Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Moderator: Beheerdersteam
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
hoe groot is de luisterruimte eigenlijk ? ben ik wel benieuwd naar in verband met hoe luid het moet kunnnen
iets waar ik me vaker druk om maak geloof ik
hehe
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Nou moet ik schatten, 4 bij 8 meter? Iets in die orde grootte. Ik zoek nog even een foto 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Waarschijnlijk wordt het deze ruimte, mits het wijkcentrum nog beschikbaar is tegen die tijd.
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Hangt dat er echt nog zo op Barry? Gemeente aan het saneren?Barry2001 schreef:Waarschijnlijk wordt het deze ruimte, mits het wijkcentrum nog beschikbaar is tegen die tijd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Blijft vaag. Joop (beheerder) gaat met pensioen, die weet verder ook niet wat er gaat gebeuren, iemand uit zijn team neemt zijn taak voorlopig over.
Daartegen zijn er best veel aktiviteiten, de sportzaal wordt veel gebruikt, de muziekschool zit er nog, yoga en creabea clubjes.
Moet tijdig een toezegging hebben, anders zoek ik een alternatieve locatie, maar ik ga er
eerst vanuit dat het gewoon hier kan.
Daartegen zijn er best veel aktiviteiten, de sportzaal wordt veel gebruikt, de muziekschool zit er nog, yoga en creabea clubjes.
Moet tijdig een toezegging hebben, anders zoek ik een alternatieve locatie, maar ik ga er
eerst vanuit dat het gewoon hier kan.
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Is al op veel plekken eerder gebeurdShadow schreef:Hangt dat er echt nog zo op Barry? Gemeente aan het saneren?Barry2001 schreef:Waarschijnlijk wordt het deze ruimte, mits het wijkcentrum nog beschikbaar is tegen die tijd.
Dus bezorgdheid van Barry is niet onterecht
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Ik zal zorgen dat ik wat materiaal voor absorptie meeneem.
Zit er wel een systeemplafond in die ruimte?
Zit er wel een systeemplafond in die ruimte?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Is altijd welkom, dank! Ja er is overal systeemplafond.Arno schreef:Ik zal zorgen dat ik wat materiaal voor absorptie meeneem.
Zit er wel een systeemplafond in die ruimte?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Beste mensen, aanstaande zaterdag is het 31 augustus en is de laatste dag dat je je nog kunt inschrijven voor de wedstrijd. Een ieder die nog mee wil doen heeft dus nog enkele dagen bedenktijd.
Er hebben zich reeds 12 deelnemers aangemeld wat al een mooi aantal is. Graag wil ik zo exact mogelijk weten hoeveel deelnemers er zijn straks in februari om het goed te kunnen voorbereiden, als iemand zich heeft aangemeld die toch niet mee wil gaan doen hoor ik dit ook graag
Er hebben zich reeds 12 deelnemers aangemeld wat al een mooi aantal is. Graag wil ik zo exact mogelijk weten hoeveel deelnemers er zijn straks in februari om het goed te kunnen voorbereiden, als iemand zich heeft aangemeld die toch niet mee wil gaan doen hoor ik dit ook graag
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Stel ik zou mee willen doen met mijn recente project, kan dat? Het is een Actieve speaker, dus schakelen na een eindversterker is dan al een issue. Het heeft een line ingang, zowel stereo 3.5 mm jack, waarmee doorgelust kan worden als 6.3mm mono en het heeft ook nog cinch aansluitingen.
Verder als ik alleen de drivers, versterker boardje met DSP en voeding optel, dan kom ik al op zeg 380 euro, boven de limiet van 350 euro, echter is het natuurlijk een iets ander beestje qua kostenopbouw.
2 x 59,95 Dayton audio RS180-4
2 x 41,50 SB-ACOUSTICS SB26ADC-C000-4
2 x 51,75 Sure Electronics AA-JA32172 2 x 50 Watt Class D Audio Amplifier Board with Audio DSP
2 x 20,00 Mean Well LRS-150-24
2 x 4,95 FTCAP LFB47204030036 Elektrolytische condensator Radiaal bedraad 4700 µF 40 V (voeding)
2x 11,39 Dayton Audio DMPC-40 | 40 µF | 5% | 250 V (bescherming tweeter)
379,08 Euro totaal van deze componenten.
Gezien het feit dat de kosten opbouw anders is, wat reken je wel en wat reken je niet. Deze speakers zijn wellicht iets duurder, maar uiteindelijk spaar je een versterker uit, wat het weer goedkoper maakt. De huidige generatie streamed alles vanaf hun telefoon. Je hangt voor 16,50 er een bluetooth ontvanger aan en ze zijn feitelijk klaar.
