Eindelijk weer een ter zake doende vraagray5150 schreef:@Pjotr, wat zijn eigenlijk de afmetingen van die PCB ?
Moet ook een aardig koelblokje achter komen te zitten, zo te zien.
Gokje doen ? Zo te zien iets van 5x28cm.
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Eindelijk weer een ter zake doende vraagray5150 schreef:@Pjotr, wat zijn eigenlijk de afmetingen van die PCB ?
Wordt ook een 250-Watterray5150 schreef:@Pjotr, wat zijn eigenlijk de afmetingen van die PCB ?
Koper is 2 oz dik. Daarmee heb ik ong 10 - 15 gr.C temperatuurverhoging bij continue vol uitsturen volgens het Saturn PCB tooltje. Optimale A/B instelling is 25 mV over Re en daarmee 50 mA per tak met een Re van 1 ohm. Dus in totaal 200 mA. Moet ik later in de praktijk opmeten waar de minimale vervorming ligt. Eigenlijk is dat A/B verwarrend. Dat is ie naar de letter wel maar eigenlijk is met Krell dat verwaterd naar half klasse A en half klasse B. Die versterkers staan tot een watt of 5 in klasse A met een veel hogere biasstroom.Barry2001 schreef:Leuk, gaat vast weer veel nagebouwd worden. Hoe dik heb je het koper genomen? En het is klasse AB staat in de startpost, tot wanneer blijft het klasse A?
Ik heb al aanvragen liggen om ze te solderendre schreef:Soldeertalent proof is niet verkeerd!
Toch wel gratis neem ik aan? Een eigen fabriekje kan ik ook wel zelf beginnenShadow schreef:Ik heb al aanvragen liggen om ze te solderendre schreef:Soldeertalent proof is niet verkeerd!
Al moet dat koelprofiel nog steeds in tweeënShadow schreef:Tuurlijk, ik heb jou toch ook aan onderdelen geholpen toen je hier mee begon?
Jaaiks, neu eigenlijk nog nietShadow schreef:Hoe ist met je smd skills Jan? Al wat geoefend?Wowly schreef:Mij maakt het niet uit. Ik heb behoefte aan een goede versterker, en mocht er wat inspiratie zijn opgedaan bij andere beproefde concepten, ik ben er voor! Doe lekker je eigen tempo peter, de printjes zien er al zo mooi uit dat ik zin krijg om wat(ts) te gaan stoken met de soldeerbout....
De tekst is "ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan" die malle pippiWowly schreef:Er was ooit een wijze dame die zei (spreuk die goud is bij mij thuis en we de kinderen flink inpeperen) " ik heb het nog nooit gedaan dus het zal wel lukken!"
In theorie moet dat kunnen maar je weet het pas als het probeertrjmulder schreef:Maar 500 Watt met 4 ohm dus ook geschikt voor de C1?
Er is een topic in het solderen forum over smd solderen, zaak is een goede fijne soldeerbout met temperatuur regeling, een loupe en een pincet, plus goed soldeer, liefst 0,5mm harskern oid, staat allemaal in dat subforum (waar je zelf ook actief bent geweest)Wowly schreef:Jaaiks, neu eigenlijk nog nietShadow schreef:Hoe ist met je smd skills Jan? Al wat geoefend?Wowly schreef:Mij maakt het niet uit. Ik heb behoefte aan een goede versterker, en mocht er wat inspiratie zijn opgedaan bij andere beproefde concepten, ik ben er voor! Doe lekker je eigen tempo peter, de printjes zien er al zo mooi uit dat ik zin krijg om wat(ts) te gaan stoken met de soldeerbout....![]()
Ik ben bang dat ik het niet kan. Maar ga het toch proberen. Er was ooit een wijze dame die zei (spreuk die goud is bij mij thuis en we de kinderen flink inpeperen) " ik heb het nog nooit gedaan dus het zal wel lukken!"