reckhorn a400

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

reckhorn a400

Bericht door snoef3 »

Ik heb een reckhorn a400 subwooferversterker en een probleem met volumeregelaar.
de potmeter geeft in de stand tot 8 uur geen effect en daarna is het meteen iets te veel. Ik heb dus heel weinig regelruimte. Daarom wil ik een weerstand in het ingangsignaal zetten. Wat zou een goede waarde zijn?
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: reckhorn a400

Bericht door OWC »

snoef3 schreef:
Ik heb een reckhorn a400 subwooferversterker en een probleem met volumeregelaar.
de potmeter geeft in de stand tot 8 uur geen effect en daarna is het meteen iets te veel. Ik heb dus heel weinig regelruimte. Daarom wil ik een weerstand in het ingangsignaal zetten. Wat zou een goede waarde zijn?
Je zou ook de potmeter kunnen vervangen of schoon kunnen maken.

De waarde van de weerstand hangt af van de ingangsimpedantie NA de potmeter.
Kun je de waarde van de potmeter achterhalen?
Daarmee kun je namelijk ook wel achterhalen wat voor waardes je nodig hebt.
Plaats reactie