Daar werd door 'dre' met een big smile
Wat ik me daarbij nu afvraag is waar ik aan moet denken qua versterking?
Ik heb nu enkel een simpele stereo versterker met daarop 2 mission bookshelves staan. Geen crossover of dsp mogelijkheden oid.
..Een mens moet ergens beginnen hè.
Ik overweeg een Dayton SA230 subwoofer versterker. Mono. Klasse AB. 233 Watt aan 4 Ohm.
Zou dat voldoende zijn voor een Ripole sub met deze peerless drivers denken jullie, of kan ik beter even verder kijken?
Het gaat gebruikt worden voor vooral muzikaal gebruik, in een ruimte van ongeveer 4,5x4x 2,5 meter. lxbxh.
Tips misschien?
Naar de toekomst dromend, waarin ik 1 sub voor rechts en 1 sub voor links mijn verdere stereo opstelling zie ondersteunen, zou ik misschien beter naar een 2-kanaals / stereo versterker voor de sub(s) kunnen kijken, maar dan komt er voor zover ik het nu kan overzien meteen ook weer van alles bij om de sub(s) de juiste frequenties aan te kunnen bieden. Daarom leek deze Dayton mij een aardige keuze om mee te beginnen; klaar met 1 apparaat. Ook een betaalbare keuze, wat ook niet geheel onbelangrijk voor me is. De financiën zijn beperkt.
Peerless SLS-315:
https://www.tymphany.com/transducers/sls-p830669/
Dayton SA230:
https://www.daytonaudio.com/index.php/s ... ifier.html
