Versterker advies gevraagd
Moderator: Beheerdersteam
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Versterker advies gevraagd
Voor een expirimentje zoek ik een versterker en aangezien ik meer de houtbewerker en speaker liefhebber ben laat ik mij graag adviseren.
Wat heb ik nodig:
- Versterker (mag mono) incl voeding +/- 40 watt
- De ingang moet koptelefoon uit aan kunnen van bijvoorbeeld een discman. De uitgang moet 4 Ohm speaker kunnen hebben.
- Volume mag "onboard" zitten.
- Ik wil daar een externe aan/uit knop op kunnen aansluiten zonder dat de versterker een *plop* geeft aan de speaker als het volume hoog staat.
- Kwaliteit hoeft niet Hifi te zijn.
- Het moet wel een versterker zijn die je zonder problemen "per ongeluk" een paar dagen aan laat staan.
- Hij moet compact zijn
- Ik moet als hij bevalt er meerdere van kunnen bestellen
- zo min mogelijk zelf solderen
- Budget geen idee... waar moet ik aan denken als ik dit wil?
Wat heb ik nodig:
- Versterker (mag mono) incl voeding +/- 40 watt
- De ingang moet koptelefoon uit aan kunnen van bijvoorbeeld een discman. De uitgang moet 4 Ohm speaker kunnen hebben.
- Volume mag "onboard" zitten.
- Ik wil daar een externe aan/uit knop op kunnen aansluiten zonder dat de versterker een *plop* geeft aan de speaker als het volume hoog staat.
- Kwaliteit hoeft niet Hifi te zijn.
- Het moet wel een versterker zijn die je zonder problemen "per ongeluk" een paar dagen aan laat staan.
- Hij moet compact zijn
- Ik moet als hij bevalt er meerdere van kunnen bestellen
- zo min mogelijk zelf solderen
- Budget geen idee... waar moet ik aan denken als ik dit wil?
Laatst gewijzigd door CoenvanDongen op di 08 okt 2019, 12:26, 2 keer totaal gewijzigd.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Versterker advies gevraagd
Ohja Ik vergeet er twee:
- Hij moet compact zijn
- Ik moet als hij bevalt er meerdere van kunnen bestellen
begin post aangepast.
desondanks bedankt voor je tip Kees
- Hij moet compact zijn
- Ik moet als hij bevalt er meerdere van kunnen bestellen
begin post aangepast.
desondanks bedankt voor je tip Kees
Re: Versterker advies gevraagd
Hiervoor moet je wel een beetje kunnen solderen 
https://www.ebay.com/itm/HIFI-DIY-kit-L ... 0008.m2219
https://www.ebay.com/itm/HIFI-DIY-kit-L ... 0008.m2219
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Versterker advies gevraagd
Hahaha
Ik ga mijn beginpost weer aanpassen.
- zo min mogelijk zelf solderen
Ik ga mijn beginpost weer aanpassen.
- zo min mogelijk zelf solderen
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Versterker advies gevraagd
Misschien wil Hannesie je wel helpen?
En er is op Ebay ook wel e.e.a. kant en klaar te vinden voor dat bedrag. Anders wordt het toch de kringloopwinkel 
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Versterker advies gevraagd
kijk eens op ebay, bijvoorbeeld, naar een TPA3116.. oude laptopvoeding er aan (zo'n 19,3V ding) en dan heb je ruim vermogen voor weinig..
Ik heb er zelf een in de werkplaats in gebruik.. Voor het geld valt de geluidskwaliteit zeker niet tegen.. en staat vaak dag en nacht aan..
Voor nog geen tientje een degelijk ding.. Met een mooi kastjes er omheen zo rond de 15 euro..
Kees
Ik heb er zelf een in de werkplaats in gebruik.. Voor het geld valt de geluidskwaliteit zeker niet tegen.. en staat vaak dag en nacht aan..
Voor nog geen tientje een degelijk ding.. Met een mooi kastjes er omheen zo rond de 15 euro..
Kees
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Versterker advies gevraagd
Dat is een goede tip!
Ik zie deze: https://www.tinytronics.nl/shop/nl/audi ... versterker
Dus als ik daar een voeding van 21V op zet heb ik 2x50watt?
Als ik hier op de voeding de aan/uit schakelaar zet, krijg ik dan een plop door mijn speakers als ik hem aan zet met het volume hoog?
Ik zie deze: https://www.tinytronics.nl/shop/nl/audi ... versterker
Dus als ik daar een voeding van 21V op zet heb ik 2x50watt?
Als ik hier op de voeding de aan/uit schakelaar zet, krijg ik dan een plop door mijn speakers als ik hem aan zet met het volume hoog?
Re: Versterker advies gevraagd
Is dit misschien iets ?
https://www.amazon.de/Channel-Stereo-Am ... B071XQGYRJ
Net zoiets, kastje en voeding erbij.