De componenten zijn op zich geen van alle extreem duur, er zit niets exotisch bij maar de lijst van componenten is natuurlijk gewoon wat langer. Er zit alleen al voor 50 euro aan voeding componenten in, die anders in de externe versterker zou zitten.
Qua filter mogelijkheden, heb je denk ik wel een voordeel tov passieve speakers, echter verlies je denk ik wel duidelijk wat betreft versterking met een goedkoop class D bordje.
Ik zou niet eens weten of ik eventueel zou kunnen het geplande weekend, maar ik vroeg het me gewoon af.
Verder als ik alleen de drivers, versterker boardje met DSP en voeding optel, dan kom ik al op zeg 380 euro, boven de limiet van 350 euro, echter is het natuurlijk een iets ander beestje qua kostenopbouw.
2 x 59,95 Dayton audio RS180-4
2 x 41,50 SB-ACOUSTICS SB26ADC-C000-4
2 x 51,75 Sure Electronics AA-JA32172 2 x 50 Watt Class D Audio Amplifier Board with Audio DSP
2 x 20,00 Mean Well LRS-150-24
2 x 4,95 FTCAP LFB47204030036 Elektrolytische condensator Radiaal bedraad 4700 µF 40 V (voeding)
2x 11,39 Dayton Audio DMPC-40 | 40 µF | 5% | 250 V (bescherming tweeter)
379,08 Euro totaal van deze componenten.
Gezien het feit dat de kosten opbouw anders is, wat reken je wel en wat reken je niet. Deze speakers zijn wellicht iets duurder, maar uiteindelijk spaar je een versterker uit, wat het weer goedkoper maakt. De huidige generatie streamed alles vanaf hun telefoon. Je hangt voor 16,50 er een bluetooth ontvanger aan en ze zijn feitelijk klaar.
De componenten zijn op zich geen van alle extreem duur, er zit niets exotisch bij maar de lijst van componenten is natuurlijk gewoon wat langer. Er zit alleen al voor 50 euro aan voeding componenten in, die anders in de externe versterker zou zitten.
Qua filter mogelijkheden, heb je denk ik wel een voordeel tov passieve speakers, echter verlies je denk ik wel duidelijk wat betreft versterking met een goedkoop class D bordje.
Ik zou niet eens weten of ik eventueel zou kunnen het geplande weekend, maar ik vroeg het me gewoon af.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
tja, was direct al een helder standpunt over:
viewtopic.php?f=77&t=26923#p1897022
maar mag natuurlijk altijd mee naar een ZBA meeting. Of evt toekomstige vergelijking met actieve speakers
viewtopic.php?f=77&t=26923#p1897022
maar mag natuurlijk altijd mee naar een ZBA meeting. Of evt toekomstige vergelijking met actieve speakers
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Oke duidelijk, ik had de laatste paar bladzijde gelezen van de 12, ik moet tenslotte een hoop inhalen
. En de eerste post van de eerste bladzijde, dus de duidelijke post hierover gemist.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Laatste kans voor aan- of afmeldingen, inschrijving sluit morgen 
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Bij deze meld ik mij ook aan. Details blijven nog even een verassing
Grt Gerjan
Grt Gerjan
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
En inschrijving gesloten. 14 deelnemers mensen, meer dan ik vooraf had durven dromen, klasse!
We gaan nu de volgende fase in tot februari. Nogmaals als je het leuk vindt, post wat van je bouwerij hier op het forum, ik zal dan vanuit dit topic een linkje plaatsen, post 2.
Succes met bouwen allen!
We gaan nu de volgende fase in tot februari. Nogmaals als je het leuk vindt, post wat van je bouwerij hier op het forum, ik zal dan vanuit dit topic een linkje plaatsen, post 2.
Succes met bouwen allen!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Dan alvast richting wat praktische zaken. Er moet natuurlijk een jury komen die ik van te voren samen wil stellen, niet meer dan 30 personen wil ik in de zaal hebben. Demping genoeg dan
De 15 deelnemers zijn vanzelfsprekend jury, blijven er 15 plaatsen over. Kun je je voor opgeven door hier te reply-en of mij een pb te sturen, mochten er meer dan 15 aanmeldingen komen geldt de volgorde (zowel pb als reply hier) van binnenkomst.
