Slim!Tom Magchielse schreef:Ja die was het. Dit ding heeft samen met een U-matic recorder in de beginjaren de eerste digitale radio-opnamen mogelijk gemaakt.
Tom
Coillon rings o.i.d
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Coillon rings o.i.d
Re: Coillon rings o.i.d
Toch een fascinerend topic eigenlijk, lees het nu even door, en besloot deze event te quoten:
Nu ben ik bovengemiddeld bekend met onderwerpen als religies, het paranormale, goden en demonen e.d., en ALS het inderdaad werkt, dan heeft het i.m.o. eerder met 'het ongeziene' te maken dan met het materiële.
Sowieso wat religieuze parallellen te lezen hier, zoals 'energie er in moeten steken' om 'de audio goden gunstig te stemmen' (bij wijze van spreken).
Rommelen met occulte zaken kan ik overigens alleen maar afraden.
Ik moet er iig niks (meer) van hebben.
Ik kan niet meer ontkennen dat er entiteiten zijn in het verborgene, maar ik heb ook geleerd dat je er beter niks mee van doen kunt hebben, tenzij het van God is.
Maar dat is een HEEEL ander onderwerp wat de meesten van jullie niet zal aanspreken of welgevallen.
Wat ook typisch is voor discussies over ongeziene (occulte) zaken is een palet aan posities van hen die er voor gaan tot hen die eigenlijk overdreven sceptisch zijn, en daardoor soms net zo min voor rede vatbaar.
Dat zien we hier dus ook.
Eigenaardig toch.
Ja, je zal ze hebben die geloven en willen zien, en daarom menen te zien.
Evengoed heb je ook lui die weigeren te erkennen wat ze zien.
Je hebt ook mensen die e.e.a. zien en daardoor geloven, je hebt ook mensen die geloven zonder gezien te hebben (maar er interesse in hebben bijvoorbeeld)
Helaas leven we in een tijd / wereld waar bijna iedereen zich vanalles laat aanlullen.
De waarheid is doorgaans geen gemeengoed.
De termen die gebruikt worden suggereren dit ook.
Zo'n man die dan waarschuwt dat je ook 'teveel "energie" er in kan steken', en dat dat risico's zou hebben bijvoorbeeld.
Of de geheimzinnigheid omtrent het 'bereiden' van de materialen.
Ik zag de naam van der Hul ook voorbij komen, en die is toch een gerenommeerd audiofiel, dacht ik.
Zou zo iemand zichzelf voor een grote groep ongeloofwaardig willen maken als het allemaal maar louter onzin zou zijn?
Ik weet het niet.
Het lijkt er inderdaad op dat dit, hoe dieper men er in gaat, richting occulte zaken gaat.Pjotr schreef:Als het op v.d.Heide gebaseerd is, dan zijn dat geesten van muzikanten die door koolstof reizen en een zakje struktuurinformatie bij zich hebben. Wat zo'n geest dan weer in een koperen ring te zoeken heeft is niet duidelijk.
Nu ben ik bovengemiddeld bekend met onderwerpen als religies, het paranormale, goden en demonen e.d., en ALS het inderdaad werkt, dan heeft het i.m.o. eerder met 'het ongeziene' te maken dan met het materiële.
Sowieso wat religieuze parallellen te lezen hier, zoals 'energie er in moeten steken' om 'de audio goden gunstig te stemmen' (bij wijze van spreken).
Rommelen met occulte zaken kan ik overigens alleen maar afraden.
Ik moet er iig niks (meer) van hebben.
Ik kan niet meer ontkennen dat er entiteiten zijn in het verborgene, maar ik heb ook geleerd dat je er beter niks mee van doen kunt hebben, tenzij het van God is.
Maar dat is een HEEEL ander onderwerp wat de meesten van jullie niet zal aanspreken of welgevallen.
Wat ook typisch is voor discussies over ongeziene (occulte) zaken is een palet aan posities van hen die er voor gaan tot hen die eigenlijk overdreven sceptisch zijn, en daardoor soms net zo min voor rede vatbaar.
