Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Moderator: Beheerdersteam
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Maar weer een andere versie en draait niet met HFD begreep ik, het zou ook eens makkelijk gaan...
Sander Sassen maakte al eens een opmerking er over hoe het aan te pakken als ze de markt willen veroveren, maar het lijkt juist alsof ze dat niet willen...
Sander Sassen maakte al eens een opmerking er over hoe het aan te pakken als ze de markt willen veroveren, maar het lijkt juist alsof ze dat niet willen...
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Hypex komt op mij al die jaren over als een van de hak op de tak bedrijf wat zich vooral richt op de OEM markt qua producten. Roept u maar en als u voldoende afneemt maken wij het. Meer een techneuten toko dan dat er een structurele marktvisie aan ten grondslag ligt. En wil je op het DSP vlak uitblinken dan heb je daar de beste specialisten voor nodig. Lijkt er een beetje op dat daar te weinig continuïteit in is.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Leuk al tijd dat gespeculeer. .. Bittere waarheid is gewoon dat de dlcp gewoon niet meer verkoopt om nog een productierun te verantwoorden.
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Veel te duur geweest dus...ik heb het nooit overwogen en mijn hobby mag toch echt wat kosten, de Fusions zitten wat dat betreft veel beter qua prijs...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
In het begin was ie te duur, de prijs is toen verlaagd. Probleem zit meer in het feit dat je ook nog versterker modules, voedingen en kasten moet aanschaffen en voor een drieweg met NC400 loopt dat erg in de papieren.
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Precies, maar stel nou dat je geen Hypex versterkers wilt gebruiken, maar wel de DSP?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Probleem is dat de fusion dsp volledig toegesneden is op de ncxxxmp range. Voor OEMers is hij los beschikbaar zodat ze een eigen formfactor kunnen maken voor hun product i.c.m. de ncxxxmp versterkers.
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
MiniDSP geen optie ? ik geef wel toe dat deze lang niet zo sexy is als een opgetuigde DLCP.
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Als het meer sexy moet zijn dan kun je naar het nieuwe kant-en-klaar minidsp product toe, mits 2-weg actief voldoende is: https://www.minidsp.com/products/stream ... series/shd
Zitten nog mooiere DACs in dan die van Hypex, twee stuks 2-kanaals AK4490EQ voor stereo 2-weg actief, net als Hypex gebalanceerd. In de nieuwe Hypex MP DSP (OEM is identiek aan Fusion) zit de 4-kanaals AK4454VN (automotive), waarbij een kanaal ongebruikt wordt gelaten.
Zitten nog mooiere DACs in dan die van Hypex, twee stuks 2-kanaals AK4490EQ voor stereo 2-weg actief, net als Hypex gebalanceerd. In de nieuwe Hypex MP DSP (OEM is identiek aan Fusion) zit de 4-kanaals AK4454VN (automotive), waarbij een kanaal ongebruikt wordt gelaten.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
In de drie kanaals uitvoeringen staan 2 dac kanalen op de tweeter amp.
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
De duurdere minidsp shd en studio doen het wel goed qua performance, ze zijn echter 3x zo duur als een DLCP 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Beetje apels.en.peren, dat zijn kant en klare apparaten, net kastje, DSP, streamer, en ook nog Dirac.
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Klopt, maar de lijn en missie van het bedrijf is bij MINI DSP wat constanter de laatste jaren.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Ja, die lijn en missie is toch van begin toch wel constant, ruisbakken maken.
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.10123/
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.10123/
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Dit is nieuw en misschien een leuk alternatief: https://auverdion.de/shop/
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Komt uit de Freedsp stal. Net even naar de bijbehorende software zitten kijken..erik1977 schreef:Dit is nieuw en misschien een leuk alternatief: https://auverdion.de/shop/
Als ik ooit nog iemand hoor dat de Hypex software ruk is, dan mag ie van mij op het dak gaan zitten met een bos uien.
Zo, dat lucht op.
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Als je in die meneer z’n lijstje kijkt dan zie je dat de SHD bovenin staat qua prestaties, zoals Jeroen net ook al zei...ds23man schreef:Ja, die lijn en missie is toch van begin toch wel constant, ruisbakken maken.
https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.10123/
Die u-dac 8 is een misser denk ik zo
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Het lijkt er inderdaad op dat minidsp met dit product aan de beterende hand is: https://www.audiosciencereview.com/foru ... amer.4286/
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Allemaal leuk en aardig maar helaas verzorgt Hypex nu geen diy product meer met enigszins fatsoenlijk input board. Want ik vind de fusion gewoon ruk op dat aspect. Leuk voor een actieve speaker maar niet ondersteund door een mooi centraal apparaat met bronselectie en volume met display.ds23man schreef:Komt uit de Freedsp stal. Net even naar de bijbehorende software zitten kijken..erik1977 schreef:Dit is nieuw en misschien een leuk alternatief: https://auverdion.de/shop/
Als ik ooit nog iemand hoor dat de Hypex software ruk is, dan mag ie van mij op het dak gaan zitten met een bos uien.
Zo, dat lucht op.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Dan heb je als OEM iets te weinig ingekocht.jeroen_d schreef:Allemaal leuk en aardig maar helaas verzorgt Hypex nu geen diy product meer met enigszins fatsoenlijk input board. Want ik vind de fusion gewoon ruk op dat aspect. Leuk voor een actieve speaker maar niet ondersteund door een mooi centraal apparaat met bronselectie en volume met display.ds23man schreef:Komt uit de Freedsp stal. Net even naar de bijbehorende software zitten kijken..erik1977 schreef:Dit is nieuw en misschien een leuk alternatief: https://auverdion.de/shop/
Als ik ooit nog iemand hoor dat de Hypex software ruk is, dan mag ie van mij op het dak gaan zitten met een bos uien.
Zo, dat lucht op.
Kom op Jeroen, Hypex is geen filantropische instelling met 90 man op de loonlijst.
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Wat een onzin, als een bedrijf geen goede line up heeft is dat de schuld van de klanten?
Ga je ver mee komen 
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Kom op Snoekie, dit is toch nooit een volwassen product geweest? 10 jaar geleden een brainscheet met een aankondiging, dan 3 jaar niks en vervolgens een geschiedenis van vallen opstaan en halen en brengen. Dat is gewoon erg jammer voor de DHZ markt en zo. Misschien wel profijtelijker voor Hypex zelf.
