(overigens ben ik me er van bewust dat de ls50's zo enorm goed zijn dat ze ofwel zónder of alleen met een verdraaid goeie sub zouden moeten spelen, maar voor dat laatste ontbreken de financiën, dus is nu even puur voor de hobby...)
Nu heb ik altijd begrepen dat een gesloten sub strakker en dus beter is voor muziek/stereo weergave, tov reflexkasten die wat "indrukwekkender" zijn en daardoor meer geschikt voor ht.
Nu vind ik op het www op het oog (en vlgns testen in Germaansche diy bladen) mooie units van Omnes Audio, bv de SW 10.01 voor nog geen zes tientjes. Mooi daarbij een ontwerp voor een kast maar ,jawel, dat is een reflex kast.
Nu gaat mijn kennis van kastberekeningen gewoon lang niet ver genoeg om aan de specs te zien of deze unit ook goed zou presteren in een gesloten kast. Ik weet dat er zogenaamde GHP opties zijn, en ik vind termen als "entzerrung" wat geloof ik een soort elektronische compensatie is, maar dat vraagt dan geloof ik weer wat meer vermogen om dat goed uit te voeren.
Afijn, mijn kennis is dus stereotiep klok en klepel zeg maar, ik kom daar zelf niet uit.
Kan iemand mij vertellen/uitleggen of en hoe deze unit het goed doet in een gesloten kast?
Heeft iemand wellicht suggesties voor andere units, ik zit niet vast aan die Omnes Audio hoor!
Als het een grotere kast zou moeten worden is dat geen bezwaar, ik overweeg dan om de driver downfiring te monteren en het ding te vermommen als plantenstandaard of bijzettafel... maar liever frontfiring, ook al kan ik niet precies aangeven waarom me dat beter lijkt.
Misschien nog goed dit te vermelden; het hoeft niet heel hard te kunnen, de buren twee deuren verder hoeven niet mee te genieten zeg maar. Ik zoek een subtiele ondersteuning in het laag waardoor ik bij sommige opnames die lage(re) tonen waarvan ik weet dat ze er in zitten weer kan ervaren...
Dank alvast voor het meedenken en alle suggesties!