Dat zien we hier dus ook.
Eigenaardig toch.
Dat lijkt me doorgaans toch onzin.bas focal m180 schreef:Nu je het over geesten hebt, gisteren zag ik tijdens het voorbij zappen een programma waar het over geesten ging en dat iemand zei / concludeerde; als je erin geloofd ga je ze ook vanzelf zien.
Ja, je zal ze hebben die geloven en willen zien, en daarom menen te zien.
Evengoed heb je ook lui die weigeren te erkennen wat ze zien.
Je hebt ook mensen die e.e.a. zien en daardoor geloven, je hebt ook mensen die geloven zonder gezien te hebben (maar er interesse in hebben bijvoorbeeld)
Ik vind het niet verstandig als mensen zichzelf en / of anderen voor de gek houden.Als je in tweaks geloofd en er baad bij hebt wie ben ik om te zeggen dat het niet zo is.
Helaas leven we in een tijd / wereld waar bijna iedereen zich vanalles laat aanlullen.
De waarheid is doorgaans geen gemeengoed.
Nou inderdaad, dit lijkt me geen forum voor dergelijke zaken, maar wat nu als deze esotherische meta audio zaken toch wel werken, maar dan met behulp van occulte krachten?
Zolang je maar niet ermee aan komt dat je ook geesten hebt gezien, een boodschap van Jezus hebt ontvangen of ontvoerd bent door marsmannetjes vind ik het allemaal best en eerlijk gezegd ook wel leuk om te lezen wat er allemaal voor tweaks zijn.
De termen die gebruikt worden suggereren dit ook.
Zo'n man die dan waarschuwt dat je ook 'teveel "energie" er in kan steken', en dat dat risico's zou hebben bijvoorbeeld.
Of de geheimzinnigheid omtrent het 'bereiden' van de materialen.
Ik zag de naam van der Hul ook voorbij komen, en die is toch een gerenommeerd audiofiel, dacht ik.
Zou zo iemand zichzelf voor een grote groep ongeloofwaardig willen maken als het allemaal maar louter onzin zou zijn?
Ik weet het niet.
Re: Coillon rings o.i.d
Sorry, ik moet Bas toch wat gelijk geven wat betreft "believing is seeing".
Zo werkt het namelijk weleens echt.
Maar dat wil evengoed niet altijd zeggen dat het inbeelding is.
Heeft ook te maken met ontvankelijkheid en 'de deur open hebben'.
We zijn als mensen doorgaans eigen baas wat dat betreft.
Voor occulte zaken moet een mens zich 'openen', en kan een mens zich dus ook 'afsluiten' voor die dingen.
Wil overigens ook niet zeggen dat een mens die zich open stelt altijd iets zal 'binnen krijgen'.
Daar zijn het ook de 'entiteiten' die kiezen om al dan niet te 'intruderen' (als dat een woord is).
Maargoed, ik weet ook niet in hoeverre en in welke gevallen deze zaken in de home audio beleving daadwerkelijk van doen hebben met occulte zaken.
Ik gok dat dat meestal niet het geval is.
Ik gok dat het meestal suggestief is.
Interessantdoenerij, gebakken mysterie lucht, wat (weer een parallel) ook vaak het geval is in de wereld van paragnosten e.d.
Evengoed, als mensen zonder vooringenomen te zijn (een leek bijvoorbeeld) zeggen dat iets werkt, werkt er dan wellicht 'iets'?
Zo werkt het namelijk weleens echt.
Maar dat wil evengoed niet altijd zeggen dat het inbeelding is.
Heeft ook te maken met ontvankelijkheid en 'de deur open hebben'.
We zijn als mensen doorgaans eigen baas wat dat betreft.
Voor occulte zaken moet een mens zich 'openen', en kan een mens zich dus ook 'afsluiten' voor die dingen.
