Purifi - Welke driver?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Purifi - Welke driver?
Nee juist als midwoofer als alternatief voor de C-Quenze 18H. Ik ben juist meer geinteresseerd in de kwaliteiten in het middengebied van 120-2500Hz die ook bijzonder goed lijkends23man schreef:En wat wil je dan met deze driver? Ding is specifiek bedoeld voor toepassingen a la Kii Three. Klein kastje met een hoop vermogen erop.
Re: Purifi - Welke driver?
Dat klinkt intressant! De kwaliteit van de 18H staat voor mij niet ter discussie, als deze Purifi dit kan evenaren of zelfs overtreffen zou een knappe prestatie zijn.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Purifi - Welke driver?
Oh jeej nu rennen we allemaal achter AT aan dankzij Jeroen, gaat ie wisselen 
Re: Purifi - Welke driver?
https://hificompass.com/en/news/measure ... fer-review
Hier een site met test en review. Ik weet niet hoe goed zijn metingen zijn, maar hij heeft al wel heel veel units gemeten!
Hier een site met test en review. Ik weet niet hoe goed zijn metingen zijn, maar hij heeft al wel heel veel units gemeten!
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Purifi - Welke driver?
Ook niet oninteressant, pittig geprijsd maar ook een duidelijke groupbuy korting.Lars Risbo: We are working hard on getting the web shop operating - hopefully within a few weeks. This is mostly for DIY'ers.
Currenty, the planned prices are:
DIY pricing:
$390 @ 1-2
$334 @ 3-4
$279 @ 5-6
$230 @ 7-9
+VAT (depending on country)
OEM prices are on quotation
Re: Purifi - Welke driver?
Deze 18sound driver heb ik vroeger voor ZBA vriendin Amanda (wie kent haar nog?) toegepast: http://www.eighteensound.com/en/product ... 5/8/6ND430
Qua vervorming wijkt deze niet veel af van de purify driver, die laatste heeft alleen wat meer laag extensie. Ik vind het zelfs nog beter dan de Purify in het middengebied. Dat project voor Amanda heb ik in 2009!!! nog gedaan.
Ik vond de driver zeer clean klinken. Hij is veeeeel goedkoper dan de Purify.
Ik blijf voorlopig bij Audiotechnologie, meet niet zo goed maar klinkt voor mij beter. Maar als iemand die Purify aanschaft wil ik wel helpen met filteren als tegenprestatie voor het leren kennen van deze driver.
Qua vervorming wijkt deze niet veel af van de purify driver, die laatste heeft alleen wat meer laag extensie. Ik vind het zelfs nog beter dan de Purify in het middengebied. Dat project voor Amanda heb ik in 2009!!! nog gedaan.
Ik vond de driver zeer clean klinken. Hij is veeeeel goedkoper dan de Purify.
Ik blijf voorlopig bij Audiotechnologie, meet niet zo goed maar klinkt voor mij beter. Maar als iemand die Purify aanschaft wil ik wel helpen met filteren als tegenprestatie voor het leren kennen van deze driver.
Re: Purifi - Welke driver?
Zijn de metingen ergens te vinden van de D6ND430? Ik ben wel benieuwdjeroen_d schreef:Qua vervorming wijkt deze niet veel af van de purify driver, die laatste heeft alleen wat meer laag extensie. Ik vind het zelfs nog beter dan de Purify in het middengebied.
Groet
Rene
Re: Purifi - Welke driver?
http://www.zaphaudio.com/6.5test/compare.html
Even de juiste driver selecteren en de harmonic distortion. In het middengebied meet hij het beste van alle drivers (die nog leverbaar zijn want de 8945p usher was ook heel goed) op dat aspect.
Even de juiste driver selecteren en de harmonic distortion. In het middengebied meet hij het beste van alle drivers (die nog leverbaar zijn want de 8945p usher was ook heel goed) op dat aspect.
Re: Purifi - Welke driver?
Screenshots gemaakt:
D6ND430 Zaph, heeft gemeten 92dB op 0.5 meter wordt 86dB op 1 meter: Purify op 88dB hificompass: Datasheet 88dB: D3 heeft veel gelijkenis idd.
Groet,
Rene
D6ND430 Zaph, heeft gemeten 92dB op 0.5 meter wordt 86dB op 1 meter: Purify op 88dB hificompass: Datasheet 88dB: D3 heeft veel gelijkenis idd.
Groet,
Rene
Re: Purifi - Welke driver?
