Plaatjes van lampjes
Moderator: Beheerdersteam
Plaatjes van lampjes
Sommige buizen zijn al leuk om te zien.
Vond vandaag deze ergens.
Vond vandaag deze ergens.
Re: Plaatjes van lampjes
TB3 750 of T-380 Triode mochten Witheet worden kocht ze gebruikt in Heerde bij Paradise
Kwamen uit de fysiotherapie en dan gingen ze nog jaaren mee
5V 15A gloei en 4 kV op de anode in Grounded Grid was een van de meest gebruikte buizen in zelfbouw amateur eindtrappen
Alleen De PL519 werd meer gebruikt 4 stuks ruim 500 Watt Met 1kv op de Anode
Als de buizen rood werden moest je de Microfoon los laten en de tegenpartij laten babbelen
dan gingen ze best lang mee
Kwamen uit de fysiotherapie en dan gingen ze nog jaaren mee
5V 15A gloei en 4 kV op de anode in Grounded Grid was een van de meest gebruikte buizen in zelfbouw amateur eindtrappen
Alleen De PL519 werd meer gebruikt 4 stuks ruim 500 Watt Met 1kv op de Anode
Als de buizen rood werden moest je de Microfoon los laten en de tegenpartij laten babbelen
Re: Plaatjes van lampjes
Ach wat heet leuke buisjes, ik stook ook wel eens zo'n knolletje
Re: Plaatjes van lampjes
Bedankt voor de heerlijke plaatjes
Als ik dat zo zie klooi ik maar wat aan met glaswerk
Wat een geweldige dingen.
Als ik dat zo zie klooi ik maar wat aan met glaswerk
Wat een geweldige dingen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28474
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Plaatjes van lampjes
Heb alleen het idee dat ik in het laboratorium van Frankenstein ben beland... 
Re: Plaatjes van lampjes
Zeg jongens, kan 't niet wat koeler met dit weer
Straks slaat de bliksem nog in bij Frankenstein
Anne
Straks slaat de bliksem nog in bij Frankenstein
Anne
Re: Plaatjes van lampjes
Plannen voor een nieuwe Arcturus ?AatV schreef:Bij warm weer een heel belangrijk lampje :
lampje.jpg
groet,
Aat
Anne
erretje vergeten
Laatst gewijzigd door Ah!buis op vr 21 jun 2019, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Plaatjes van lampjes
OFT? ( only filament tube)Ah!buis schreef:Plannen voor een nieuwe Acturus ?![]()
Anne
Kees
Re: Plaatjes van lampjes
Dat wel natuurlijk, maar dan bestemd voor de koelkast!audiomanics schreef:OFT? ( only filament tube)Ah!buis schreef:Plannen voor een nieuwe Acturus ?![]()
Anne
Kees
groet,
Aat
Re: Plaatjes van lampjes
Transistors geven zo'n harde koeling, kun je inderdaad beter lampen nemen.
Re: Plaatjes van lampjes
Niet vergeten uit te doenAatV schreef:Dat wel natuurlijk, maar dan bestemd voor de koelkast!audiomanics schreef:OFT? ( only filament tube)Ah!buis schreef:Plannen voor een nieuwe Arcturus ?![]()
Anne
Kees![]()
groet,
Aat
Anne
Re: Plaatjes van lampjes
BUIZERD schreef:Nog maar een paar plaatjes doen dan.
Welk type zijn die buizen?
Zien er indrukwekkend uit
Re: Plaatjes van lampjes
Hi Johan,
Het zijn de GM100, TB5/2500, 833, TB3/1000, TB3/2000, TB4/1500, 6C21 en de SRS326.
Allemaal uit de zender, radar en industrie.
Met een anode vermogen van 300W of meer.
Het zijn de GM100, TB5/2500, 833, TB3/1000, TB3/2000, TB4/1500, 6C21 en de SRS326.
Allemaal uit de zender, radar en industrie.
Met een anode vermogen van 300W of meer.
Re: Plaatjes van lampjes
Coolaudiomanics schreef:OFT? ( only filament tube)Ah!buis schreef:Plannen voor een nieuwe Acturus ?![]()
Anne
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Plaatjes van lampjes
Van deze heb ik er ook wel een stuk of wat gebruikt...
Geen audio, wel veel energie. Spanningen tot zo rond de 20 - 30KV, afhankelijk van het vermogen
Groot zijn ze ook.. de grootste die ik gebruikt heb zijn 80mm rond en 1400mm lang..
Kees
Geen audio, wel veel energie. Spanningen tot zo rond de 20 - 30KV, afhankelijk van het vermogen
Groot zijn ze ook.. de grootste die ik gebruikt heb zijn 80mm rond en 1400mm lang..
Kees
