Audioquest dragonfly red

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Audioquest dragonfly red

Bericht door Wowly »

Jup, omdat ik stiekum toch erg veel luister via mijn mobieltje, toch maar eens een mobiele usb dac gekocht. Een dragonfly red. Dit werkt ook bitperfect met flinke bitrates. Nu aan het testen, maar verschillen zijn eenvoudig hoorbaar. Had eigenlijk nog beter gehoopt, maar ben er nog een beetje mee aan het klooien. Heerlijk....
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Audioquest dragonfly red

Bericht door Barry2001 »

Hallo Jan, luister bijna dagelijks naar een Dragonfly. Laptop dan, telefoon eigenlijk niet omdat ik het verschil daar echt minimaal vond. Eea over gepost, ervering staat hier.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Audioquest dragonfly red

Bericht door Henkjan »

Heb m ook voor mn telefoon, een duidelijk verschil maar niet spectaculair. Mss dat met echt goede oortjes of headphone t beter te horen is (ik gebruik gewone apple earpods (bedraad)). Nadeel vind ik wel dat t ding z'n stroom uit de telefoon haalt en dat je niet tegelijk kan laden en luisteren
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Audioquest dragonfly red

Bericht door Wowly »

jup inderdaad. Overigens ik het op mijn set duidelijk te horen. waar voorheen nauwelijks diepte en klankkleur te bemerken valt, is dat nu erg mooi! Had van mij wel wat meer gain mogen hebben..
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: Audioquest dragonfly red

Bericht door toetertje »

Henkjan schreef:
Nadeel vind ik wel dat t ding z'n stroom uit de telefoon haalt en dat je niet tegelijk kan laden en luisteren
https://nl.aliexpress.com/item/32833735 ... lsrc=aw.ds
Wieger61
Berichten: 1426
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 15:02
Locatie: Amsterdam

Re: Audioquest dragonfly red

Bericht door Wieger61 »

Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Audioquest dragonfly red

Bericht door 3kes »

Heb de mijne juist afgelopen week verkocht. Het apparaatje verkoopt zichzelf trouwens want het is gewoon een heel goed ding. Ik wilde wat funds voor m'n Sjostrom QRV08 hoofdtelefoon amp dus de dragonfly moest het veld dan maar ruimen.
Laatst gewijzigd door 3kes op za 14 dec 2019, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Audioquest dragonfly red

Bericht door FR_Aad »

Wowly schreef:
jup inderdaad. Overigens ik het op mijn set duidelijk te horen. waar voorheen nauwelijks diepte en klankkleur te bemerken valt, is dat nu erg mooi! Had van mij wel wat meer gain mogen hebben..
Een betere upgrade dan het portable buizenversterkertje?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Audioquest dragonfly red

Bericht door Wowly »

Ja duidelijk, dat buizenversterkertje was wel goed hoor, maar deze toch net wat beter, en wat goedkoper ook.

Die nieuwe Cobalt variant schijnt nog wat beter te zijn....
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”