ZBA CA versterkers bouwen
Moderator: Beheerdersteam
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Dankjewel!paulm schreef:Ik vind dit een schitterende versterker geworden !
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Beetje laat dat ik reageerShadow schreef:Met Breda in aantocht moeten we even opschieten, maar vandaag alles eens op tafel gegooid;
- 4 stuks - edit 12-2018; 6 stuks - edit 8-2019; tel kwijt
CA versterkerprinten
- 4 stuks - edit 12-2018; 6 stuks - edit 8-2019; tel kwijt 'Knuisje' voedingen
- 1 tas vol met zakjes van Mouser en Farnell door elkaar
- 4 Block trafo's 120VA
- 1 Afdac-LB
- 0,5mm harskern soldeer lood/zilver/tin
En in bestelling;
- 1 maal Modushop GXA388 (Eltim) Afdac + CA's
- 1 maal Modushop GXA383 (Eltim) Alleen CA's
- Bedieningsknopje voor de Afdac-LB (Eltim)
- Vergeten componenten (vanmiddag met de uitgeprinte materiaal lijsten alles uitgezocht pfffff) (Mouser)
- Tulp bussen Neutrik (Bax)
- USB bus Neutrik (Bax)
- I2S naar USB inputboard 6133CM (Ebay)
- Componenten tbv de voedingen (EOO)
Al lief aangekeken;
- Freeskees tbv front en achterpaneel
- Vrouwlief voor de bende op tafel en de geur van soldeer (dat laatste is een leugen want ze is zelf elektromonteur geweest en soldeerd beter als mij om nog maar eens een bekentenis te doen)
Nog doen;
- SMD solderen goed onder de knie leren krijgen
- Checken of ik het ontwerp voor de AFDAC-LB in de driveshare van Knuisje zo aangepast krijg dat het op m'n GXA388 past
- Boel opbouwen en proefdraaien op tafel
- Inbouwen in kast op zo'n manier dat het deksel open mag blijven zonder schaamte![]()
Modushop GX388.jpg
Die wordt het, moet op dezelfde manier gegraveerd worden als de Spanningsbewaker/Netfilter en m'n forum naam erin (zodat er op luisterdagen niet iemand je CA versterker probeert te verkopen als ie per ongeluk op de koopjestafel staat (he Dre?))
Update 8-2019;
Nr1 en 2 zijn van mij zelf;IMG_1468.JPG
Nr3 gaat naar een forumlid;
IMG_20190814_122732573.jpg
Nu staat er dus nog één op de planning om alleen te solderen om het smd werk uit handen te nemen, plus nog 2 voor mij zelf
Maar dat ziet er super strak uit Joram
En dat grijze kastje is nu maar een standaard dingetje
Had hem vanmiddag zo heet dat ik hem bijna liet vallen
Hij had een halfuurtje boven op Mn CTA4,3 gestaan waar 8 buizen in staan
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Dankje! Is ook echt m'n trots hoor die laatste, vooral omdat ie naar Ton gaat 
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Nog de laatste puntjes op de i
Uniek moment want het marcheerd een beetje heen en weer natuurlijk, maar nooit meer als 0.2mV
Uniek moment want het marcheerd een beetje heen en weer natuurlijk, maar nooit meer als 0.2mV
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Dank! Fijn speelgoed idd.Bert61 schreef:Mooie multimeter![]()
![]()
Versterker is net opgehaald door Ton, die mag na een lange rit straks ook z’n oren aan de CA laten wennen
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Zo we gaan gelijk verder;
- vrachtwagen componenten besteld voor 6 stuks CA en 4 stuks voedingen bij Mouser
- trafo’s van Block en de speciale relais met vergulde contacten voor de voedingen bij Conrad
- net bij Audiophonics een voorversterker print met a.b. en de voedingstrafo besteld;

Ja die trafo is ook op Alie te krijgen, maar het prijsverschil is klein en apart verzendkosten doet dat weer teniet.
- vrachtwagen componenten besteld voor 6 stuks CA en 4 stuks voedingen bij Mouser
- trafo’s van Block en de speciale relais met vergulde contacten voor de voedingen bij Conrad
- net bij Audiophonics een voorversterker print met a.b. en de voedingstrafo besteld;
Ja die trafo is ook op Alie te krijgen, maar het prijsverschil is klein en apart verzendkosten doet dat weer teniet.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ja heavy metal op sturen is niet lonend uit China komen ook nogeens douane kosten bij op de verzendkosten
Re: ZBA CA versterkers bouwen
2 printjes voor een forumlid solderen
2 versterkers voor mezelf bouwen
2 versterkers voor mezelf bouwen
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ik moet een beetje opschieten, straks is Peter klaar met de mk2 en dan ben ik nog met dit ouwe spul bezig 
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ook ouwe troep dan JoramShadow schreef:Ik moet een beetje opschieten, straks is Peter klaar met de mk2 en dan ben ik nog met dit ouwe spul bezig
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Daar zat ik ook aal aan te denken.....Shadow schreef:Ik moet een beetje opschieten, straks is Peter klaar met de mk2 en dan ben ik nog met dit ouwe spul bezig
Nog meer versterkers!
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Joram heeft de smaak te pakken. Moet ik nog wat MK1 printen bijbestellen?

Re: ZBA CA versterkers bouwen
Nee dit is genoeg zo, nieuwe printen zit ook geen lm49990 op en die zijn niet meer te krijgen...Pjotr schreef:Joram heeft de smaak te pakken. Moet ik nog wat MK1 printen bijbestellen?![]()
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Klopt, was ook maar een grapje
Denk dat ik misschien toch nog wel een revisie van de MK1 ga maken met als optie gebalanceerde ingangen. Het is toch wel een erg charmant versterkertje 
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ja baasray5150 schreef:Eerst de MKII afmaken, Peter...
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Binnen Hans;
Dat niet, maar wat Peter ook bedoeld is dat de kosten om MK2 te bouwen een stuk hoger zullen zijn.dre schreef:Als de 2e beter is hoor je niemand piepen!
