donkerder geworden dan gedacht, en nog steeds geen liefhebber van het fineer maar het is wat het is.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
Als je ze gaat verkopen ....Mtraxx schreef:De Osmo 1 laag met kwast aangebracht en 2 dagen laten drogen. Toch veel donkerder geworden dan gedacht, en nog steeds geen liefhebber van het fineer maar het is wat het is.
IMG-20200120-WA0013.jpgIMG-20200122-WA0011.jpgIMG-20200122-WA0014.jpg
Re: DiY on the Fly!
Echt prachtig, alle verhoudingen kloppen gewoon perfect ofzo met deze combinatie van kast en drivers 
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
Eén week terug alweer van eerste kennis making met de klanken van deze set.
En de filtering ging niet van leien dakje moet ik zeggen.
Metingen in de luister ruimte hier op mijn werk laten wat te wensen over, zeker ook gezien het schuinedak komen er al gauw reflecties in de metingen.
En de filtering ging niet van leien dakje moet ik zeggen.
Metingen in de luister ruimte hier op mijn werk laten wat te wensen over, zeker ook gezien het schuinedak komen er al gauw reflecties in de metingen.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
Je hebt een fikse dip in je midden gebied. Ik denk een gevolg van de rentestand 
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
Ik zet mn geld er niet op intonvandeacker schreef:Ze zien er geweldig uit
Nu maar hopen dat de rente zakt
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: DiY on the Fly!
pensioen gatpappaleo schreef:Je hebt een fikse dip in je midden gebied. Ik denk een gevolg van de rentestand![]()
