ds23man schreef:
ik ooit nog iemand hoor datde Hypex softwarerukis, dan mag ie van mij op het dak gaan zitten met een bosuien.
Zo, dat lucht op.
Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Moderator: Beheerdersteam
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Joram, er gebeurd meer bij Hypex wat ooit voor jouw ogen bedoeld is en zichtbaar op de OEM site.Shadow schreef:Wat een onzin, als een bedrijf geen goede line up heeft is dat de schuld van de klanten?Ga je ver mee komen
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Nou begrijp ik iets niet, iedereen begint te piepen dat een product OEL is terwijl het ondertussen de grond wordt ingeboord...Pjotr schreef:Kom op Snoekie, dit is toch nooit een volwassen product geweest? 10 jaar geleden een brainscheet met een aankondiging, dan 3 jaar niks en vervolgens een geschiedenis van vallen opstaan en halen en brengen. Dat is gewoon erg jammer voor de DHZ markt en zo. Misschien wel profijtelijker voor Hypex zelf.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
FR_Aad schreef:ds23man schreef:
ik ooit nog iemand hoor datde Hypex softwarerukis, dan mag ie van mij op het dak gaan zitten met een bosuien.
Zo, dat lucht op.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Ach kijk, die andere hersencel heeft het nu ook opgegeven...
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Opmerkelijk dat het van de markt halen van een product zoveel emoties oproept... 
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Het is meer de vertegenwoordiging van het merk die iemand hier op zich neemt, om vervolgens met persoonlijke aanvallen mensen op hun plek proberen te zetten - of juist uit de tent te lokken? - Jeroen z’n reactie mag hij dan verwijderd hebben, hij sneed wel degelijk hout, de DHZ markt zit nu zonder betaalbaar goed DSP systeem als je er geen versterker bij wil.
Gezien de commentaren op de Fusion zijn deze erg goed dus helaas daar valt weinig op te mopperen.
Gezien de commentaren op de Fusion zijn deze erg goed dus helaas daar valt weinig op te mopperen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Ik probeer helemaal geen mensen op hun plaats te zetten Joram. Maar wat de DLCP betreft is de bittere waarheid gewoon dat het bedrijfstechnisch niet meer haalbaar is om nog een productierun te doen. Een smd straat moet dan 4 keer omgebouwd worden ( dsp, inputboard, controler en smps) en ligt er daarna 10 jaar dood kapitaal in het magazijn. Het verkoopt gewoon niet meer. Tis niet anders.
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
We kunnen altijd nog een Fusion kopen zeg maar 
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Het is realistisch zoals de markt werkt, dat zelfde zie je op meer plekken gebeuren, het moet/kan geen liefde werk oud papier zijn.
En of het gaat over elektronica of kleding/mode, het is dan alleen maar te doen door het met een behoorlijk aantal te fabriceren, anders is het niet meer te doen met de huidige productie methodes.
Hoe groot je opdracht is bepaalt de prijs, en dan moet je ook nog service bieden voor uitval, of garantie.
Of het nu Singapore is of China, die machines draaien niet voor 10 stuks.
En of het gaat over elektronica of kleding/mode, het is dan alleen maar te doen door het met een behoorlijk aantal te fabriceren, anders is het niet meer te doen met de huidige productie methodes.
Hoe groot je opdracht is bepaalt de prijs, en dan moet je ook nog service bieden voor uitval, of garantie.
Of het nu Singapore is of China, die machines draaien niet voor 10 stuks.
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Zit te dubben om nog een DLCP te kopen of Fusion te gaan 
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Dat Hypex niet meer genoeg verkoopt zal ook niemand ontkennen. Alleen wil dat nog niet zeggen dat er in zijn algemeenheid geen behoefte meer is aan een dergelijk product...ds23man schreef:wat de DLCP betreft is de bittere waarheid gewoon dat het bedrijfstechnisch niet meer haalbaar is om nog een productierun te doen. Een smd straat moet dan 4 keer omgebouwd worden ( dsp, inputboard, controler en smps) en ligt er daarna 10 jaar dood kapitaal in het magazijn. Het verkoopt gewoon niet meer. Tis niet anders.
