Voor 20 euro per stuk zal ik niet wakker liggen van een ingedrukte stofkap. Voorlopig staan ze nog veilig in de woonkamer, is nu nog alleen teigeren/kruipen. Ze klinken echt niet verkeerd trouwens, prima voor achtergrond muziek.
Binnenkant, er zit een 100uf elco in, ik denk om het diepe laag uit het woofertje te houden, voor de tweeter zit een 3.3uf mini elco. De andere twee componenten zijn denk ik spoelen. Verder zit er een klein lapje demping in.
Helaas van 2 van de 5 speakertjes doen de tweeters het niet meer. Misschien ga ik deze vervangen, de tweeter kan er makkelijk uit.
Er zijn ook talloze Chinese soortgelijke tweeters.
Het woofertje ziet er iig nogal Chinees uit.
Niet dat dat zo erg is, per sé.
Het zijn wel leuke boxjes om te zien iig.
Dat lijkt me kostentechnisch enigzins uit verhouding. Op zich heb ik aan twee speakertjes voor de kinderkamer genoeg, de rest is extra/spare/om mee te klooien.
Nette verkoper trouwens, ik krijg 21 euro retour wegens de twee kapotte tweeters. Totale aanschaf is nu dus 84 euro voor de 3 goede en de 2 waarvan de tweeter kapot is. Gezien de lol die ik er nu al aan gehad heb, fijne aanschaf.
@Henkjan: is 100uf niet erg kleine waarde voor GHP? Anderzijds alles eraan is klein, dus wellicht een hoog afgestemde GHP, zo op het gehoor is er onder de 100Hz weinig meer over. Het midhoog klinkt wel goed, best lekker tophoog, voor vrouwenstemmen prima speakertjes.
Is er hier iemand bekend met Callas audio boards? Dit zijn speciale plateau’s bedoelt om audio apparatuur op te zetten. Er staan er 3 te koop op hifi.nl voor een leuk prijsje.
Er is online weinig info over te vinden, een paar zeldzame topics op htforum. Callas schijnt een Nederlands 1 mans bedrijfje te zijn. Ik denk dat ik deze boards zelf maar eens ga proberen.
Het grote board ligt bovenin het rack, onder de voorversterker/ASP en NUC. De Metrum DAC staat op het tweede board, en het laatste board ligt achter het rack, voor de SBooster en Gigawatt blok: