Extra Bas...Subwoofer ??

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
p_vervoort
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 25 sep 2011, 13:39

Extra Bas...Subwoofer ??

Bericht door p_vervoort »

Ik heb een 2 weg systeem met Vifa tweeter en basspeakertje zelfbouw.
Mid en hoog zijn Ok maar bas is matig, kan ook niet anders …met klene woofer.
Nu wil ik een extra subwoofer maken Peerless 10 inch of 12 of zoiets.
Kan ik deze gewoon aansluiten op de tweede luidsprekeruitgangen op de versterker ??? :think: :think: :think:

MvG

PV :sure:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20401
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Extra Bas...Subwoofer ??

Bericht door Shadow »

Kan maar je komt qua rendement niet uit waarschijnlijk, beter een subwoofer plate amp kopen met luidspreker ingangen, kun je niveau en fase zo regelen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Extra Bas...Subwoofer ??

Bericht door Henkjan »

Die 2e uitgang van.je versterker staat gewoon parallel aan de andere, je gaat dan de 2 speakers ook parallel zetten wat zeer waarschijnlijk een te zware belasting voor de amp zal zijn
p_vervoort
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 25 sep 2011, 13:39

Re: Extra Bas...Subwoofer ??

Bericht door p_vervoort »

Ok dank voor reactie..... versterker is een oudje Onkyo 2x150 watt …. die 18 kg versie met gescheiden voedingstrafo.s
ik heb geen idee of ie die belasting aankan... ik had gedacht 1 subwoofer eraan te hangen.

PV
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Extra Bas...Subwoofer ??

Bericht door OWC »

Vooral het niveau gelijk krijgen wordt wel wat lastig.
Daarnaast heeft een subwoofer ook een actief filter nodig.

Enige alternatief daarop is een bandbass subwoofer.

Persoonlijk zou ik voor een actieve subwoofer gaan.
p_vervoort
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 25 sep 2011, 13:39

Re: Extra Bas...Subwoofer ??

Bericht door p_vervoort »

Ok One World......dan ga ik daarvoor denk ik....alleen waar sluit ik deze aan op mijn versterker ??

MvG

PV
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20401
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Extra Bas...Subwoofer ??

Bericht door Shadow »

p_vervoort schreef:
Ok One World......dan ga ik daarvoor denk ik....alleen waar sluit ik deze aan op mijn versterker ??

MvG

PV
Dat heb ik in de eerste reactie al benoemd; plate amp met high level ingangen kun je zo aansluiten paralel op je speakers, die takt het signaal af, filtert weg wat eraf moet.
p_vervoort
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 25 sep 2011, 13:39

Re: Extra Bas...Subwoofer ??

Bericht door p_vervoort »

Ok Shadow nu snap ik wat je bedoeld ….THX

PV
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”