211audio schreef:Je zet dit draadje wel zwaar aan met je opmerking over de brom. Je schreef mij: “Alleen een lichte brom als ik dicht bij de speaker zit (mijn oor er bijna tegenaan, dat wel)”
Wat voor de mensen die je willen helpen ook goedom te weten is, dat je er een klasse-D versterker achter hebt hangen.
Zoals ik je eerder geschreven hebt, horen er eigenlijk 0,47uF C-tjes in te zitten. Daar heb ik mij in vergist bij het bouwen. De gloei is nu te veel opgetild. De kathode weerstanden van 1K tillen de Vk een volt of 8 op tov massa.
Hoezo?
Na enkele dagen luisteren vond ik de brom er bij nader inzien toch teveel doorheen komen tijdens stille passages.
En zoals als elke audiofiel/bouwer probeer ik er gewoon het maximale eruit te halen en dat proces is nu gaande. Daar horen gewoon discussies en overwegingen bij niks aan de hand lijkt mij, hoort ook gewoon bij de hobby
En inderdaad gebruik als eindversterker een hypex Ncore OEM module, die kunnen misschien wat gevoeliger zijn in vergelijking met een buizen eindbak.