Purifi - Welke driver?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door satefan »

Shadow schreef:
Uhm nee, maar in de Kii heeft iedere driver z'n eigen kanaal dan?
Maar ik heb/bouw geen Kii. Ik heb 4 units, en 'maar' 3 kanalen op mn Hypex FA123.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door Shadow »

ik snap het O:)
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door satefan »

Het zou op zich op te lossen zijn als ik bijvoorbeeld een extra versterker op het woofer-kanaal van de DSP aan zou kunnen sluiten. De twee woofers krijgen (dan) hetzelfde signaal uit de DSP. Maar dat zit in de category 'het moeilijke hoekje' denk ik :-). De woofers staan in impulse-gecorrigeerde opstelling in mijn ontwerp.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door Henkjan »

satefan schreef:
Dat denk ik ook. Maar de SBS is 4 ohm. Ik gebruik er 2 op 1 Hypex kanaal parallel geschakeld. Vind de Hypex niet heel leuk als ik 2 x 4 ohm parallel ga gebruiken denk ik?
valt wel mee, 2ohm is an sich geen probleem, maar hij zal eerder in de stroombeperking gaan
Rene_Nhz
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 30 apr 2018, 8:18

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door Rene_Nhz »

Het staat er al een tijdje op maar voor het geval nog niet gezien het bouw ontwerp van de PuRiFy speaker:

https://purifi-audio.com/wp-content/upl ... p-Note.pdf

Groet,

Rene
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door satefan »

De shop is ook open. Bestellen maar!!!
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door Forza »

En nu ook een bijpassende PR, en een 4 inch driver.
Bestandsbron: https://purifi-audio.com/wp-content/uploads/2019/11/PTT6.5PR-perspective-75deg-440x440-315x315.png
Bestandsbron: https://purifi-audio.com/wp-content/uploads/2019/11/PTT6.5PR-perspective-75deg-440x440-315x315.png
PTT6.5PR-perspective-75deg-440x440-315x315.png (58.04 KiB) 312 keer bekeken
Bestandsbron: https://purifi-audio.com/wp-content/uploads/2019/11/PTT4.0W04-perspective-20deg-75deg-440x440-315x315.png
Bestandsbron: https://purifi-audio.com/wp-content/uploads/2019/11/PTT4.0W04-perspective-20deg-75deg-440x440-315x315.png
PTT4.0W04-perspective-20deg-75deg-440x440-315x315.png (62.08 KiB) 312 keer bekeken
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door SSassen »

Ik stel mij zo voor dat er in de fabriek waar deze drivers gemaakt worden iemand de hele dag rubberen rolranden aan 't in elkaar frommelen is, een soort origami voor gevorderden zeg maar ... :mrgreen:
Rene_Nhz
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 30 apr 2018, 8:18

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door Rene_Nhz »

Wat is dit voor een meting eigenlijk?
Screenshot_20191221-085203.png
Groeten René
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28474
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door ds23man »

Waar heb je dat plaatje vandaan?
Dynky
Ook commercieel actief
Berichten: 363
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 23:16
Locatie: Antwerpen

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door Dynky »

grafiek staat bij de data sheet (van de PTT6.5W04-01A) op hun website
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door satefan »

Dat is de meting van de harmonische vervorming, iets van 30db minder dan mijn huidige drivers. Dit schijnt het sterke punt van deze driver te zijn. Een flinke uitslag, terwijl de vervormingscijfers heel netjes blijven. Voor mijn toepassing precies wat ik zoek. Ik ga ze uiteindelijk wel een keer bestellen. Ik heb er 4 nodig, dus even sparen ](*,)
Rene_Nhz
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 30 apr 2018, 8:18

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door Rene_Nhz »

Er staat bij Current Harmonic Distortion. Maar het lijkt geen stroomsturing meting want dat heeft geen invloed op D2 en er is geen SPL gemeten.

Deze meten trouwens net zo goed:
http://www.audioexcite.com/?page_id=7311

Groeten René
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door Rob Dingen »

Rene_Nhz schreef:
Er staat bij Current Harmonic Distortion. Maar het lijkt geen stroomsturing meting want dat heeft geen invloed op D2 en er is geen SPL gemeten.

Deze meten trouwens net zo goed:
http://www.audioexcite.com/?page_id=7311

Groeten René
Nee hoor de vervorming van de purifi ligt 20dB lager

Rob
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door SSassen »

Mwah, ik zie graag 1:1 metingen met andere drivers onder dezelfde condities. En nee, ik ga geen setje kopen om exact die metingen te gaan doen, ik heb al genoeg drivers op de plank liggen!
Rene_Nhz
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 30 apr 2018, 8:18

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door Rene_Nhz »

Beide zijn op HiFiCompass getest.

https://hificompass.com/en/speakers/mea ... 17nbac35-8
Screenshot_20191222-090807.png
https://hificompass.com/en/reviews/puri ... -midwoofer
Screenshot_20191222-090754.png
Beide op 100dB

D2 onder de 100Hz is duidelijk beter van de Purify.

Groeten René
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door Fedde »

jeroen_d schreef:
Deze 18sound driver heb ik vroeger voor ZBA vriendin Amanda (wie kent haar nog?) toegepast: http://www.eighteensound.com/en/product ... 5/8/6ND430

Qua vervorming wijkt deze niet veel af van de purify driver, die laatste heeft alleen wat meer laag extensie. Ik vind het zelfs nog beter dan de Purify in het middengebied. Dat project voor Amanda heb ik in 2009!!! nog gedaan.
Ik vond de driver zeer clean klinken. Hij is veeeeel goedkoper dan de Purify.

