3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En zo'n dikke plak mdf zou moeten werken? Slechte afwerking van de gefreesde afronding trouwens.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wat ik begrepen heb is het een sandwich constructie betreft, er zit een laag zilverzand in die onder hoge druk erin is gebracht.
Ik was 150 euro kwijt voor alle 3 samen, vergelijkbare plates van bijv. crusade audio beginnen bij 300 euro per stuk voor het basis model...
Groetjes Walter
Ik was 150 euro kwijt voor alle 3 samen, vergelijkbare plates van bijv. crusade audio beginnen bij 300 euro per stuk voor het basis model...
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Een donkere boel daar maar. bij Ikea Delft zijn de Jansjö lampjes in de aanbieding, nu maar 6.99 Euro.
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/prod ... #/80386060
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/prod ... #/80386060
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Overigens kan ik niet voorstellen dat het voor een Hypex unit uitmaakt of die met een kwak kit tegen het plafond geplakt zit, of op zo'n sjiek plankje staat. het is het idee zullen we maar zeggen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wat is hoge druk?Walt schreef:Wat ik begrepen heb is het een sandwich constructie betreft, er zit een laag zilverzand in die onder hoge druk erin is gebracht.
Ik was 150 euro kwijt voor alle 3 samen, vergelijkbare plates van bijv. crusade audio beginnen bij 300 euro per stuk voor het basis model...![]()
Groetjes Walter
Dikke handel:
https://www.gamma.nl/assortiment/gamma- ... /p/B175184
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb zelf wel eens speakerstands gebouwd gevuld met zilverzand. Loodzwaar, werkten perfect. Hoop dat deze Callas Boards ook zo effectief zijn.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
+1ray5150 schreef:Overigens kan ik niet voorstellen dat het voor een Hypex unit uitmaakt of die met een kwak kit tegen het plafond geplakt zit, of op zo'n sjiek plankje staat. het is het idee zullen we maar zeggen.
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Waar zijn deze boards nu van gemaakt? Op de site hiervan zie ik diverse mogelijkheden?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
mooi prijsje.Walt schreef:Wat ik begrepen heb is het een sandwich constructie betreft, er zit een laag zilverzand in die onder hoge druk erin is gebracht.
Ik was 150 euro kwijt voor alle 3 samen,
had je al eens aan een loopbaan als inkoper gedacht?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zijn die speakerstands versleten dan?Walt schreef:Ik heb zelf wel eens speakerstands gebouwd gevuld met zilverzand. Loodzwaar, werkten perfect. Hoop dat deze Callas Boards ook zo effectief zijn.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wat ik niet begrijp, is dat je bovenop die boards toch nog masterbase blokjes zet. (Komen mij trouwens bekend voor
) Is dat niet dubbel op? Het zou mij ook niet verbazen als die blokjes de werking van de boards neutraliseren.
Groet,
Leobus
Groet,
Leobus
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat wordt denk ik dan een kwestie van proberen. Ik zie nu 3 basismogelijkheden:
1) Platen op viltjes, geen masterbase onder de apparatuur
2) Platen op viljes, masterbase onder de apparatuur (huidige oplossing)
3) Masterbase onder de platen, geen masterbase onder de apparatuur
Groetjes Walter
1) Platen op viltjes, geen masterbase onder de apparatuur
2) Platen op viljes, masterbase onder de apparatuur (huidige oplossing)
3) Masterbase onder de platen, geen masterbase onder de apparatuur
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat wordt nog doorwerken dit weekendWalt schreef:Dat wordt denk ik dan een kwestie van proberen. Ik zie nu 3 basismogelijkheden:
1) Platen op viltjes, geen masterbase onder de apparatuur
2) Platen op viljes, masterbase onder de apparatuur (huidige oplossing)
3) Masterbase onder de platen, geen masterbase onder de apparatuur
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nou, daar heb ik wel wat meer tijd voor nodig, maanden, jaren wie zal het zeggen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hou je nog wel wat tijd over voor de muziek? Zou anders zonde van je investeringen zijn 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De eerste indrukken met de Callas boards zijn erg positief. Ik hoor details/lagen in de muziek die me niet eerder waren opgevallen. Doorgaans is dat een goed teken.
Gr. Walter
Gr. Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Intressant, de verschillen zijn opvallend goed hoorbaar. Zonder de Masterbase is het slechter. Ik gebruik als test track de intro cheek to cheek van Eva Cassidy’s Live at Blue Alley. Ik ben nu aan het testen met Masterbase onder de Callas boards.
EDIT:
Met de Masterbase onder de Callas boards klinkt het ook weer goed.
EDIT:
Met de Masterbase onder de Callas boards klinkt het ook weer goed.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Maar hoe klinkt het met alleen die Callas boards? Dat is de echte test.
Groet,
Leobus
Groet,
Leobus
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb getest met alleen de boards, dan is het dus slechter dan boards + masterbase. Juist de combinatie van beiden maakt het erg goed, dus beter dan masterbase alleen.
Of bedoel je de boards direct op de grond, dus zonder rack?
Groetjes Walter
Of bedoel je de boards direct op de grond, dus zonder rack?
Groetjes Walter
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Laatst gewijzigd door pappaleo op za 10 aug 2019, 18:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Verklaar u nader zou ik zeggen...?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Proefproject? Tsja, als je niks probeert sta je stil, en stilstand is achteruitgang zegt men.
Ik vind het behoorlijk intressant om te ervaren dat de combinatie van voetjes en zware platen zoveel verschil kunnen maken. Heeft meer invloed dan ik tot nu toe had aangenomen. Niet zolang geleden had ik nog 4 mooie voetjes onder de N1000 versterkers gezet, maar dat deed dan weer weinig in verhouding. Zo zie je maar weer, blijven proberen, zaken een kans geven uiteindelijk kom je wel weer een stap verder.
Groetjes Walter
Ik vind het behoorlijk intressant om te ervaren dat de combinatie van voetjes en zware platen zoveel verschil kunnen maken. Heeft meer invloed dan ik tot nu toe had aangenomen. Niet zolang geleden had ik nog 4 mooie voetjes onder de N1000 versterkers gezet, maar dat deed dan weer weinig in verhouding. Zo zie je maar weer, blijven proberen, zaken een kans geven uiteindelijk kom je wel weer een stap verder.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Meer is beter. 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik mis 5 planken per speaker, dus moet wat compenseren natuurlijk..