Wil overigens ook niet zeggen dat een mens die zich open stelt altijd iets zal 'binnen krijgen'.
Daar zijn het ook de 'entiteiten' die kiezen om al dan niet te 'intruderen' (als dat een woord is).
Maargoed, ik weet ook niet in hoeverre en in welke gevallen deze zaken in de home audio beleving daadwerkelijk van doen hebben met occulte zaken.
Ik gok dat dat meestal niet het geval is.
Ik gok dat het meestal suggestief is.
Interessantdoenerij, gebakken mysterie lucht, wat (weer een parallel) ook vaak het geval is in de wereld van paragnosten e.d.
Evengoed, als mensen zonder vooringenomen te zijn (een leek bijvoorbeeld) zeggen dat iets werkt, werkt er dan wellicht 'iets'?
Re: Coillon rings o.i.d
Ja, hoor eens (Shadow schreef:Je set klinkt niet anders, je luistert gewoon anders afhankelijk van je gemoedstoestand en het moment van de dag. Wanneer stoppen mensen nu eens met het gehoor als meetinstrument te beschouwen?
Dat gaat dus via het gehoor.
Is evengoed meestal wel consistent met metingen e.d.
Re: Coillon rings o.i.d
Nou wat ik dan wel weet is dat occulte zaken business is in audioland. Ik weet niet of je de filmpjes van v.d.Hul gezien hebt. Die extenders gaan voor 5K over de toonbank. Het zijn doosjes met wat elektronica en een stekker. Verder niets. Nu kun je mij veel wijs maken maar niet dat elektronica meer is dan puur materialisme, door mensen bedacht en door mensenhanden gemaakt. Daar komt geen enkele hogere macht (of zo je wil kracht) aan te pas anders dan menselijke creativiteit. Die extender doet mij denken aan de zwarte gelakte kistjes die in de jaren '60 - '70 op de markt voor Fl 500 door een standwerker te koop werden aangeboden. Veel mensen werden toen ziek van aardstralen en zo'n kistje zou die aardstralen neutraliseren. Menigeen wandelde huiswaarts met zo'n kistje onder de arm en 500 guldens armer.
https://www.youtube.com/results?search_ ... l+extender
https://www.youtube.com/results?search_ ... l+extender
Re: Coillon rings o.i.d
Allemaal gebaseerd op verkeerde conclusies van het 'double slit experiment' en inmiddels dus ook debunked.AatV schreef:Dat strookt ook met de wetenschappelijke theorie (quantumtheorie, Kopenhaagse variant) dat er geen waarnemer-onafhankelijke werkelijkheid bestaat.ray5150 schreef:Ik ben dan ook van mening dat luisteraars het geluidsbeeld verstoren, een set presteert dan ook het beste in een ruimte waarin niemand aanwezig is.
Ook vooral geen katten toelaten!
groet,
Aat
(maar vraag me niet om een uitleg, vergeten...)
Maar sowieso een filosofische farce i.m.o.
Wel populair in de new age achtige levensbeschouwingshoek (wat een erg ruime hoek is).
Re: Coillon rings o.i.d
De vraag is m.i. of onze werkelijkheid louter materialistisch is.Pjotr schreef:Nou wat ik dan wel weet is dat occulte zaken business is in audioland. Ik weet niet of je de filmpjes van v.d.Hul gezien hebt. Die extenders gaan voor 5K over de toonbank. Het zijn doosjes met wat elektronica en een stekker. Verder niets. Nu kun je mij veel wijs maken maar niet dat elektronica meer is dan puur materialisme, door mensen bedacht en door mensenhanden gemaakt.
In beginsel niet nee.Daar komt geen enkele hogere macht (of zo je wil kracht) aan te pas anders dan menselijke creativiteit.
Ik denk dat het al wat vager wordt met hoogspanningswolken in glazen buisjes en alles wat daar bij komt kijken, maar misschien ook niet.
Door de tijd heen zijn zowat alle zaken des levens beïnvloedbaar door 'goden' die je gunstig moet stemmen om hun gunsten te verkrijgen.
