14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
Altijd.dre schreef:Als er nog een plekje bij Leo of Henkjan is ben ik ook van de partij.
Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
Ik kan een usb dac meenemen: Twisted Pear audio Buffalo mk2Henkjan schreef:Neem je nog wat mee?
Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
Mooi zo!pappaleo schreef:Altijd.dre schreef:Als er nog een plekje bij Leo of Henkjan is ben ik ook van de partij.
Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
Ik denk dat ik er ook bij ben. Ligt een beetje aan Satefan of hij en zijn/ons project ook mee komt 
Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
Ik kom ook wel even langs - ben benieuwd naar de projecten - ik zou wel eens het verschil tussen een budget dac en een twisted pair willen horen bijvoorbeeld
Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
Die truc hebben we gedaan in Breda, met de Dac van knuisje, en de Chord 2Qute cordette, en mijn Soekris.
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 15 sep 2019, 22:03, 2 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
En vervolgens werd de draaitafel verkozen boven alle dacs?
Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
Nee Jan, die was niet in die ruimte aanwezig.Leeuwarden schreef:En vervolgens werd de draaitafel verkozen boven alle dacs?
viewtopic.php?f=26&t=27245&hilit=breda& ... 0#p1917878
- Rudy_h
- Ook commercieel actief
- Berichten: 73
- Lid geworden op: wo 03 mar 2010, 0:51
- Locatie: Groningen
Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
Begin post is wat aangepast.
Jongens, er is nog wat weinig aanbod.......wordt een lange dag voor 1 of 2 setjes speakers

Jongens, er is nog wat weinig aanbod.......wordt een lange dag voor 1 of 2 setjes speakers
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
Volgens mij tel ik nu 2-3 setjes. Denk dat Richard maar wat meer worst moet inslaan.
Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
Ik heb niets nieuws........
Een setje Scan-Speak A4 mk2 is alles wat ik kan meenemen.......
Een setje Scan-Speak A4 mk2 is alles wat ik kan meenemen.......
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
Nog steeds niet? 
Wat compacts kan ik nog wel meenemen. Bv een icepower versterker.
En in de categorie past in een boodschappentas kan ik die mini Nescio's die ik ook in Breda mee had wel inpakken?
Wat compacts kan ik nog wel meenemen. Bv een icepower versterker.
En in de categorie past in een boodschappentas kan ik die mini Nescio's die ik ook in Breda mee had wel inpakken?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
Die aanlopende tweet al vervangen? Of was dat een andere speaker?dre schreef:Ik heb niets nieuws........
Een setje Scan-Speak A4 mk2 is alles wat ik kan meenemen.......
Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
Die is vervangen.
Opnieuw gecentreerd,ik heb geen aanlopen meer gehoord.
Opnieuw gecentreerd,ik heb geen aanlopen meer gehoord.
Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
Ik kan nog wel een andere (Mini streamer/server/nas), met behoorlijk wat hoge kwaliteit muziek.
En dan ook nog een streamer, die verschillende systemen aankan, als SB en ROON.
En ook eventueel nog een Soekris Dac, en je weet wel hoe die er uit ziet.
Als je het een uitbreiding kunt noemen , ik kan het meenemen.
En dan ook nog een streamer, die verschillende systemen aankan, als SB en ROON.
En ook eventueel nog een Soekris Dac, en je weet wel hoe die er uit ziet.
Als je het een uitbreiding kunt noemen , ik kan het meenemen.
Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
19 oktober !
Staat bij Ynze en mij in de agenda.
Staat bij Ynze en mij in de agenda.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
Als je niets meeneemt ( op worst na dan), kom je er niet in!HoMeR schreef:19 oktober !
Staat bij Ynze en mij in de agenda.
Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
Ik kom ook met mijn zelfbouw project.
Kan iemand een gecalibreerde meetmicrofoon meenemen? Ik heb zelf een Dayton Audio EMM6, maar ik vertrouw de geleverde kalibratie niet zo.
T.o.v. andere vrijwel gelijke microfoons waarbij je door het invoeren van een serie nummer de kalibratie gegevens op kan vragen, zou er relatief veel correctie nodig zijn. Zelfs hele goedkope electret capsules zijn behoorlijk vlak zeker in het midden gebied.