Ik blijf voorlopig bij Audiotechnologie, meet niet zo goed maar klinkt voor mij beter. Maar als iemand die Purify aanschaft wil ik wel helpen met filteren als tegenprestatie voor het leren kennen van deze driver.
Bedankt voor de tip, deze driver is precies wat ik zoek: heel lage distortie, hoog rendement, goede xmax, vlakke respons, belastbaar en ook nog eens betaalbaar! :yeah:

Heb je toen de 8 of 16 ohm versie gebruikt? Wat is aan te raden? (open baffle, aansturing met Fusion 253, 200-1000 Hz oid).

Fedde
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door jeroen_d »

Aan te raden is 8 ohm dat match veel beter met de Fusion. Tenminste als je een enkele driver gebruikt. Ik had toen ook de 8ohm versie in handen. Je kunt hem zelfs slap eerste orde filteren, als je een notch op 5200Hz zet. Hij meet echt heel goed.
Ik heb trouwens het topic terug gevonden van toen: viewtopic.php?f=15&t=8370&hilit=18sound
Was echt een heel leuk project! Excuus voor de off-topic moderator.
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door Fedde »

Ik wil hem laag crossen naar een Heil AMT, dus moet het 4e orde houden. Ja ik had die topic al gezien, bedankt. De mid moet uiteindelijk mijn Supravox bicone gaan vervangen. Ander aardig voordeel van de 18sound is de zeshoekige vorm, past mooi vlak onder de AMT. Maar inderdaad begint nu wel erg off topic te worden. Ik begin nog wel eens een nieuw draadje met mijn project (op de vorige zit een slotje helaas, Chill baffle, zonde).
RobbinM
Berichten: 125
Lid geworden op: do 22 feb 2018, 3:25

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door RobbinM »

.
Laatst gewijzigd door RobbinM op di 23 jun 2020, 4:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door jeroen_d »

Verschil in klank tussen de 18sound en AT midwoofers is dat de 18sound heel clean klinkt, kun je ook in het topic teruglezen. Heel goed dus. Echter AT klinkt toch meer los, open en natuurlijk. Dit haal je niet uit de specs en de metingen. Standaard vervormingsmetingen (frequency sweeps om HD te bepalen) en impulsrespons (voor amplitude en faserespons) geven mij niet het antwoord op deze vraag. Ik weet dus ook niet goed waar het door komt, anders dan dat de opbouw verschillend is en andere materialen zijn gebruikt. Wellicht dat ik de 18sound nog eens heroverweeg voor een toekomstig project. Maar de SBacoustics SATORI MW16P-8 is dan ook heel aantrekkelijk, als ik toch eens wat nieuws wil proberen.
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door Fedde »

RobbinM schreef:
jeroen_d schreef:
Deze 18sound driver heb ik vroeger voor ZBA vriendin Amanda (wie kent haar nog?) toegepast: http://www.eighteensound.com/en/product ... 5/8/6ND430
Pittig dingetje zo op het eerste gezicht. Voor onder TV zou iets kleiners misschien ook volstaan?
Fedde schreef:
Ik wil hem laag crossen naar een Heil AMT, dus moet het 4e orde houden. Ja ik had die topic al gezien, bedankt. De mid moet uiteindelijk mijn Supravox bicone gaan vervangen. Ander aardig voordeel van de 18sound is de zeshoekige vorm, past mooi vlak onder de AMT. Maar inderdaad begint nu wel erg off topic te worden. Ik begin nog wel eens een nieuw draadje met mijn project (op de vorige zit een slotje helaas, Chill baffle, zonde).
Supravox, is dat niet Frans? Is een AMT vergelijkbaar met een 'klassieke' ribbon?
Ja de 18 sound heeft genoeg power. Maar dat is fijn, want dan kan hij laag (voor een mid).

Supravox is inderdaad frans. Met de Supravox 215 signature bicone full range ben ik mijn open baffle avonturen begonnen. Later 15" laag toegevoegd en toen de AMT. De AMT is wel wat verwant met ribbon, maar is nog wat cleaner. Heel fijne unit, en goed betaalbaar nu!

Dit is een leuk artikel over de Heil AMT:
https://www.tnt-audio.com/casse/ess_amt_e.html
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door Fedde »

jeroen_d schreef:
Verschil in klank tussen de 18sound en AT midwoofers is dat de 18sound heel clean klinkt, kun je ook in het topic teruglezen. Heel goed dus. Echter AT klinkt toch meer los, open en natuurlijk. Dit haal je niet uit de specs en de metingen. Standaard vervormingsmetingen (frequency sweeps om HD te bepalen) en impulsrespons (voor amplitude en faserespons) geven mij niet het antwoord op deze vraag. Ik weet dus ook niet goed waar het door komt, anders dan dat de opbouw verschillend is en andere materialen zijn gebruikt. Wellicht dat ik de 18sound nog eens heroverweeg voor een toekomstig project. Maar de SBacoustics SATORI MW16P-8 is dan ook heel aantrekkelijk, als ik toch eens wat nieuws wil proberen.
Ja de Satori MW16 en MW19 units hebben ook mijn aandacht. De MR16 vind ik minder interessant. Ergens deze zomer komen er nieuwe TX versies met andere materialen. Zijn nog vlakker!
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door Fedde »

Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Purifi - Welke driver?

Bericht door jeroen_d »

Hm, een nieuwe carbon fiber composite. Interessant. http://www.textreme.com/
Oeps, gaat wel een dure jongen worden, niveau SEAS Excel.

Dan kunnen we ook weer de Purifi in overweging nemen en zijn we weer on-topic!!! :lol:
Plaats reactie