Als het in de buurt van een warmtebron komt gaat het wel een stuk sneller, en daar kunnen we wel voor zorgen.
ZBA CA versterkers bouwen
Moderator: Beheerdersteam
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Het is ook niet helemaal duidelijk en ook niet zo verschrikkelijk belangrijk.
Als het in de buurt van een warmtebron komt gaat het wel een stuk sneller, en daar kunnen we wel voor zorgen.

Als het in de buurt van een warmtebron komt gaat het wel een stuk sneller, en daar kunnen we wel voor zorgen.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Een beetje Heavy Metal, met die dame van de beste zangers er bij.
Daar krijg je het wel warm mee/van.
Daar krijg je het wel warm mee/van.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ja zoiets, speakers met laag rendement zoals mijn Coppers lukt dat ook goed hoor 
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Voedingen afgemaakt, maar ik moet nog wat zekering houders bijbestellen
had er nog maar 2 ipv 8 liggen 
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Overwegingen
Ik kan de ic's ook nog dwars voorin tegen de frontplaat schroeven, 3mm alu geeft misschien ook genoeg koeling, maar aan de andere kant wil ik die blokjes ook eens gebruiken...
Ik kan de ic's ook nog dwars voorin tegen de frontplaat schroeven, 3mm alu geeft misschien ook genoeg koeling, maar aan de andere kant wil ik die blokjes ook eens gebruiken...
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: ZBA CA versterkers bouwen
koellichaam aan de voorkant, krijg je een beetje het idee van de quad 405. Wel de hoogte van de kast aanpassen of een stripje er onder waar de knop van de aan/uit (drukknop) schakelaar doorheen steekt en het onvermijdelijke ledje..
Kan je de trafo's ook zover mogelijk van de versterkers afzetten... zit je alleen met de pluggen dus..
Of doe eens gek: zet de koellichamen aan de voorkant, in de hoeken wat schuin naar achter, relatief smal frontje er tussen.. Frontje met tekst en logo, led en drukknop in massief 8-10mm dik geanodiseerd aluminium..
Weer eens wat anders dan altijd die recht-toe-recht-aan kastjes... beetje state-of-the-art dus..
Kees
Kan je de trafo's ook zover mogelijk van de versterkers afzetten... zit je alleen met de pluggen dus..
Of doe eens gek: zet de koellichamen aan de voorkant, in de hoeken wat schuin naar achter, relatief smal frontje er tussen.. Frontje met tekst en logo, led en drukknop in massief 8-10mm dik geanodiseerd aluminium..
Weer eens wat anders dan altijd die recht-toe-recht-aan kastjes... beetje state-of-the-art dus..
Kees
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Da's wel een leuke Kees, maar ik zit nog met een volumeregelaar en een aan/uit die ik ver uit elkaar wil houden 
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Volumeregelaar op een eindversterker????
Bovendien: een drukknop voor aan/uit kan eventueel alleen maar een stuursignaal voeren, het daadwerkelijke schakelen kan zelfs in het netsnoer plaatsvinden..
Schetsje van 10 minuten.. Kees
Bovendien: een drukknop voor aan/uit kan eventueel alleen maar een stuursignaal voeren, het daadwerkelijke schakelen kan zelfs in het netsnoer plaatsvinden..
Schetsje van 10 minuten.. Kees
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15175
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Tis eens wat anders
Vind het wat uit verhouding. Misschien iets meer old-school? Metalen frame waar je de versterker inbouwt, met een mooi afgewerkte houten ombouw. Koelribben in de kast met een roostertje erboven, zoiets als dit:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Alle versterkers lijken op elkaar als je het zo ziet.. Vroeger op de Fiarex kwam je nog wel eens heerlijk grote en wilde koellichamen tegen.. Jammer dat ik er toen niet wat gekocht heb.. ze kwamen alleen in lengtes van 2 meter en ik wist toen niet hoe je die dan netjes kon inkorten (en ook de financiën ontbraken toen in ruime mate...)
Kees
Kees
Re: ZBA CA versterkers bouwen
audiomanics schreef:Alle versterkers lijken op elkaar als je het zo ziet.. Vroeger op de Fiarex kwam je nog wel eens heerlijk grote en wilde koellichamen tegen.. Jammer dat ik er toen niet wat gekocht heb.. ze kwamen alleen in lengtes van 2 meter en ik wist toen niet hoe je die dan netjes kon inkorten (en ook de financiën ontbraken toen in ruime mate...)
Kees
Van die Duson blokken heb ik nog wel voor je Kees, zelf zwart spuiten
Hebben?
Laatst gewijzigd door Shadow op wo 04 sep 2019, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Hé, heb ik!AatV schreef:Doet me allemaal een beetje aan deze denken :
Duson A100.png
groet,
Aat
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Kan best. Maar ziet er exact hetzelfde uit.
Audio Analyse PA90.
Werd destijds geïmporteerd door Duson, dacht ik.
Audio Analyse PA90.
Werd destijds geïmporteerd door Duson, dacht ik.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Volgens mij zijn ze later gemaakt door Duson?
AA frankrijk ging failiet,productie werd naar NL gehaald,naam werd veranderd in Duson,en hoppa nieuw versterker merk.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Kan ie gelijk door voor een schemerlamp. Art nouveau?audiomanics schreef:Volumeregelaar op een eindversterker????
Bovendien: een drukknop voor aan/uit kan eventueel alleen maar een stuursignaal voeren, het daadwerkelijke schakelen kan zelfs in het netsnoer plaatsvinden..
Schetsje van 10 minuten..
Untitled.jpg
Kees
Gewoon 2 monoblokjes van maken met die gouden profieltjes. En die dikke blokken voor een Passje of zo?
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Zo Hans heeft net z’n printjes opgehaald, nog een paar missende componentjes op z’n voedingen gezet en lekker bijgepraat onder het genot van een 
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Zo niet
andere optie;
Dan heb ik achterin plek voor de ingangen
Dan heb ik achterin plek voor de ingangen
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ik weet niet zeker (heb de maten niet) maar misschien kunnen de printen verticaal geplaatst worden? Dan heb je helemaal een bak ruimte...de printen zelf hoeven namelijk helemaal niet haaks op de heatsinks te staan..
Kees
Kees