Anne
https://www.amazon.de/Channel-Stereo-Am ... B071XQGYRJ
Net zoiets, kastje en voeding erbij.
Anne
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Versterker advies gevraagd
Ik heb dezelfde, alleen in blauw en heb er toen zo'n 15 euro voor betaald.. via eBay (zal nu wel rond de 20 euro uitkomen denk ik..
Ik heb de versterker nog nooit weten te betrappen op een plop.. Als ik de stekker van de voeding trek valt hij na een paar seconden gewoon uit en met aanzetten komt er gewoon muziek.. geen plop.
Je moet even in de specs kijken welke voedingspanning je nodig hebt voor 2x50W. Zelf heb ik er dus zo'n 19,3V/3,15A laptopvoeding aan hangen (heb er zat van liggen ondertussen) en dan zou er iets van 2x35W uit moeten komen... ruim voldoende voor te veel geluid in de werkplaats.
Kort gezegd: een aanrader..
Kees
Ik heb de versterker nog nooit weten te betrappen op een plop.. Als ik de stekker van de voeding trek valt hij na een paar seconden gewoon uit en met aanzetten komt er gewoon muziek.. geen plop.
Je moet even in de specs kijken welke voedingspanning je nodig hebt voor 2x50W. Zelf heb ik er dus zo'n 19,3V/3,15A laptopvoeding aan hangen (heb er zat van liggen ondertussen) en dan zou er iets van 2x35W uit moeten komen... ruim voldoende voor te veel geluid in de werkplaats.
Kort gezegd: een aanrader..
Kees
Re: Versterker advies gevraagd
Alleen is Amazon nogal eens fors duurder dan Ebay voor hetzelfde heb ik gemerkt....Ah!buis schreef:Is dit misschien iets ?
https://www.amazon.de/Channel-Stereo-Am ... B071XQGYRJ
Net zoiets, kastje en voeding erbij.
Anne
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Versterker advies gevraagd
Ik heb de tpa3116 besteld. Daar ga ik even mee aan de slag. Dank voor het meedenken!
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Versterker advies gevraagd
Is dat dan deze ? :CoenvanDongen schreef:Ik heb de tpa3116 besteld. Daar ga ik even mee aan de slag. Dank voor het meedenken!
Maar daar zit geen hoofdtelefoon aansluiting op, of is dat geen issue ?beijert schreef:https://www.ebay.com/p/18028313393?iid= ... 6089&rt=nc
Zoiets en dan een laptop voeding er nog bij
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Versterker advies gevraagd
Staat in de openingspost dat hij aan een koptelefoon uitgang moet kunnen... Nou, dat kan..
Kees
Kees
Re: Versterker advies gevraagd
Ik kan in ieder geval wel helpen met wat aan te leveren, maar dat weet Coen denk ik wel, een proefje om eens een andere versterker er aan te koppelen is wel erg leuk.
Als ik tenminste de opzet goed begrijp.
Als ik tenminste de opzet goed begrijp.
Re: Versterker advies gevraagd
Ik heb hiermee goeie ervaringen: https://www.aliexpress.com/item/32802505959.html
Nog eenvoudiger: https://www.aliexpress.com/item/32829367169.html
Nog eenvoudiger: https://www.aliexpress.com/item/32829367169.html
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Versterker advies gevraagd
Ja, daar kon je 'm vroeger (nog steeds niet trouwens) zelf voor bouwen...
Nu zal die 100W wel bij ca 50W al wel stranden, de rooskleurige opgaves van onze Chinese vrienden kennende, maar nog steeds een leuk ding.. Komt alleen nog wel een voeding en een stukje koeling bij plus de verzendkosten natuurlijk..
Kees
Nu zal die 100W wel bij ca 50W al wel stranden, de rooskleurige opgaves van onze Chinese vrienden kennende, maar nog steeds een leuk ding.. Komt alleen nog wel een voeding en een stukje koeling bij plus de verzendkosten natuurlijk..
Kees
Re: Versterker advies gevraagd
die prijs in inclusief de verzendkostenaudiomanics schreef:Ja, daar kon je 'm vroeger (nog steeds niet trouwens) zelf voor bouwen...
Nu zal die 100W wel bij ca 50W al wel stranden, de rooskleurige opgaves van onze Chinese vrienden kennende, maar nog steeds een leuk ding.. Komt alleen nog wel een voeding en een stukje koeling bij plus de verzendkosten natuurlijk..
Kees
en volgens de datasheet van de tda7293 zou 100W moeten kunnen mits goede koeling.
Voor dat printje heb je trouwens alleen een trafo nodig. de rest van de voeding zit er al op.
Re: Versterker advies gevraagd
Ja, een artefact uit de tijd dat China nog een ontwikkelingsland was.DIY_peter schreef:audiomanics schreef:...
die prijs in inclusief de verzendkosten
