ZBA CA versterkers bouwen
Moderator: Beheerdersteam
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Als je alle benodigde materialen nieuw koopt zal dat ongetwijfeld het geval zijn.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Behalve de trafo's of de kast zou ik weinig recyclen aan zo'n versterker Rayray5150 schreef:Als je alle benodigde materialen nieuw koopt zal dat ongetwijfeld het geval zijn.
Psiesdre schreef:Niet iedereen heeft een recycle bunker!
Alles op een rij
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Nou zijn dat ook net de zaken die en het meest kostbaar zijn, en het minst verouderings gevoelig.Shadow schreef:Behalve de trafo's of de kast zou ik weinig recyclen aan zo'n versterker
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Klopt, maar ik heb nog genoeg alu liggen voor de Pass trilogie, niet voor CA’s
Voor de CA’s koop ik gewoon nette Block trafo’s of Amplimo, Toroidy whatever
Voor de CA’s koop ik gewoon nette Block trafo’s of Amplimo, Toroidy whatever
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Saai hèdre schreef:Eindelijk alles op een rijtje!
En Ray, kasten verouderen wel (on)degelijk, modeverschijnsel
Anne
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Deze tafel is verouderd Daar heeft teveel op gestaan
- Bijlagen
-
- 51E6A799-363E-40DF-BDD6-AD16F374BCD7.jpeg (6.14 KiB) 525 keer bekeken
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Het heeft weinig zin om in die termen van kosten drukken te denken Ray. Ben ik lang geleden mee gestopt
Uiteindelijk heeft het steeds weer 2 prijzen (of kostenplaatjes); 1/ Dat wat je van te voren gokt en evt. aan je vrouw vertelt. 2/ Wat het uiteindelijk heeft gekost. En dat is meestal meer dan 2x zoveel als 1/
Daarover heb je het dan nooit meer!!!
Hebben we extra kosten als porto benzine dan wel fietsboterhammen niet meegerekend.
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 17 aug 2019, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Het probleem is alleen als je dan het hoekje omgaat en je vrouw het verkoopt VOOR WAT JIJ VERTELD HEBT DAT HET GEKOST HEEFT 
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Kan jij het er weer uithalen zekerray5150 schreef:Denk eerder dat alles zo de puinbak ingaat...
Anne
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Gisteren even naar Vlissingen....400km op en neer..moest even iets ophalen
En vanmorgen mocht ik hem dan in mijn eigen ruimte los laten
Hij is gaaf....uniek...solide en van mij
12 uur draait het geheel nu met Yamaha streamer en de Prestigious Two
Klinkt zoals hij gebouwd is...perfect.
Joram bedankt voor je gastvrijheid.
Hier gaan we nog 30 jaar plezier aan beleven.
Zie je in Alphen.
Ton
En vanmorgen mocht ik hem dan in mijn eigen ruimte los laten
Hij is gaaf....uniek...solide en van mij
12 uur draait het geheel nu met Yamaha streamer en de Prestigious Two
Klinkt zoals hij gebouwd is...perfect.
Joram bedankt voor je gastvrijheid.
Hier gaan we nog 30 jaar plezier aan beleven.
Zie je in Alphen.
Ton
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Trafo's binnen, relais met vergulde contacten op nalevering
bel je op; 'ja die hebben het warehouse reeds verlaten' waarom 2 pakjes binnen 4 dagen van elkaar versturen Conrad
Verder ga ik me eens verdiepen in een phonostage om in te bouwen, ik zag laatst deze voorbij komen in een verkooptopic;
Muffsy phonotrapje, had er nog nooit van gehoord, ziet er leuk uit maar wel wat prijzig in vergelijking met een op het eerste gezicht vergelijkbaar kitje bij Audiophonics;
Wat van Alie komt maar daar inmiddels net zo duur is
als bij Audiophonics.
Verder ga ik me eens verdiepen in een phonostage om in te bouwen, ik zag laatst deze voorbij komen in een verkooptopic;
Muffsy phonotrapje, had er nog nooit van gehoord, ziet er leuk uit maar wel wat prijzig in vergelijking met een op het eerste gezicht vergelijkbaar kitje bij Audiophonics;
Wat van Alie komt maar daar inmiddels net zo duur is
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Wordt het zo langzamerhand niet slimmer om al dat "extra" samen in een aparte kast te frotten?
