AFDAC 1541
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: AFDAC 1541
Bedankt mannen! Geïsoleerde vlakstekkers had ik niet meer in 48 formaat, moet inderdaad nog een stukje afscherming over. De waveio is aangesloten via een 5 polige header, kun je bij Ali kopen.
Afscherming is toch nu toe niet nodig gebleken. Ik kan altijd nog wat zelfklevend alufolie op de binnenkant plakken.
Afscherming is toch nu toe niet nodig gebleken. Ik kan altijd nog wat zelfklevend alufolie op de binnenkant plakken.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: AFDAC 1541
Poor's man EMC test:knuisje schreef:Afscherming is toch nu toe niet nodig gebleken. Ik kan altijd nog wat zelfklevend alufolie op de binnenkant plakken.
Leg je mobiel er even op en bel jezelf.
Re: AFDAC 1541
En dan mag je jezelf niet uit de speakers horen................ ?ds23man schreef:Poor's man EMC test:knuisje schreef:Afscherming is toch nu toe niet nodig gebleken. Ik kan altijd nog wat zelfklevend alufolie op de binnenkant plakken.
Leg je mobiel er even op en bel jezelf.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: AFDAC 1541
Als je allerlei bliebgeluidjes uit je systeem hoort voordat de mobiel overgaat, heb je een probleem. 
Re: AFDAC 1541
Als ik mijzelf bel gaat de telefoon niet over maar krijg ik het "in gesprek" signaal...ds23man schreef:Als je allerlei bliebgeluidjes uit je systeem hoort voordat de mobiel overgaat, heb je een spraakprobleem.
Re: AFDAC 1541
Gefeliciteerd, ik heb het wel gehad met de linker luidspreker, die dan ineens rare geluiden gaf, vandaar mijn frustratie waarschijnlijk. 
Re: AFDAC 1541
Ik kan wel een aantal printen in elkaar solderen, het probleem is echter de beschikbaarheid van de TDA1541 ic's. 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: AFDAC 1541
ray5150 schreef:Volgens mij is dat met D'n Adelaar gefabriekt.
Re: AFDAC 1541
Oh dan ken ik er nog wel één; ‘lelijke vrouwen hebben ook liefde nodig’ (aldus een - gescheiden - vriend van me)Barry2001 schreef:ray5150 schreef:Volgens mij is dat met D'n Adelaar gefabriekt.![]()
prachtige uitdrukking.
Re: AFDAC 1541
Zomaar een vraag van een leek. ik zie dat je in de uitgang nu opamps gebruikt, heb je ook overwogen om dit met een buis te doen?
Re: AFDAC 1541
Ik gebruik een TDA1541 per kanaal (differentiële uitgangen). Buizen is meer iets voor als je slechts 1 TDA gebruikt. Voor een buizensound gebruik ik trouwens liever een versterker.
Re: AFDAC 1541
Ben toch wel erg benieuwd naar de klank van het apparaat.knuisje schreef:Ik gebruik een TDA1541 per kanaal (differentiële uitgangen). Buizen is meer iets voor als je slechts 1 TDA gebruikt. Voor een buizensound gebruik ik trouwens liever een versterker.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: AFDAC 1541
Effe langs de kringloop en koop een eerste of tweede generatie Plips speler.3kes schreef:Ben toch wel erg benieuwd naar de klank van het apparaat.knuisje schreef:Ik gebruik een TDA1541 per kanaal (differentiële uitgangen). Buizen is meer iets voor als je slechts 1 TDA gebruikt. Voor een buizensound gebruik ik trouwens liever een versterker.
Re: AFDAC 1541
Samen met een paar Sony CDP-750/950’s hier aanwezig. Toch klinkt elke implementatie weer anders. Vandaar de interesse.ds23man schreef:Effe langs de kringloop en koop een eerste of tweede generatie Plips speler.3kes schreef:Ben toch wel erg benieuwd naar de klank van het apparaat.knuisje schreef:Ik gebruik een TDA1541 per kanaal (differentiële uitgangen). Buizen is meer iets voor als je slechts 1 TDA gebruikt. Voor een buizensound gebruik ik trouwens liever een versterker.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: AFDAC 1541
Het is maar de vraag of de implementatie de bepalende factor is. Ben momenteel het boek:
https://www.bol.com/nl/p/de-architecten ... gJ9V_D_BwE
aan het lezen en schets eigenlijk een ontluisterend beeld over kwaliteit van de chipproductie in die tijd. En dat verklaard ook waarom er de "Crown" gestempelde versies waren. De spreiding was in die tijd vreselijk en eigenlijk mag je wel stellen dat elke standaard 1541 als ladderdac anders qua spec's was.....
https://www.bol.com/nl/p/de-architecten ... gJ9V_D_BwE
aan het lezen en schets eigenlijk een ontluisterend beeld over kwaliteit van de chipproductie in die tijd. En dat verklaard ook waarom er de "Crown" gestempelde versies waren. De spreiding was in die tijd vreselijk en eigenlijk mag je wel stellen dat elke standaard 1541 als ladderdac anders qua spec's was.....
Re: AFDAC 1541
Dus eigenlijk moeten we voor iedere DAC uit dat tijdperk een luistermiddag metds23man schreef:Het is maar de vraag of de implementatie de bepalende factor is. Ben momenteel het boek:
https://www.bol.com/nl/p/de-architecten ... gJ9V_D_BwE
aan het lezen en schets eigenlijk een ontluisterend beeld over kwaliteit van de chipproductie in die tijd. En dat verklaard ook waarom er de "Crown" gestempelde versies waren. De spreiding was in die tijd vreselijk en eigenlijk mag je wel stellen dat elke standaard 1541 als ladderdac anders qua spec's was.....
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: AFDAC 1541
Laat ik het zo stellen: alle standaard 1541 chips die bij Elcoma geproduceerd zijn hebben een behoorlijke spreiding ( zeg maar gerust, als ze het doen is het goed genoeg).
Re: AFDAC 1541
De TDA1541’s uit de latere jaren waren beter, zelfs op het zelfde niveau als de crown versies uit eerdere jaren.
