Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door tonvandeacker »

IMG_1264.jpg
Fusion 567
IMG_1265.jpg
Heel laag gaan ze...vraag maar aan de buren :-$
IMG_1266.jpg
IMG_1267.jpg
IMG_1268.jpg
Mission Impossible...die moesten nog....de andere set van Nico was al klaar.
Ben benieuwd of iemand kan vertellen welke woofer hier gebruikt is(set van Nico) ...is erg gaaf.
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door tonvandeacker »

IMG_1269.jpg
Set van ? uit Belgie dacht ik.
IMG_1270.jpg
Close up set van Nico.....mooie zwaluwstaart verbinding
IMG_1271.jpg
Die woofer dus ??
IMG_1272.jpg
Afgelakt met een roller...tjee wat mooi...niet gepolijst....welke Lak ??
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door tonvandeacker »

IMG_1273.jpg
DAC van Hans
IMG_1274.jpg
Ingeblikte versterkers..erg mooi om te zien en te horen
IMG_1276.jpg
Vakwerk draaitafel....
IMG_1277.jpg
Foto's voor het forum maken
Dit is de Nexus MKIII set
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door tonvandeacker »

IMG_1281.jpg
Discussie bij de Shadow Amp. en Topping DAC
IMG_1282.jpg
ZBA versterker ontworpen door Pjotr en gemaakt door Shadow....erg blij mee
IMG_1283.jpg
Volle zaal :yeah:
IMG_1284.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door ds23man »

En al weer een kwartiertje thuis en een lekker koud :beer: opengetrokken!
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door tonvandeacker »

IMG_1285.jpg
Die DAC van Hans bracht het geheel nog een stapje hoger...2 stapjes zelfs...tjee wat klinkt dat mooi
IMG_1286.jpg
NEXT Monitors
IMG_1287.jpg
Dan de ZBA met platenspeler en voor versterker
IMG_1288.jpg
Tafel is vol
IMG_1289.jpg
Troels 3WC met hele mooie fineer...goed gelukt
IMG_1290.jpg
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door tonvandeacker »

IMG_1291.jpg
IMG_1292.jpg
Babbel de Babbel...maar niet storend :-$
IMG_1295.jpg
Nog effe als laatste muziek van Hans...stuur je de linkjes nog door van je muziek...dan kan ik hier weer verder gaan luisteren.
IMG_1296.jpg
Net voordat ik naar huis mocht...mission impossible...klinken zeer fraai.

Iedereen bedankt...was gezellig
Tot ziens in Hengelo
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door rikpost »

Die ingeblikte versterker , Humor !!
Welke waren de luidsprekers van Gerhard eigenlijk ?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door Shadow »

Wat had de commissie over je CA versterker Ton? O:)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door ds23man »

Shadow schreef:
Pjotr schreef:
Shadow schreef:
Veel plezier morgen iedereen! :beer:
Zijn de koelprofielen op?
Nee andere verplichtingen vandaag (en daar kwam gister nog wat bij ) iets met de aankomst van een goedheiligman :wink:
Was je een roetveegpiet of een echte?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door pappaleo »

Shadow schreef:
Wat had de commissie over je CA versterker Ton? O:)
Zag er netjes uit. Maar er waren er in totaal 3. Twee van André.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door ds23man »

rikpost schreef:
Die ingeblikte versterker , Humor !!
Welke waren de luidsprekers van Gerhard eigenlijk ?
Die naast de tas van de Pet's Place.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door ds23man »

pappaleo schreef:
Shadow schreef:
Wat had de commissie over je CA versterker Ton? O:)
Zag er netjes uit. Maar er waren er in totaal 3. Twee van André.
Maar die van Dre zijn niet gebruikt vanwege het gebrek aan een pre amp.
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door tonvandeacker »

Shadow schreef:
Wat had de commissie over je CA versterker Ton? O:)
Volgens Hans was het geheel tov Breda weer een paar stappen verder.
Toen had ik geen DAC en de Marantz PM6006 als versterker.

