het is weer even geleden dat ik wat met zelfbouwaudio gedaan heb. een jaar of wat geleden was ik hier een tijdje behoorlijk actief. Geniet nog steeds van mijn RS Duet met dayton drivers, frs8 hoornreflex setje staat nog steeds in de hobbykamer, verder ligt de Fetzillla nog in de kast 3/4 af
Ik speel de laatste weken met het idee een draagbaar mini PA setje te bouwen, voor spontane mini popup house/techno party in de open lucht.
het is een uitdaging, en misschien niet eens haalbaar... vandaar dat ik hier post met de vraag met me mee te denken. Als het toch op iets van een aggregaat uit kom, dan laat ik het project mooi uit mijn gedachten varen.
hieronder nog eea op een rijtje
- draagbaar wil zeggen met 1 of 2 fietsen te vervoeren
- subje met satellietjes, of 2 fullrange kasten
- hoog rendement ivm bv gel accu en 12v chip-amp, 2.0 of 2.1 afhankelijk van bovenstaande
- 3uur of meer kunnen spelen op de accu
- moet aardig volume moet uit kunnen komen, dat je een beetje kan dansen, maar ik verwacht geen heel diep laag of dat oordoppen noodzakelijk worden (dat gaat ook niet samen met volume en draagbaarheid uiteraard)
- zo goedkoop mogelijk met redelijke geluidskwaliteit
Is het haalbaar om binnen dit kader iets dergelijks te maken, of had ik te veel fantasie
inmiddels is duidelijk geworden dat eea wel haalbaar is
ook dat er geen kant en klaar ontwerp is, dus ik ga een poging doen om met boxsim wat te simuleren
het moet een 2-weg worden, zonder subwoofer
max rond de 30 liter
geschikte woofers zijn bijvoorbeeld
- b&c 10cl51 8ohm
- faital 8fe200 4ohm
waarvan de faital ongeveerde helft kost van de B&C,en ook 4 ohm is, dus vermoedelijk de beste kandidaat
beste amp optie is det tpa3116