Ja die Satori is ook fantastisch. Die zou ik zelf eerder uitproberen dan de Purify, vooral ook omdat SBacoustics een assortiment aanbiedt, prijstechnisch veel aantrekkelijker is en geweldig mooi open is aan de achterkant wat heel fijn is voor open baffle.
Re: Purifi - Welke driver?
Ik vind het wel grappig dat Bruno een 16,52 euro mid unit heeft gebruikt in de Kii Three en nu voor $390 gaat.
Volgens mij zit deze in de Kii Three: FSL-0512R01-08 Ok, beetje appels en peren want het is geen echte woofer en in de Kii zal stroom sturing zijn toegepast om de D3 naar beneden te krijgen, maar toch is het wel een groot verschil in de portemonnee.
Groet,
Rene
Volgens mij zit deze in de Kii Three: FSL-0512R01-08 Ok, beetje appels en peren want het is geen echte woofer en in de Kii zal stroom sturing zijn toegepast om de D3 naar beneden te krijgen, maar toch is het wel een groot verschil in de portemonnee.
Groet,
Rene
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Purifi - Welke driver?
Tweeter: Seas H1499-06 27TBCD/GB-DXT
Midrange: Peerless/Tymphany FSL-0512R01-08
Woofers: Peerless/Tymphany SBS-160F35AL01-04
Kostprijs is respectievelijk 62, 15 en 22 euro.
Midrange: Peerless/Tymphany FSL-0512R01-08
Woofers: Peerless/Tymphany SBS-160F35AL01-04
Kostprijs is respectievelijk 62, 15 en 22 euro.
Re: Purifi - Welke driver?
Voor mijn toepassing zijn de criteria een grote p-p excursie, met een lage vervorming. Ik gebruik de 6" (SB acoustics) woofers (2 stuks gesloten per kant) tot 1000hz (24dB/Oct). Daarom vond ik de Purify interessant, maar loopt aardig in de papieren met de genoemde prijzen.
Laatst gewijzigd door satefan op ma 16 dec 2019, 21:37, 2 keer totaal gewijzigd.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Purifi - Welke driver?
Satefan? Loopt aardig in de papieren? Veel goedkopere drivers ga je niet vinden ben ik bang?
Re: Purifi - Welke driver?
Ik gebruik nu de 6” SB17MFC35-8. 60 Euro per stuk geloof ik met een p-p van 11mm. Prima 'bang for the buck'.SSassen schreef:Satefan? Loopt aardig in de papieren? Veel goedkopere drivers ga je niet vinden ben ik bang?
Satefan
Re: Purifi - Welke driver?
Sander bedoelde de drivers van de Kii denk ik?satefan schreef:Ik gebruik nu de 6” SB17MFC35-8. 60 Euro per stuk geloof ik met een p-p van 11mm. Prima 'bang for the buck'.SSassen schreef:Satefan? Loopt aardig in de papieren? Veel goedkopere drivers ga je niet vinden ben ik bang?
Satefan
SSassen schreef:Tweeter: Seas H1499-06 27TBCD/GB-DXT
Midrange: Peerless/Tymphany FSL-0512R01-08
Woofers: Peerless/Tymphany SBS-160F35AL01-04
Kostprijs is respectievelijk 62, 15 en 22 euro.
Re: Purifi - Welke driver?
Dat denk ik ook. Maar de SBS is 4 ohm. Ik gebruik er 2 op 1 Hypex kanaal parallel geschakeld. Vind de Hypex niet heel leuk als ik 2 x 4 ohm parallel ga gebruiken denk ik?Shadow schreef:Sander bedoelde de drivers van de Kii denk ik?satefan schreef:Ik gebruik nu de 6” SB17MFC35-8. 60 Euro per stuk geloof ik met een p-p van 11mm. Prima 'bang for the buck'.SSassen schreef:Satefan? Loopt aardig in de papieren? Veel goedkopere drivers ga je niet vinden ben ik bang?
Satefan
SSassen schreef:Tweeter: Seas H1499-06 27TBCD/GB-DXT
Midrange: Peerless/Tymphany FSL-0512R01-08
Woofers: Peerless/Tymphany SBS-160F35AL01-04
Kostprijs is respectievelijk 62, 15 en 22 euro.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Purifi - Welke driver?
Wat is er goedkoop aan de purifi drivers Sander?:mrgreen:satefan schreef:Daarom vond ik de Purify interessant, maar loopt aardig in de papieren met de genoemde prijzen.
Laatst gewijzigd door wouter op di 17 dec 2019, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
