Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Die heb je mogelijk al wel gehoord in Breda, tijdens het DAC vergelijk, maar dat blijven unica's
zeldzaam mooi, en niet reproduceerbaar 
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik ben heel blij met met Afdac-lb versie Hans, luister er dagelijks naar eigenlijk...
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Die nieuwste AF Dac is een TDA1541, is wel een opgekrikte 16 super bitter. 
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
De TDA1541 Dac staat dagelijks te spelen, en ook de LB wordt veel gebruikt hier. 
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Wanneer een groepsbuy?knuisje schreef:De TDA1541 Dac staat dagelijks te spelen, en ook de LB wordt veel gebruikt hier.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik stem ook voor!ToTo schreef:Wanneer een groepsbuy?knuisje schreef:De TDA1541 Dac staat dagelijks te spelen, en ook de LB wordt veel gebruikt hier.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dat zou kunnen maar dan moeten jullie zelf voor 2 x TDA1541A zorgen.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dat word dan een hoop kringloopwinkels aflopen het komende jaar ! 
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Als de dac het waard is om twee CD spelers te slopen dan is dat geen probleem 
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dat word dus Aristona's en Philipsjes slachten.
Hier een handige lijst die aangeeft in welke spelers je de 1541 kunt vinden :
https://www.dutchaudioclassics.nl/the_c ... er_list/#P
Hier een handige lijst die aangeeft in welke spelers je de 1541 kunt vinden :
https://www.dutchaudioclassics.nl/the_c ... er_list/#P
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
De 'A's' heb ik hier in twee Sony CDP-950 spelers zitten die voor de ombouw naar buizen-eindtrapje bedoeld waren. Of ik die moet opofferen..
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Check!Shadow schreef:Mooi! Zou ik je nog mogen adviseren de 230v bij het front los van de behuizing te leggen? Nu loopt de netspanning met niks meer als 1 laagje isolatie door de kast. Probeer altijd het +1 principe te hanteren; isolatie om de draden én los / geisoleerd door de kast. Of gebruik krimpkous als extra omhulsel.
PB onderwegknuisje schreef:Je hebt nog een antieke firmware versie. Als je de microcontroller naar mij stuurt kan ik de laatste versie voor je flashen.
Kan ik de 3,3V voor de isolator van de toslinkvoeding pikken?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
JazekerForza schreef:Check!Shadow schreef:Mooi! Zou ik je nog mogen adviseren de 230v bij het front los van de behuizing te leggen? Nu loopt de netspanning met niks meer als 1 laagje isolatie door de kast. Probeer altijd het +1 principe te hanteren; isolatie om de draden én los / geisoleerd door de kast. Of gebruik krimpkous als extra omhulsel.![]()
PB onderwegknuisje schreef:Je hebt nog een antieke firmware versie. Als je de microcontroller naar mij stuurt kan ik de laatste versie voor je flashen.![]()
Kan ik de 3,3V voor de isolator van de toslinkvoeding pikken?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Min herbouw van mijn afdac is bijna klaar. Ik loop echter tegen een probleem met de trigger. Als ik mijn afdac inschakel geeft de trigger 4.98V en als ik de afdac in stand-by zet gaat de trigger bijna naar 0V... Zover prima. Nu sluit ik de trigger aan op mijn Icextend welke is aangesloten op een Icepower 125asx2. Ik zet de versterker aan welke in stand-by aangaat ik zet de afdac aan en mijn versterker schakelt netjes in. Nu zet ik de DAC in stand-by maar de versterker blijft aan? Sterker nog had ik eerst netjes 0V heb ik nu ineens 5.10V op de trigger staan?
Ik heb al veel geprobeerd en apparaten afzonderlijk bekeken en getest ook heb ik gekeken of de signal sense op de Icextend het probleem is maar volgens mij werkt dat prima. En bij de test zoals beschreven heb ik geen signaal gebruikt.
Daarnaast moet ik hem heel hard zetten om de Icepower(s) aan de gang te krijgen, ik wist dat dit een issue is bij de Icepowers maar ik had er niet op gerekend dat dit in deze mate het geval zou zijn.....
Overigens staat mij nu niets in de om morgen te gaan spelen met de set maar zou graag de stand-by oplossen. Groet, R.
Ik heb al veel geprobeerd en apparaten afzonderlijk bekeken en getest ook heb ik gekeken of de signal sense op de Icextend het probleem is maar volgens mij werkt dat prima. En bij de test zoals beschreven heb ik geen signaal gebruikt.
Daarnaast moet ik hem heel hard zetten om de Icepower(s) aan de gang te krijgen, ik wist dat dit een issue is bij de Icepowers maar ik had er niet op gerekend dat dit in deze mate het geval zou zijn.....
Overigens staat mij nu niets in de om morgen te gaan spelen met de set maar zou graag de stand-by oplossen. Groet, R.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Bij de afdac controller wordt de negatieve triggeruitgang naar massa getrokken bij inschakeling. Op de positieve triggeruitgang staat altijd 5V.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dit gaat heel stom klinken maar hoe kan ik dat oplossen? Of is dat überhaupt mogelijk?
R.
R.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
EINDELIJK is de DAC dan toch af gekomen, duurde een jaartje of 7
Het freeswerk van Audiomanics is perfect! Helaas heb ik mijn eigen DXF niet goed gecontroleerd en zijn sommige tekens niet uitgelijnd op de achterkant. Maar die zie je toch het minste, het front met plexiglas inleg is super strak! Het knopje is door een collega gedraaid en per ongeluk te kort afgestoken, maar dat komt goed, hij gaat er nog een maken.
De DAC staat nu eindelijk te spelen en ben er super tevreden mee! Bedankt Knuisje, voor het ontwerp en ook de support
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Keurig opgebouwd met een fraaie kast er omheen, gefeliciteerd!
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
De set (afdac2 en Icepower(s)) draait en ik moet nog wat kleine zaken afwerken en loop tegen een probleem aan met de display van de Afdac-ii. In stand-by krijg ik rare streepjes op de display (zie foto) weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ja, verder ziet het goed uit al zijn er wel twee puntjes die feller branden dan de rest.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Heel apart, het scherm wordt uitgezet tijdens standby. Check nog eens alle aansluitingen van het display.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ligt er geen draad met 230v erop ergens te dicht langs? Je hebt zo van die knutselaarsknuisje schreef:Heel apart, het scherm wordt uitgezet tijdens standby. Check nog eens alle aansluitingen van het display.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Nee geen 230v kabel. Ik ga alle aansluitingen maar eens nakijken.