Dat wij nu toevallig in een tijd en samenleving leven waar dat allemaal (althans door / binnen een grote groep) als onzin wordt afgedaan, staat daar toch wat los van.
Maargoed, ik weet het niet.
Als het occult is, hoef ik er in ieder geval niets van te hebben.
Als het oplichting is overigens ook niet.
Ik ken dat verhaal niet.Die extender doet mij denken aan de zwarte gelakte kistjes die in de jaren '60 - '70 op de markt voor Fl 500 door een standwerker te koop werden aangeboden. Veel mensen werden toen ziek van aardstralen en zo'n kistje zou die aardstralen neutraliseren. Menigeen wandelde huiswaarts met zo'n kistje onder de arm en 500 guldens armer.
Wel weet ik dat het geestelijke / bovennatuurlijke actief onderdrukt wordt en / of belachelijk gemaakt, appellerend aan de hedendaagse vermeende rationaliteit en wetenschappelijkheid.
Uiteraard wordt er niets aan charlatans gedaan.
In het westen (met name autochtoon west Europa (en wellicht in de meeste van oudsher Christelijke gebieden)) is het duidelijk dat "geloven" dom is.
Evengoed is atheisme / materialisme filosofisch een onhoudbare overtuiging.
Maar ik dwaal af...
Punt is: Er is meer tussen hemel en aarde, meer dan het meetbare en zintuiglijk waarneembare.
De oorsprongsvraagstukken m.b.t. onze werkelijkheid laten ook weinig redelijk alternatief over dan iets als "God".
En er gebeurt ook gewoon teveel wat niet fysisch verklaard kan worden.
De mens heeft het er al duizenden jaren over.
Ik dwaal nog steeds af, geloof ik...
Ik zeg alleen, dat het m.i. KAN, dat er bovennatuurlijke zaken meewerken met muziekbeleving.
En dat het m.i. ook KAN dat dat werkt via de weergave installatie, en niet alleen in de perceptie van de luisteraar.
Ik wil het echter afraden om je als slaaf van 'het bovennatuurlijke' op te stellen.
Niet alleen met audio dus, maar ook met spirituele zaken als meditatie en Reiki of meer als religie of 'energiebron' of metafysisch orakel enz...
Het heeft altijd een prijs.
Ik heb (back on topic) liever dat het geluid minder goed is en 'gewoon' een elektronische / elektromechanische reproductie van wat er op de audiodrager staat.
Ga ik kijken.
Re: Coillon rings o.i.d
We hebben het hier gewoon over het luisteren naar een reproductie. De originele muziek, instrumenten en omstandigheden doen er niet toe (want die zitten in de opname) maar worden wel misbruikt om de zooi leuk te verkopen.
De rest is geleuter...
De rest is geleuter...
Re: Coillon rings o.i.d
Het ging om elektronica, dat komt gewoon uit een fabriek en gaat in een doosje over de toonbank. Dat je er niet materialistische dingen mee kunt doen zoals over afstand communiceren (telefoon, radio etc.) is een andere zaak. Het is nog steeds wat we zelf bedacht hebben en niet vanuit de kosmos o.i.d. op ons neer daalt.Jerommel schreef:De vraag is m.i. of onze werkelijkheid louter materialistisch is.https://www.youtube.com
Re: Coillon rings o.i.d
Vanuit natuurwetenschappelijk oogpunt is het 'geleuter' of in elk geval niet te benaderen.beijert schreef:We hebben het hier gewoon over het luisteren naar een reproductie. De originele muziek, instrumenten en omstandigheden doen er niet toe (want die zitten in de opname) maar worden wel misbruikt om de zooi leuk te verkopen.
De rest is geleuter...
Mee eens dat het doorgaans schaamteloos cashen is.
Maargoed, ik kwam in dit subforum om een nieuw topic te beginnen, en zag toen dit topic.
De religieuze aspecten vielen me op.