Voorwaarden voor een jurylid: minimaal 1 week forumlid en een positieve instelling
Tijdens de sessie gaat de deur dicht, om zo min mogelijk verstoring te hebben bij het jureren.
Jurering, gekopieerd uit post 1: het geluid doet mee voor 80%, 20% is afwerking, originaliteit en nabouwbaarheid (bv in geval van 3D print of CNC zal dit niet voor iedereen bereikbaar zijn). Simpelweg meeste punten = winnaar.
Er zijn (veel) meer deelnemers dan ik van te voren gedacht had, waarvoor hulde! het idee om de speakers neer te zetten en elektronisch te gaan schakelen wordt 'm dan ook niet, 15 (30) speakers op een rij vergelijken gaat niet zonder elkaar te beinvloeden of wel of geen voordeel te hebben tov de andere sets. Dus het wordt toch de sets 1 voor 1 op dezelfde plek neerzetten zodat dit voor iedere deelnemer gelijk is, in een willekeurige volgorde. Dit gebeurd uit zicht van de jury om het oordeel niet te beinvloeden, dus ik zoek iemand die me hierbij wil helpen. 1 of 2 personen, je bent dan uiteraard geen jurylid..
Voor de deelnemers, als je wat anders dan banaan aansluiting op je speaker hebt zitten svp zelf voor een verloopje zorgen.
Dan de uitgezochte muziekstukken waarop de creaties beoordeeld worden. Als ik die achter elkaar zet kom ik op 17 minuten. 15 x 17 minuten wordt wellicht wat lang, en 7 minuten Danse Macabre x 15 komt de jury wellicht ook de neus uit
Ik houd er ook niet van, maar wellicht is het verstandig op de een of andere manier dit in te korten. Een soort mix van de 3 nummers? Heeft iemand hier een idee over, of kan iemand dit met respect naar de kwaliteit toe? De wedstrijdtijd is dan wat korter, blijft er wat meer tijd over voor de verdere beoordeling, om wellicht nog wat andere muziek te spelen, en om bezoekers vd luisterdag die geen jury zijn te kunnen laten luisteren.
Dan de dB meter, om de volumes gelijk te trekken. Ze kosten de wereld niet heb ik gezien, maar als iemand er 1 heeft die we kunnen gebruiken zou dat mooi zijn. Zo niet geen probleem, koop ik er 1.
Ben vast nog wel iets vergeten, komt later
Voorwaarden voor een jurylid: minimaal 1 week forumlid en een positieve instelling
Tijdens de sessie gaat de deur dicht, om zo min mogelijk verstoring te hebben bij het jureren.
Jurering, gekopieerd uit post 1: het geluid doet mee voor 80%, 20% is afwerking, originaliteit en nabouwbaarheid (bv in geval van 3D print of CNC zal dit niet voor iedereen bereikbaar zijn). Simpelweg meeste punten = winnaar.
Er zijn (veel) meer deelnemers dan ik van te voren gedacht had, waarvoor hulde! het idee om de speakers neer te zetten en elektronisch te gaan schakelen wordt 'm dan ook niet, 15 (30) speakers op een rij vergelijken gaat niet zonder elkaar te beinvloeden of wel of geen voordeel te hebben tov de andere sets. Dus het wordt toch de sets 1 voor 1 op dezelfde plek neerzetten zodat dit voor iedere deelnemer gelijk is, in een willekeurige volgorde. Dit gebeurd uit zicht van de jury om het oordeel niet te beinvloeden, dus ik zoek iemand die me hierbij wil helpen. 1 of 2 personen, je bent dan uiteraard geen jurylid..
Voor de deelnemers, als je wat anders dan banaan aansluiting op je speaker hebt zitten svp zelf voor een verloopje zorgen.
Dan de uitgezochte muziekstukken waarop de creaties beoordeeld worden. Als ik die achter elkaar zet kom ik op 17 minuten. 15 x 17 minuten wordt wellicht wat lang, en 7 minuten Danse Macabre x 15 komt de jury wellicht ook de neus uit
Dan de dB meter, om de volumes gelijk te trekken. Ze kosten de wereld niet heb ik gezien, maar als iemand er 1 heeft die we kunnen gebruiken zou dat mooi zijn. Zo niet geen probleem, koop ik er 1.
Ben vast nog wel iets vergeten, komt later
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Luidspreker ontwerp wedstrijd 2020
Er is hulp waarvoor dank, in de jury is nog plaats mensen, wie lijkt het wat dit te doen? Behalve 2 oren verder niets nodig 
