Het wordt een vierweg dipool open baffle (met een zo goed als baffle-loos design) dat losjes geïnspireerd is op de Linkwitz LX521.4. Volledig actief. Ik ga een minidsp 4x10HD aanschaffen, hierachter komt een digitale Lyngdorf eindversterker te hangen voor ik denk de midhoog units, en vermoedelijk een hypex 6 kanaals eindversterker voor de rest. Ik heb inmiddels uitgezocht hoe ik een 5 weg systeem configureer met de MiniDSP4x10HD en dat de digitale output 96Khz ook als input kan dienen voor de Lyngdorf. Ik wil hierbij 2 van mijn 4 subs blijven gebruiken ter ondersteuning van de dipolen.
Van Martijn heb ik het volgende overgenomen:
dipool kast voor laagunits.
tweeters
laag en midlaag units
Ik volg hierbij het volgende stappenplan:
1. minidsp regelen, liefst tweedehands ivm de kosten
2. zes kanaals eindversterking regelen, liefst ook tweedehands ivm de kosten
3. baffle design maken (help!)
4. "tweeterunit" ontwerpen (input welkom). De tweeterunit wordt een 3D geprinte koker die op de baffle bevestigd wordt, hier wil KoenK me mee helpen (ontwerp en print)
5. kabelplan maken
6. digitaal filterontwerp maken (hier helpt Martijn me)
7. baffle laten maken, zelf afwerken, bekabelen
8. meten, filters instellen, meten, filters instellen, ..
9. luisteren
M.b.t. 1: niet lastig
M.b.t. 2: een betaalbare betrouwbare eindbak is gewoon even zoeken
M.b.t. 3: ik heb inmiddels een houtbewerker gevonden die deze klus wil doen, maar nu moet ik hem nog ontwerpen.
Ik bevind me nog in de beginfase van dit project. Druk met het zoeken naar de juiste versterking, heb me inmiddels ingelezen in de minidsp en connectiemogelijkheden, gevraagd naar de mogelijkheden om een baffle te laten maken door een houtbewerker.. en terwijl ik naar versterking zoek en de minidsp regel, ben ik bezig met het:
3 Baffle-Ontwerp
..