Maar mijn Topping is geen partij voor de DAC van Hans....die gaat nog een stukje verder.
Dus volgende klus...Hans DAC bouwen :yeah:

De ZBA versterker heeft het zeer goed gedaan...2 uur bijna volgas en geen centje pijn.
Was ook niet erg warm.
Toppertje :sure:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door Shadow »

Die ladder dac van Soekris kun je ook kant en klaar kopen, maar dan zou ik m’n hart even vast houden :lol:
De opzet die Hans nu heeft is zeer mooi en makkelijk zelf te doen, kosten gaan ook nog wel dacht ik :think:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door Shadow »

ds23man schreef:
Was je een roetveegpiet of een echte?
Die discussie loopt hier wat minder als in de randstad hoor...
Maar ik moet wel zeggen, ik heb nog wat pakjes bezorgd vandaag :sure:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door pappaleo »

ds23man schreef:
pappaleo schreef:
Shadow schreef:
Wat had de commissie over je CA versterker Ton? O:)
Zag er netjes uit. Maar er waren er in totaal 3. Twee van André.
Maar die van Dre zijn niet gebruikt vanwege het gebrek aan een pre amp.
Jawel hoor. De mission impossible heeft er op gespeeld met een voorversterker in een augurkenblik. Augurken omdat deze een veel strakkere bas geven dan bijvoorbeeld tomaten.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door Pjotr »

pappaleo schreef:
ds23man schreef:
pappaleo schreef:
Zag er netjes uit. Maar er waren er in totaal 3. Twee van André.
Maar die van Dre zijn niet gebruikt vanwege het gebrek aan een pre amp.
Jawel hoor. De mission impossible heeft er op gespeeld met een voorversterker in een augurkenblik. Augurken omdat deze een veel strakkere bas geven dan bijvoorbeeld tomaten.
En dat speelde bepaald niet onverdienstelijk! :sure:

Was een leuke en fijne dag weer. Er was niet heel veel maar wat er was was ruimschoots voldoende en van een erg hoog niveau --> zie foto's. Bedankt Mike en Robert voor het faciliteren!.
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door MickRS »

Was weer erg leuk. Dank voor de organisatie!
6C6A8ECC-26B0-4452-A9E5-EA58D9C11EE2.jpeg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door ray5150 »

Hoeveel keer ik vandaag wel niet de naam van Floor Jansen heb horen voorbijkomen. :shock:
Dat kwam om dat er in het publiek 2 discipelen der Symphonische Metal aanwezig waren, en het niet na konden laten om bij vrijwel ieder afgespeeld muziekstukje een verwijzing naar deze jongedame te plaatsen. :lol:
Dat gezegd hebbende, was het weer een reuze gezellige dag, en moet ik extra complimenten plaatsen aan de organisatie die zijn uiterste best deed om ons te voorzien van verse koffie, koekjes en drankjes. chapeau Mike ! :goedzo:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door hannesie »

Het feit dat ik werd genoemd als de jeugd van tegenwoordig, ( 02-05-1946 ) deed in ieder geval mijn gevoel van eigenwaarde stijgen. :lol:

Het deed mij wel zo goed dat ik er rechtop van ging zitten :rofl:
jeugd van tegenwoordig.png
Buiten dat, het had weinig gescheeld of mijn aanwezigheid was in het water gevallen, heb mij wel eens beter gevoeld (grieperige.d.)

Toch een leuke dag, ondanks alle sores, en gezelligheid kent geen tijd. :sure:
Het gaat uiteindelijk om het feit, hoe klinkt het, en dat was zeker vandaag in orde. :rock:
Gebruikersavatar
MickRS
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 06 sep 2013, 20:55
Locatie: Medemblik

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door MickRS »

Hahaha, snap er nix van. Op mijn ipad sta je rechtop, op mijn telefoon niet. Maar ja, als senior snap ik ook niet zoveel van al die moderne techniek... :lol:

Goed dat je er was!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door hannesie »

Insgelijks.........!!

Het was goed je weer te ontmoeten..!!
jsjeroenjs
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 16 sep 2011, 23:34
Locatie: Beersel-België

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door jsjeroenjs »

Dank aan allen voor de fijne gezellige dag.
Heel leerrijk om zoveel diverse speakers te beluisteren op 1 dag.

De donkerblauwe lak van m’n Monacor 2weg is van Epifanes met wat owatrol-oil er bij. 3 lagen aangebracht met een viltroller en véééél schuurwerk.

https://www.epifanes.nl/nl/onze-collect ... leuren-115

https://owatrol.com/en/all-our-products ... l-oil.html
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luisterdag Alphen 2019 -> Zaterdag 23 November 2019 - Info-update op P4!

Bericht door Pjotr »

Zo te lezen is het een klassieke lak met een lange aanzettijd. En dat is wel de crux. Het krijgt dan de kans om mooi uit te vloeien. Een eigenschap van ouderwetse lakken. Ik heb het eens met een vakschilder besproken en die vertelde dat tegenwoordig alles snel snel snel moet. En daarop spelen de verffabrikanten in en maken sneldroogende lakken. Daarvan is de doorvloeiing onvermijdelijk een stuk minder. Dank voor de tip Jeroen!
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”