Thomas stelt zich voor

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knightsamoht
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 14:56

Thomas stelt zich voor

Bericht door Knightsamoht »

Zo! Eindelijk maar toch eens even voorstellen na al vier jaar lang in de luwte mee te loeren op het forum en op de achtergrond de zelfbouwdagen in Hengelo bijgewoond te hebben (laatste keer zelfs met mijn vriendinnetje \:D/ .

Ik ben Thomas, 27 jaar en een geboren en getogen Groninger. Bij mij werd de audio-verslaving op 18-jarige leeftijd aangewakkerd door mijn oom die mij een prachtige Aurexx Crystal 1 buizenversterkertje cadeau deed voor mijn verjaardag; net zo een als hij zelf en mijn neef ook hebben. De halve familie hooked zeg maar... Maar uit alleen een versterker komt geen geluid (als het goed is...). Ervoor hing eerst een Nikko Beta II voorversterker, gevolgd door een Audiolab 8000Q. Erachter KEF Q1 speakers, later (nu nog) de Focal Aria 905. Als bronnen eerst een rampzalige cd-speler die steeds kapot ging van Advance Acoustic, later een Audiolab M-DAC, Cambridge Audio NP30 en Bluesound Node 2.

Zoals het hoort bij een scholier/student met een beperkt budget, was het vooral heel hard sparen en kleine stapjes maken door de Aurexx te modificeren. Soms een stapje vooruit, soms een stapje achteruit en soms deed 'ie even helemaal niets meer, maar leerzaam was het zeker! En het zelf willen bouwen begon steeds meer te kriebelen. Zodoende kwam er dan ook een DDDAC 1794 NOS hier in huis te staan met een streamer erin geïntegreerd (liefkozend The Sourceror genoemd) en heb ik een mooie LM3886 versterker met RelaixedPassive gebouwd (The Amperor). Van beide geen bouwverslag gemaakt ( :boos: :oops: ). Het plan is toch wel om nog flink wat meer te gaan bouwen! Zo begin ik binnenkort met de bouw van mijn eerste zelfbouw-luidsprekers in de vorm van de LBVS en ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar de Soekris DAM1921/1941 DAC. Spannoooonnnddd!!

Dan nog even over mijn gebruikersnaam Knightsamoht. Vroeger was ik in het bezit van een trui met mijn naam erop, gebreid door mijn oma. Natuurlijk stond daar Thomas op, maar mijn vader beweerde bij hoog en bij laag dat het Samoht was. "Kijk maar in de spiegel!" Dat is toen blijven hangen, wat zich vooral uitte in een verhaaltje wat ik schreef in groep 3 over ene Ridder Samoht die woonde in een kasteel waar niet gerookt mocht worden. Jaaaaaaa, ook toen was Thomas al heel wijs. Soort van... Nou ja, dat ben ik dus. :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Thomas stelt zich voor

Bericht door Henkjan »

Samoht moklew
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Thomas stelt zich voor

Bericht door Barry2001 »

Welkom Thomas, bij je volgende projecten wel een bouwverslag maken he :D en tot ziens weer op de luisterdag volgend jaar.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Thomas stelt zich voor

Bericht door John P »

sɐɯoɥꓕ ɯoʞๅǝM
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Thomas stelt zich voor

Bericht door Shadow »

Welkom!
Gebruikersavatar
Knightsamoht
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 14:56

Re: Thomas stelt zich voor

Bericht door Knightsamoht »

Bedankt allemaal! En ik zal inderdaad netjes bouwverslagen bijhouden in het vervolg. :hide:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Thomas stelt zich voor

Bericht door Shadow »

Heb je al spullen voor de LBVS? Of kan ik je nog verleiden tot de Copper Project? :D
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Thomas stelt zich voor

Bericht door anonamemouse »

Binnenkort komen mijn Tri-Nextels in de aanbieding...
viewtopic.php?f=3&t=5381
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Thomas stelt zich voor

Bericht door Leeuwarden »

anonamemouse schreef:
Binnenkort komen mijn Tri-Nextels in de aanbieding...
viewtopic.php?f=3&t=5381
Vele andere speaker (units) gehoord maar die Seas Nextel units zijn wonderbaarlijk mooi!
Gebruikersavatar
Knightsamoht
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 14:56

Re: Thomas stelt zich voor

Bericht door Knightsamoht »

Shadow schreef:
Heb je al spullen voor de LBVS? Of kan ik je nog verleiden tot de Copper Project? :D
Nog niet, maar ik ben helaas ook niet meer te verleiden tot iets anders, hoewel ik wel zeer onder de indruk was van the Copper Project, zeker hoe die van jou eruit zagen op de afgelopen luisterdag in Hengelo. :kwijl:
Leeuwarden schreef:
anonamemouse schreef:
Binnenkort komen mijn Tri-Nextels in de aanbieding...
viewtopic.php?f=3&t=5381
Vele andere speaker (units) gehoord maar die Seas Nextel units zijn wonderbaarlijk mooi!
Zijn zeker heel erg mooi! Maar ook ruim buiten mijn budget en kan het dan ook niet meer zelf bouwen, wat dan juist weer net mijn bedoeling is.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Thomas stelt zich voor

Bericht door Shadow »

Knightsamoht schreef:
Nog niet, maar ik ben helaas ook niet meer te verleiden tot iets anders, hoewel ik wel zeer onder de indruk was van the Copper Project, zeker hoe die van jou eruit zagen op de afgelopen luisterdag in Hengelo. :kwijl:
Heb het filter nog aangepast, tweeter wat zachter, klinkt echt fijn nu...
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Thomas stelt zich voor

Bericht door Marp »

Knightsamoht schreef:
kan het dan ook niet meer zelf bouwen, wat dan juist weer net mijn bedoeling is.
:goedzo: Dat is hier een zeer valide argument. ;)
Welkom op dit zelfbouwforum en veel plezier met de voorgenomen bouwsels!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Thomas stelt zich voor

Bericht door ds23man »

Grappig hoe er direct een paar aasgieren boven een nieuw lid rondcirkelen.... :lol:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Thomas stelt zich voor

Bericht door Walt »

Kun je nagaan als het een vrouw zou betreffen!

:rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Thomas stelt zich voor

Bericht door anonamemouse »

Walt schreef:
Kun je nagaan als het een vrouw zou betreffen!

:rofl: :rofl: :rofl:
Die zijn hier niet voor niets niet... :roll:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Thomas stelt zich voor

Bericht door ds23man »

anonamemouse schreef:
Walt schreef:
Kun je nagaan als het een vrouw zou betreffen!

:rofl: :rofl: :rofl:
Die zijn hier niet voor niets niet... :roll:
Sorry hoor, maar ik denk dat ik duizend garages moet bezoeken om 1 vrouw in de werkplaats tegen te komen...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Thomas stelt zich voor

Bericht door Leeuwarden »

In jouw geval is dat begrijpelijk...
Plaats reactie