PM2454B Millivoltmeter
Moderator: Beheerdersteam
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
PM2454B Millivoltmeter
Beste Forum Leden,
Ik ben op zoek naar de servicedocumentatie van de PM2454B AC Millivoltmeter, heb wel de servicedocumentatie van de PM2454 gevonden, maar van de PM2454B is niets te vinden en die is duidelijk anders.
Groet,
Pim
Ik ben op zoek naar de servicedocumentatie van de PM2454B AC Millivoltmeter, heb wel de servicedocumentatie van de PM2454 gevonden, maar van de PM2454B is niets te vinden en die is duidelijk anders.
Groet,
Pim
Re: PM2454B Millivoltmeter
Jij ook, want ik pluk hem van elektrotanya af, net zoals jij zou doen 
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: PM2454B Millivoltmeter
Hoi Shadow,Shadow schreef:Nou nou
philips_pm2454b_sm.pdf
2 seconden...
Bedankt, uiteraard heb ik ook met Google gezocht maar kon hem niet vinden.
Groet,
Pim
Re: PM2454B Millivoltmeter
ds23man schreef:De wet van ohm?![]()
![]()
Henkjan schreef:
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
PM2454B Millivoltmeter
Beste Forum Leden,
Service documentatie is binnen, maar waar te beginnen als de meter het niet doet, er is + 14 Volt en - 14 Volt, maar voor de rest geen enkele meter uitslag.
Sinus 1 Khz en 500 Hz via toongenerator er opgezet, gecontroleerd met oscilloscoop of er werkelijk signaal staat, en dat is het geval.
Op geen enkel bereik is er meter uitslag.
Iemand een idee waar te starten met zoeken?.
Groet,
Pim
Service documentatie is binnen, maar waar te beginnen als de meter het niet doet, er is + 14 Volt en - 14 Volt, maar voor de rest geen enkele meter uitslag.
Sinus 1 Khz en 500 Hz via toongenerator er opgezet, gecontroleerd met oscilloscoop of er werkelijk signaal staat, en dat is het geval.
Op geen enkel bereik is er meter uitslag.
Iemand een idee waar te starten met zoeken?.
Groet,
Pim
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: PM2454B Millivoltmeter
Hoi Ds23man,
Met Fluke 75 gemeten in ohm bereik, een draad losgehaald van de meter 279 ohm, dus die is niet defect zou ik zeggen.
Groet,
Pim
Met Fluke 75 gemeten in ohm bereik, een draad losgehaald van de meter 279 ohm, dus die is niet defect zou ik zeggen.
Groet,
Pim
Re: PM2454B Millivoltmeter
En beweegt de wijzer bij het doormeten ? Welke kan uit ligt aan de polariteit van de Fluke, omkeren is wijzer de andere kant uit.PimDriessen schreef:Hoi Ds23man,
Met Fluke 75 gemeten in ohm bereik, een draad losgehaald van de meter 279 ohm, dus die is niet defect zou ik zeggen.
Groet,
Pim
Anne
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: PM2454B Millivoltmeter
Hoi Anne,
De wijzer van de meter beweegt geen millimeter, + en - teken staat op de meter aangegeven.
Groet,
Pim
De wijzer van de meter beweegt geen millimeter, + en - teken staat op de meter aangegeven.
Groet,
Pim
Re: PM2454B Millivoltmeter
Tja, als er stroom door gaat van de Fluke zou de wijzer moeten reageren.
Lijkt erop of er mechanisch iets vast zit.Gevallen, magneet verschoven of zo.
Anne
Lijkt erop of er mechanisch iets vast zit.Gevallen, magneet verschoven of zo.
Anne
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: PM2454B Millivoltmeter
Hoi Anne,
Hij zat inderdaad vast, daar kwam ik achter toen ik aan het schroefje draaide waarmee de meter op de nul kan worden gezet, de wijzer reageerde schoksgewijs, toen ging er een lichtje branden.
Ben de paneelmeter gaan demonteren, en ja hoor hij reageert weer als de Fluke er op aangesloten wordt, gaat netjes langzaam naar het midden.
Alleen heb ik een stomme fout gemaakt, met het demonteren moest de draaischakelaar losgehaald worden van de as van de schakelaar, die zat met twee schroefjes via een bus op de as vast, maar ze zitten tegen over elkaar dus aan de schakelaar gedraaid en zo kon het andere schroefje los, je voelt hem wellicht al aankomen.
Niet genoteerd in welke stand de schakelaar stond, het is een volledige roterende schakelaar, dus geen begin en geen eind stand, dat wordt waarschijnlijk een puzzel tocht, af zie jij een een uitweg?.
Groet,
Pim
Hij zat inderdaad vast, daar kwam ik achter toen ik aan het schroefje draaide waarmee de meter op de nul kan worden gezet, de wijzer reageerde schoksgewijs, toen ging er een lichtje branden.
Ben de paneelmeter gaan demonteren, en ja hoor hij reageert weer als de Fluke er op aangesloten wordt, gaat netjes langzaam naar het midden.
