YepShadow schreef:Bax?
The Big Tube!
Moderator: Beheerdersteam
- anonamemouse
- anonamemouse
Re: The Big Tube!
Die was twee keer zo duur... Maar had een maandje wachten gescheeld.Shadow schreef:Dar bestel ik niks meer, ga altijd naar Thomann
Was het spul dan niet op voorraad, lijkt me toch vrij standaard materiaal ?
Serieus? Oh dan had ik het misschien ook wel voor lief genomen, normaal gezien zitten ze niet zo ver uit elkaaranonamemouse schreef:Die was twee keer zo duur... Maar had een maandje wachten gescheeld.Shadow schreef:Dar bestel ik niks meer, ga altijd naar Thomann
- anonamemouse
De inbouw dingen waren in de aanbieding. Scheelde best een hoop.
Waar het op bleef hangen waren de rubberen randjes voor onder de inbouw dingen. Die duurden dus lang.
Waar het op bleef hangen waren de rubberen randjes voor onder de inbouw dingen. Die duurden dus lang.
- anonamemouse
- anonamemouse
Ik heb de woofer even direct op de versterker aangesloten, het gaat zonder enige filtering een stukje lager dan mijn huidige luidsprekers.
- anonamemouse
Vandaag gemeten, en het werkt ècht zoals bedacht, plus nog een paar stappen extra; er is werkelijk geen enkele reflectie of staande golf in het laag te bespeuren!Henkjan schreef:mooi hè, als t werkt zoals bedacht
Plaatjes en grafieken volgen nog.
- anonamemouse
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Ziet er anechoisch uit, niet hoogfrequent, meer dedicated audio.
PS leuk project, weer eens wat anders.
PS leuk project, weer eens wat anders.
- anonamemouse
Deze kant gaat het op met de filterrespons. Tophoog niet helemaal recht, de meting was in het midden tussen mid en tweeter.
Dit is passief. Het laag -3dB punt ligt op 37Hz wat precies de afstemming ook theoretisch is van dit kastvolume met deze woofer.
Het rendement is 3dB hoger dan wat de meting laat zien, dus Menno kan rekenen op 87dB. Dat is mooi voor een systeem met woofer in gesloten kast en afstemming beneden 40Hz.
Het rendement is 3dB hoger dan wat de meting laat zien, dus Menno kan rekenen op 87dB. Dat is mooi voor een systeem met woofer in gesloten kast en afstemming beneden 40Hz.
- anonamemouse
Ik ben echt superblij dat het gewoon werkt!!!
Mijn gedachte was het beste van alles te combineren, open baffle voor hoog en mid, gesloten voor het laag maar op een manier dat het een rondstraler wordt zodat ook daar de afstraling naar alle kanten is. Ik ben helemaal gelukkig!
Mijn gedachte was het beste van alles te combineren, open baffle voor hoog en mid, gesloten voor het laag maar op een manier dat het een rondstraler wordt zodat ook daar de afstraling naar alle kanten is. Ik ben helemaal gelukkig!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Even een paar dingetjes.
Er komt opeens een meting voorbij waarbij niets maar dan ook niets over de meetomstandigheden wordt vermeld. Door het eerder vertoonde plaatje van een dode ruimte zou je de conclusie kunnen trekken dat daar gebruik van gemaakt is. Verder kan je nergens zien wat voor smoothing is gebruikt.
En dan zitten er nog wat rare dingen in de meting:
Gezien de vlakheid beneden de 200Hz is dit een bij elkaar geplakte FR respons van een dichtbij meting van de woofer en een veraf meting van de mid en tweet.
Er komt opeens een meting voorbij waarbij niets maar dan ook niets over de meetomstandigheden wordt vermeld. Door het eerder vertoonde plaatje van een dode ruimte zou je de conclusie kunnen trekken dat daar gebruik van gemaakt is. Verder kan je nergens zien wat voor smoothing is gebruikt.
En dan zitten er nog wat rare dingen in de meting:
Gezien de vlakheid beneden de 200Hz is dit een bij elkaar geplakte FR respons van een dichtbij meting van de woofer en een veraf meting van de mid en tweet.