Als ik zonder calibratie file de woofer van dichtbij meet, dan heb ik een relatief mooie vlakke curve. Met correctie ziet het eruit als een berglandschap. Een speaker is een redelijk minimum fase systeem, dus als deze een dipje of bergje heeft, dan moet ik op die plek ook iets zien in fase verloop. Er zijn gebieden, waarin zowel fase als frequentie verloop vlak zijn, maar waar dan wel volgens de kalibratie file een behoorlijke correctie zou moeten plaats vinden.
Verder heb ik ook serienummers ingevuld van EMM6 microfoons in de buurt van mijn serienummer en het middengebied ziet er dan verdacht hetzelfde uit. Er zit spreiding in het hoog gedeelte, wat je ook ziet bij andere merken, maar je krijg dan toch de indruk dat je invloeden van de meet omgeving ziet in de kalibratie file.
Heb ook metingen gedaan met andere microfoons die hetzij voor studio opname bedoeld is (groot membraam) en voor live (Rode M2 condensator) en ook hier een gewoon redelijk vlak verloop van de woofer. Het lijkt me stug dat die twee andere microfoons precies dezelfde correctie zouden moeten hebben als de EMM6.
Dus kortom ik geloof de kalibratie file voor geen meter, er zal ongetwijfeld bovenin vanaf zeg 8kHz wat merkbare correctie nodig zijn, maar in het midden gebied zou zo'n type microfoon tot op +- 0.2 dB vlak moeten zijn.
Dus als een of meerdere personen een gekalibreerde microfoon mee kan nemen (met kalibratie file), dan kunnen we misschien wat sweeps er doorheen gooien en de resultaten met elkaar vergelijken. Dan kan ik uit die meetgegevens wel een nette kalibratie file herleiden voor mijn microfoon.
Hier ook een afbeelding met de kalibratie van verschillende EMM6 microfoons. Bij correctie files van andere merken is verloop lang niet zo grillig, maar geleidelijker en zekker in laag en midden gebied, veel minder in omvang.
T.o.v. andere vrijwel gelijke microfoons waarbij je door het invoeren van een serie nummer de kalibratie gegevens op kan vragen, zou er relatief veel correctie nodig zijn. Zelfs hele goedkope electret capsules zijn behoorlijk vlak zeker in het midden gebied.
Als ik zonder calibratie file de woofer van dichtbij meet, dan heb ik een relatief mooie vlakke curve. Met correctie ziet het eruit als een berglandschap. Een speaker is een redelijk minimum fase systeem, dus als deze een dipje of bergje heeft, dan moet ik op die plek ook iets zien in fase verloop. Er zijn gebieden, waarin zowel fase als frequentie verloop vlak zijn, maar waar dan wel volgens de kalibratie file een behoorlijke correctie zou moeten plaats vinden.
Verder heb ik ook serienummers ingevuld van EMM6 microfoons in de buurt van mijn serienummer en het middengebied ziet er dan verdacht hetzelfde uit. Er zit spreiding in het hoog gedeelte, wat je ook ziet bij andere merken, maar je krijg dan toch de indruk dat je invloeden van de meet omgeving ziet in de kalibratie file.
Heb ook metingen gedaan met andere microfoons die hetzij voor studio opname bedoeld is (groot membraam) en voor live (Rode M2 condensator) en ook hier een gewoon redelijk vlak verloop van de woofer. Het lijkt me stug dat die twee andere microfoons precies dezelfde correctie zouden moeten hebben als de EMM6.
Dus kortom ik geloof de kalibratie file voor geen meter, er zal ongetwijfeld bovenin vanaf zeg 8kHz wat merkbare correctie nodig zijn, maar in het midden gebied zou zo'n type microfoon tot op +- 0.2 dB vlak moeten zijn.
Dus als een of meerdere personen een gekalibreerde microfoon mee kan nemen (met kalibratie file), dan kunnen we misschien wat sweeps er doorheen gooien en de resultaten met elkaar vergelijken. Dan kan ik uit die meetgegevens wel een nette kalibratie file herleiden voor mijn microfoon.
Hier ook een afbeelding met de kalibratie van verschillende EMM6 microfoons. Bij correctie files van andere merken is verloop lang niet zo grillig, maar geleidelijker en zekker in laag en midden gebied, veel minder in omvang.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
ik kan wel mn "Rudy meetset", mn UMIK-1 (is een USB microfoon) en mn ECM8000 wel meenemen
Re: 14e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 19 Oktober 2019
Top, ik neem ook wel dus mijn EMM6, laptop en m_audio interface mee.