Alleen heb ik een stomme fout gemaakt, met het demonteren moest de draaischakelaar losgehaald worden van de as van de schakelaar, die zat met twee schroefjes via een bus op de as vast, maar ze zitten tegen over elkaar dus aan de schakelaar gedraaid en zo kon het andere schroefje los, je voelt hem wellicht al aankomen.
Niet genoteerd in welke stand de schakelaar stond, het is een volledige roterende schakelaar, dus geen begin en geen eind stand, dat wordt waarschijnlijk een puzzel tocht, af zie jij een een uitweg?.
Groet,
Pim
Re: PM2454B Millivoltmeter
Zie je geen sporen van de schroefjes op de as ? Dan heb je al 50% kans !
Anne
Anne
Re: PM2454B Millivoltmeter
Voor ik iets uit elkaar haal, maak ik er altijd een paar foto's van.
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: PM2454B Millivoltmeter
Hoi Anne,
Je bent goud waard, er zijn inderdaad sporen te zien, mijn hemel ik zag al een studie voor me met het uitpluizen van het schema.
Dan is er in ieder geval een indicatie van het gebied waar gemeten moet worden.
Wordt vervolgd.
Groet,
Pim
Je bent goud waard, er zijn inderdaad sporen te zien, mijn hemel ik zag al een studie voor me met het uitpluizen van het schema.
Dan is er in ieder geval een indicatie van het gebied waar gemeten moet worden.
Wordt vervolgd.
Groet,
Pim
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: PM2454B Millivoltmeter
Hoi Anne,
De meter beweegt weer als een malle, maar er zitten ook wel een paar kwaaltjes in, als de meter wordt aangezet dan slaat de meter rechts de hoek in en komt na 10 seconden terug naar het nulpunt links.
Dat gebeurt ook bij het uitschakelen en bij verschillende meet standen reageert hij ook zo, maar hij meet wel, heb er vanuit de toongenerator een paar frequenties op los gelaten en dan is duidelijk dat er gemeten wordt.
Zou de keuze schakelaar de boosdoener kunnen zijn, en waar kan ik die het beste mee reinigen?.
En zouden ook de elco`s in de voeding sterk verouderd kunnen zijn?.
Groet,
Pim
De meter beweegt weer als een malle, maar er zitten ook wel een paar kwaaltjes in, als de meter wordt aangezet dan slaat de meter rechts de hoek in en komt na 10 seconden terug naar het nulpunt links.
Dat gebeurt ook bij het uitschakelen en bij verschillende meet standen reageert hij ook zo, maar hij meet wel, heb er vanuit de toongenerator een paar frequenties op los gelaten en dan is duidelijk dat er gemeten wordt.
Zou de keuze schakelaar de boosdoener kunnen zijn, en waar kan ik die het beste mee reinigen?.
En zouden ook de elco`s in de voeding sterk verouderd kunnen zijn?.
Groet,
Pim
Re: PM2454B Millivoltmeter
Dat van die elco's zou kunnen, hoewel misschien is 't normaal gezien dat een deel gelijkstroom versterker is.Zulke dingen maken rare sprongen bij het laden/ontladen van condensators.
Zoiets als de plop bij in/uit van een voorversterker.
Om de meter te beschermen kun je er altijd twee diodes anti-parallel over zetten (1N4148 bijv.).
Anne
Zoiets als de plop bij in/uit van een voorversterker.
Om de meter te beschermen kun je er altijd twee diodes anti-parallel over zetten (1N4148 bijv.).
Anne
Re: PM2454B Millivoltmeter
De service manual dateert 1973, kan dus zomaar dat het ding 45 jaar oud is.
Met een kritisch oog naar de elco's kijken lijkt me dan geen slecht plan.
Met een kritisch oog naar de elco's kijken lijkt me dan geen slecht plan.
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: PM2454B Millivoltmeter
Hoi Ray,ray5150 schreef:De service manual dateert 1973, kan dus zomaar dat het ding 45 jaar oud is.
Met een kritisch oog naar de elco's kijken lijkt me dan geen slecht plan.
Vreemd genoeg meten de elco`s die in de voeding zitten een hoge capaciteit met LCR45.
Maar die achter de brugcel zit kan niet met LCR45 gemeten worden, en die zit nu juist op een plek waar niet bij te komen is.
Groet,
Pim
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: PM2454B Millivoltmeter
Ik heb bijna dezelfde, PM2454 zonder 'B' erachter (kleiner bereik). Kan me herinneren dat 'ie dat bij mij ook doet bij inschakelen, ik probeer het straks even, kom erop terug.PimDriessen schreef:Hoi Anne,
De meter beweegt weer als een malle, maar er zitten ook wel een paar kwaaltjes in, als de meter wordt aangezet dan slaat de meter rechts de hoek in en komt na 10 seconden terug naar het nulpunt links.
Dat gebeurt ook bij het uitschakelen en bij verschillende meet standen reageert hij ook zo, maar hij meet wel, heb er vanuit de toongenerator een paar frequenties op los gelaten en dan is duidelijk dat er gemeten wordt.
Zou de keuze schakelaar de boosdoener kunnen zijn, en waar kan ik die het beste mee reinigen?.
En zouden ook de elco`s in de voeding sterk verouderd kunnen zijn?.
Groet,
Pim
ScreenShot009.jpg