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Ik denk dat er nog wel een behoefte aan is, alleen is die behoefte in aantallen dusdanig klein dat productie ervan niet meer economisch te verantwoorden is voor de fabrikant. maar geven Gerhard en Hans ook al aan.
In dit licht gezien zou helemaal geen gek idee zijn als Hypex het DSP gedeelte van de Fusion apart ter beschikking zou stellen voor de zelfbouwmarkt. eventueel met een paar kleine aanpassingen om deze voor gebruik met niet-Ncore versterkers geschikt te maken.
In dit licht gezien zou helemaal geen gek idee zijn als Hypex het DSP gedeelte van de Fusion apart ter beschikking zou stellen voor de zelfbouwmarkt. eventueel met een paar kleine aanpassingen om deze voor gebruik met niet-Ncore versterkers geschikt te maken.
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Daar ben ik het zeker mee eens, ik heb de DSP niet nodig maar zou wel een set met NC500 modules willen,,,, alleen dat OEM geneuzel snap ik dan weer niet.ray5150 schreef:In dit licht gezien zou helemaal geen gek idee zijn als Hypex het DSP gedeelte van de Fusion apart ter beschikking zou stellen voor de zelfbouwmarkt. eventueel met een paar kleine aanpassingen om deze voor gebruik met niet-Ncore versterkers geschikt te maken.
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Ik wel. Die OEM producten vragen veel support van Hypex en dat kost ze tijd en dus geld. Daar hebben ze geen zin in of hebben het niet.Kappa7 schreef:Daar ben ik het zeker mee eens, ik heb de DSP niet nodig maar zou wel een set met NC500 modules willen,,,, alleen dat OEM geneuzel snap ik dan weer niet.
In mijn optiek vraagt een goed product niet veel meer support dan goede documentatie biedt. Óók een OEM product! Denk dat ook wel meespeelt dat een Hypex product eigenlijk nooit af is en voortdurend muteert.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Dat wordt nu wel afgedekt met de Freedsp Aurora omdat ze er een GUI bij hebben gemaakt zodat je niet hoeft te werken met SigmaStudio.Pjotr schreef:Dat Hypex niet meer genoeg verkoopt zal ook niemand ontkennen. Alleen wil dat nog niet zeggen dat er in zijn algemeenheid geen behoefte meer is aan een dergelijk product...ds23man schreef:wat de DLCP betreft is de bittere waarheid gewoon dat het bedrijfstechnisch niet meer haalbaar is om nog een productierun te doen. Een smd straat moet dan 4 keer omgebouwd worden ( dsp, inputboard, controler en smps) en ligt er daarna 10 jaar dood kapitaal in het magazijn. Het verkoopt gewoon niet meer. Tis niet anders.
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Zelf werk ik liever met de vrijheid van sigmastudio dan met een fixed template zoals de meeste DSP software pakketten bieden. Maar mijn achtergrond is software dus ik kan me wel voorstellen dat dit voor andere mensen anders ligt. Als je net een filter sectie meer wil gebruiken dan template toestaat dan zit je al hoewel je in wellicht in een andere tak niet alles gebruik en het eigenlijk best wel zou kunnen. je kunt de resources die je hebt niet vrij inzetten.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Wat verder gewoon vergeten wordt is dat naast de standaard producten die voor oem en diy beschikbaar zijn heel veel specifiek ontwerpwerk gedaan wordt voor fabrikanten en dat kost gewoon veel tijd voor de R&D en niet voor de support afdeling.Pjotr schreef:Ik wel. Die OEM producten vragen veel support van Hypex en dat kost ze tijd en dus geld. Daar hebben ze geen zin in of hebben het niet.Kappa7 schreef:Daar ben ik het zeker mee eens, ik heb de DSP niet nodig maar zou wel een set met NC500 modules willen,,,, alleen dat OEM geneuzel snap ik dan weer niet.
