Zo ff wat muziek erdoor jagen
ZBA CA versterkers bouwen
Moderator: Beheerdersteam
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Deze is ook weer prima gelukt
Wat voor volumeregeling had je erin geklust?
Wat voor volumeregeling had je erin geklust?
Re: ZBA CA versterkers bouwen
ALPS potmeter, meer niet
Moet hem nog wel wisselen, 50K LOG is te weinig demping naar m’n zin.
Moet hem nog wel wisselen, 50K LOG is te weinig demping naar m’n zin.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ik heb er 10K log Blue Velvet in zitten en dat gaat prima. 50K en hoger is meer voor buizen. Zou trouwens die Alps op een eigen adaptorprintje zetten. Direct afgeschermde kabel daar aan solderen is geklooi.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ik heb nu 50K Peter en met m’n Yamaha op player mode (vol volume dus) krijg ik hem niet zacht genoeg naar m’n zin, nu weet ik dat CD spelers en andere bronnen een lager signaal geven als deze streamer, maar Ton gebruikt ook een Musicast streamer van Yamaha dus het moet wel naar m’n zin zijn voordat ik hem af geef.Pjotr schreef:Ik heb er 10K log Blue Velvet in zitten en dat gaat prima. 50K en hoger is meer voor buizen. Zou trouwens die Alps op een eigen adaptorprintje zetten. Direct afgeschermde kabel daar aan solderen is geklooi.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Met 50K moet ie juist nog zachter spelen dan met 10k op "12 uur". Dan zit er iets niet goed: Check, check, dubbelcheck. Met 50K regelt ie vrij stug. Dat gaat met 10K een stuk beter.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Pjotr schreef:Met 50K moet ie juist nog zachter spelen dan met 10k op "12 uur". Dan zit er iets niet goed: Check, check, dubbelcheck. Met 50K regelt ie vrij stug. Dat gaat met 10K een stuk beter.
Ik heb geen 10K bij de hand, heb de potmeter gecheckt voor ie erin ging; netjes 50K log op allebei de kanalen
Heb nu even een cd erin maar minder dan fors huiskamer niveau kan ik niet draaien, dus er zit iets niet goed iig. maar wat
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Zei ik toch? je had het ontwerp alleen zelf nog niet gezienShadow schreef:Lampjes![]()
Kees
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Pjotr schreef:Check, check, dubbelcheck
Ik heb heb hem al denk ik
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Maar als de nul ontbreektPjotr schreef:Geen gelul alles op nul en niet zeiken alles ijken
Anne
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ik had alles nagemeten aan de versterker Peter, maar ja dan verzin je zelf wat en dan gaat het mis
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Je had de potmeter verkeerd om aangesloten, als ik het goed begrijp ?
Kan gebeuren, niks om je voor te schamen.
Kan gebeuren, niks om je voor te schamen.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
He die zijn handig! Had ik nog nooit gezienPjotr schreef:
Jup en de ground niet opgelegdray5150 schreef:Je had de potmeter verkeerd om aangesloten, als ik het goed begrijp ?
Kan gebeuren, niks om je voor te schamen.
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Hele mooie kast zo.
Daar gaan we een mooi houten transport kast voor maken om de versterker te vervoeren naar de luisterdagen.
Frontje is mooi en strak zo met de knoppen en de leds.
Goed bezig.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Dat zijn inderdaad handige dingetjes om erbij te hebben.Pjotr schreef:
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Ton hij is klaar
Ik heb de knoppen nog even opnieuw gematteerd en alles werkt naar behoren nu.

Ik heb de knoppen nog even opnieuw gematteerd en alles werkt naar behoren nu.
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Gister in m’n eigen CA-eindbak een 12V trigger relais bijgezet wat de KAKU kan overbruggen, nu schakelt m’n Yamaha WXC50 de CA ook in en uit, het gezicht van junior vanochtend toen ie de Yamaha aanzette en de versterker mee aan ging was goud waard 
Re: ZBA CA versterkers bouwen
Binnenkort verder met hoofdstuk 4/5/6 van dit project, 4 wordt alleen solderen (voor ons meest gewaardeerde forumlid) 5 & 6 worden voor mezelf, ik ben nog aan het dubben hoe en wat maar ik denk dat de AFDAC/CA op m'n werk komt te staan met een Pi eraan en dat ik voor op de slaapkamer een eindbak met losse vv bouw, met ingebouwde of losse phonotrap, daar ben ik nog niet over uit
nr.6 kan dan mooi in de garage 
