Monitor met CSS SDX7

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Monitor met CSS SDX7

Bericht door Shadow »

Paartje SDX7 op de kop getikt, wat gaan we daar mee bouwen? Ik zat te denken aan een 3-weg monitor met een 3" of 4" mid, AMT zoals de Audiopur AMT-9 voor het hoog, ik wil een beetje richting Dali Ikon 2. Ik heb trouwens ook nog B&G Neo3's liggen :-k
Wat heb ik;
IMG_20191211_190853552.jpg
Omnes Audio BB3.01
IMG_20191211_204809703.jpg
Tang Band W3-881SJ

Is zo'n snoepig 3" speakertje in staat om vanaf 600Hz de SDX7 te ontlasten? Als ik zo lees moet je echt niet hoger willen dan 1KHz met de CSS, dus als we dan in de problemen komen met een 3" driver, beter naar iets als de Seas FU10RB?
SEAS_H1600-04_FU10RB_(Photo).jpg
Wat ik qua zicht wel heel mooi bij de CSS vind passen met z'n carbon conus. In combinatie met een kastje dat CSS in het datasheet erbij zet, 14L geventileerd, F3 van 35Hz, mooie midbehuizing erin kleien allá Asterducs recept en icm een Neo3 hebben we een mooi speakertje lijkt me.

Advies en commentaar welkom, ik ga even Boxsim downloaden :lol:
C33A697C-B1A2-469E-806B-96980538642C.jpeg
Laatst gewijzigd door Shadow op di 17 dec 2019, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door Henkjan »

Nu al een mooi project

Tot 400Hz moet zo'n breedbander prima kunnen hoor, 300Hz ook nog wel denk ik, hangt een beetje van t filter af

Als je de SDX7 behandelt met.iets van puzzlecoat, dan is t verloop aan de bovenkant een stuk vriendelijker. Veel hoger kan je m niet inzetten daardoor, maar makkelijker filteren wordt t wel [eef: planet10]
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door Douwe84 »

Mooi! ga ik volgen. Ik vind het keuzeproces erg interessant, wat weeg je af met wat om tot een op papier goede combi te komen. Dat kan ik later gebruiken als ik ook iets moois wil gaan bouwen :)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door Shadow »

Domper nr1; de CSS SDX7 is niet meer leverbaar sinds 2012, moest ik nu opnieuw beginnen dan zou ik een mooie Seas woofer nemen, beetje zoals de 3 weg van Jeroen-D maar dan met een Planar of AMT tweeter erin.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door Douwe84 »

bedoel ook in de brede zin, niet specifiek voor die woofer. heb ook een 3 weg idee voor in het nieuwe huis (lange termijn enzo) zodoende
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door Shadow »

Ah zo, ik heb net een mooi 4" mid drivertje besteld, dan kunnen we de SDX al vroeg aflossen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door Shadow »

10F-8414g00.png
10F-8414G10_frq.jpg
10F-8414G10_dim.jpg
:-"
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door Shadow »

Scan Speak 10F/8414G10, de bovenste foto is volgensmij de 8424, de duurdere broer die door Jeroen-D is gebruikt. (Zwaardere neodym motor o.a.)
De 8414 heeft ook een Neo motor maar wat kleiner, bedoeld om minder laag door te lopen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door Henkjan »

Goeje keuze
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door Shadow »

Ik hoop dat er een meetset onder de kerstboom ligt HJ O:)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door Shadow »

Even een paar plaatjes van Troels geleend van de 8414;
10F-1-large.jpg
10F-2-large.jpg
10F-3-large.jpg
10F-4-large.jpg
Snoepje :bakkie:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door SSassen »

Mag ik een suggestie geven voor de koperkleurige faseplug? :sure: ...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door Shadow »

ja hoor maar daar zal bijzonder weinig mee gedaan worden ben ik bang O:)
Ik heb liever straks suggesties van je voor de opzet en filtering :sure:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door SSassen »

Shadow schreef:
ja hoor maar daar zal bijzonder weinig mee gedaan worden ben ik bang O:)
Ik heb liever straks suggesties van je voor de opzet en filtering :sure:
Da's een bijzonder subtiele manier om 'nee' te zeggen, dank daarvoor!

Mag ik een suggestie doen voor een driver, of is dat nu te laat? Anders wilde ik de Visaton B80 voorstellen, maar dan ben je feitelijk wel verplicht op de faseplug zwart te maken, want anders smoelt het voor geen meter! :rofl: ...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door Shadow »

SSassen schreef:
Mag ik een suggestie doen voor een driver, of is dat nu te laat? Anders wilde ik de Visaton B80 voorstellen, maar dan ben je feitelijk wel verplicht op de faseplug zwart te maken, want anders smoelt het voor geen meter! :rofl: ...
De Scan Speak 10F8414 is besteld O:)
Daar is niks meer aan te veranderen, hoop dat het allemaal samen wil werken, anders moeten we er wat anders voor verzinnen (he vervelend :^o )
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door dre »

Leuk project!
dat kan nog wel eens erg fraai gaan worden. :goedzo:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door Shadow »

dre schreef:
Leuk project!
dat kan nog wel eens erg fraai gaan worden. :goedzo:
Ik hoop het :sure:
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door John P »

SSassen schreef:
Mag ik een suggestie geven voor de koperkleurige faseplug? :sure: ...
Kijk ook eens bij Joram's Copper Project . Koperkleur is zijn ding als het ware.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door SSassen »

John P schreef:
SSassen schreef:
Mag ik een suggestie geven voor de koperkleurige faseplug? :sure: ...
Kijk ook eens bij Joram's Copper Project . Koperkleur is zijn ding als het ware.
Ik zit Joram te plagen John, ik ben hier niet voor ‘t eerst :sure: ...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door Shadow »

Zelfs de kleur van m’n balhoofd en spacers + zadelpenklem op m’n nieuwe fiets wijzen die kant op :lol:
Gelukkig heeft Sander meer verstand van vliegen O:)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door SSassen »

Mwah, ik kan best aardig sturen idd ...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=93kNG0LlGzQ[/youtube]
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door Shadow »

Die had ik gezien Sander, maar die hoort in een ander draadje :wink:

Ik heb vanavond de kast nog eens goed doorgerekend en ik kom uit op een kast van 48,8x22,7x29,5 (hxbxd) die intern 14 liter br heeft voor de woofer, 5,2 liter voor een blok mdf waar ruimte in gemaakt wordt voor een mid kamer en tweeter kamer, dit wordt opgebouwd naar het idee van het middenkast topic.
Alles in 18mm MDF V313 en baffle uit 2 lagen, 36mm dus.
Kast wordt gefineerd en baffle zilver metallic. Hout is besteld, fineer uitzoeken nu :relax:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door dre »

Lastig matchen met zilver........
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door SSassen »

dre schreef:
Lastig matchen met zilver........
Het is binnenkort kerst toch?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Monitor met CSS SDX7

Bericht door Shadow »

dre schreef:
Lastig matchen met zilver........
Qua fineer, ja zeker! Ik weet dat Dali dat fineer van de foto ‘light walnut’ noemt, maar wat ik bij Danny van hout-fineer zie is meestal toch drukker / donkerder.
Plaats reactie