Het is precies andersom Peter. Van de 1000 supportvragen die binnenkomen zijn 950 van diy klanten waar dan ook nog eens 95% volledig onzin vragen zijn omdat men gewoon niet weet waar men mee bezig is. Van de 50 overgebleven vragen van oem klanten is 99% een normale hulpvraag
In mijn optiek vraagt een goed product niet veel meer support dan goede documentatie biedt. Óók een OEM product! Denk dat ook wel meespeelt dat een Hypex product eigenlijk nooit af is en voortdurend muteert.
Welke producten muteren voortdurend? Als je de revisielijsten van de datasheets doorkijkt zie je eigenlijk alleen wat correcties op fouten in de datasheet en een enkele aanpassing in het product om het beter te maken.
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Probeer HFD dan maar eens op een NL versie van Windows te draaien...ds23man schreef:Komt uit de Freedsp stal. Net even naar de bijbehorende software zitten kijken..erik1977 schreef:Dit is nieuw en misschien een leuk alternatief: https://auverdion.de/shop/
Als ik ooit nog iemand hoor dat de Hypex software ruk is, dan mag ie van mij op het dak gaan zitten met een bos uien.
Zo, dat lucht op.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
En ja, er komen regelmatig supportvragen binnen waarin even van Hypex verlangt wordt om even een speaker te ontwerpen voor de net aangeschafte Fusion plate amp. En dan worden ze nog boos ook als Hypex netjes duidelijk maakt dat dat toch echt niet de bedoeling is.... 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Draait hier gewoon op W10 NL, sterker nog al mijn beta-testing is daar op gedaan naast de NL versie van W7.satefan schreef:Probeer HFD dan maar eens op een NL versie van Windows te draaien...ds23man schreef:Komt uit de Freedsp stal. Net even naar de bijbehorende software zitten kijken..erik1977 schreef:Dit is nieuw en misschien een leuk alternatief: https://auverdion.de/shop/
Als ik ooit nog iemand hoor dat de Hypex software ruk is, dan mag ie van mij op het dak gaan zitten met een bos uien.
Zo, dat lucht op.
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Ik ga er nog eens naar kijken dan. Bij mij opent de folder voor de filter-configs steevast uit een verkeerde directory.ds23man schreef:Draait hier gewoon op W10 NL, sterker nog al mijn beta-testing is daar op gedaan naast de NL versie van W7.satefan schreef:Probeer HFD dan maar eens op een NL versie van Windows te draaien...ds23man schreef:
Komt uit de Freedsp stal. Net even naar de bijbehorende software zitten kijken..
Als ik ooit nog iemand hoor dat de Hypex software ruk is, dan mag ie van mij op het dak gaan zitten met een bos uien.
Zo, dat lucht op.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Ja, ja kalm maar Snoek. We begrijpen nu heus wel waarom Hypex van die vermaledijde diy onzin klanten af wil... Blijft niettemin wel jammer dat het zo looptds23man schreef:Wat verder gewoon vergeten wordt is dat naast de standaard producten die voor oem en diy beschikbaar zijn heel veel specifiek ontwerpwerk gedaan wordt voor fabrikanten en dat kost gewoon veel tijd voor de R&D en niet voor de support afdeling.Pjotr schreef:Ik wel. Die OEM producten vragen veel support van Hypex en dat kost ze tijd en dus geld. Daar hebben ze geen zin in of hebben het niet.Kappa7 schreef:Daar ben ik het zeker mee eens, ik heb de DSP niet nodig maar zou wel een set met NC500 modules willen,,,, alleen dat OEM geneuzel snap ik dan weer niet.
Het is precies andersom Peter. Van de 1000 supportvragen die binnenkomen zijn 950 van diy klanten waar dan ook nog eens 95% volledig onzin vragen zijn omdat men gewoon niet weet waar men mee bezig is. Van de 50 overgebleven vragen van oem klanten is 99% een normale hulpvraag
In mijn optiek vraagt een goed product niet veel meer support dan goede documentatie biedt. Óók een OEM product! Denk dat ook wel meespeelt dat een Hypex product eigenlijk nooit af is en voortdurend muteert.
Welke producten muteren voortdurend? Als je de revisielijsten van de datasheets doorkijkt zie je eigenlijk alleen wat correcties op fouten in de datasheet en een enkele aanpassing in het product om het beter te maken.