Re: Coillon rings o.i.d
Ik zie het zo, het is slechts lucht in beweging. Lucht is nooit 100% hetzelfde, je eigen waarneming ook niet.
Dat maakt de verschillen.
Je kan er verder van alles bij roepen wat verschil moet maken maar zolang het niet te meten is valt het ook niet te horen. Daarin zijn je luidsprekers (en hun manier om het geluid bij je oren te krijgen) namelijk de beperkende factor.
Dat maakt de verschillen.
Je kan er verder van alles bij roepen wat verschil moet maken maar zolang het niet te meten is valt het ook niet te horen. Daarin zijn je luidsprekers (en hun manier om het geluid bij je oren te krijgen) namelijk de beperkende factor.
Re: Coillon rings o.i.d
Hele verhalen over niksJerommel schreef:20:39 Ik weet het niet.
20:55 werkt er dan wellicht 'iets'?
21:17 (maar vraag me niet om een uitleg, vergeten...)
En dan maar aankomen met "God" "energie" enz. zonder te definieren wat ermee bedoeld wordt.
God, en welke dan wel, keuze genoeg.Energie, toestand van massa in beweging of zo, jamaar wat is massa
Hoe dan ook, als we iets (nog ?) niet snappen (= is een voor ons brein aanvaardbare uitleg) staan er altijd lui klaar met een onduidelijk leuterverhaal om er voordeel uit te halen (macht, poen).En als je het niet gelooft slaan we je de kop in
Tja, de mens wil antwoorden, waarom dit waarom dat, waarom overkomt dit mij, waar komen we vandaan,waar gaan we heen.Wel we worden bediend
Anne
Re: Coillon rings o.i.d
Er is geen antwoord lijkt mij, we gaan wel of niet, of misschien een beetje
Re: Coillon rings o.i.d
Het willen weten waarom is gewoon handig Anne. Eigenlijk is de vraag ook niet "waarom", daar is doorgaans geen antwoord op, maar "hoe". Het is een gave van de mens om door het combineren van de antwoorden op de vele "hoe's" iets nieuws te creëren.
Re: Coillon rings o.i.d
Hmmm.... Dat idee krijg ik doorgaans niet.Ah!buis schreef:Tja, de mens wil antwoorden,
Meestal pas als een mens ernstig radeloos en / of gebroken is gaat een mens serieus existentiële vragen stellen.
Re: Coillon rings o.i.d
Nou ja, dat gebeurd ook wel eerder soms. Maar ook dat bied weinig soelaas vaak. Mijn theorie: "We weten niet waar we vandaan komen, waarom we hier zijn of waar we naar toe gaan. En dat is allemaal prima.".Jerommel schreef:Hmmm.... Dat idee krijg ik doorgaans niet.Ah!buis schreef:Tja, de mens wil antwoorden,
Meestal pas als een mens ernstig radeloos en / of gebroken is gaat een mens serieus existentiële vragen stellen.
Satefan
Re: Coillon rings o.i.d
Ik herhaal dit nog maar een keer.leonidas schreef:Ik heb mijn onderzoek afgesloten.
Ga er verder niet over uitweiden.
Ik heb de "lamp" nooit getest (maar vermoed dat het identiek werkt)
Een waarschuwing is wel op zijn plaats:
Mocht ik gelijk hebben dan :
Als je iets dergelijks gebruikt en je merkt dat je gezondheidsklachten krijgt dan verwijder de materie onmiddellijk !!
Vaker verkouden kan al een indicatie zijn .
Met verwijderen bedoel ik : ver weg van je huis !!
mvgr. Leon
Jerommel zit , voor zover ik het kan beoordelen , op het juiste spoor.
Mijn waarschuwing blijft !!
In de rest van de discussie wil ik niet (meer) betrokken zijn.
mvgr. Leon.
Re: Coillon rings o.i.d
Normaliter krijg je die antwoorden als vanzelf met je opvoeding mee.
En als je het wel zou weten heb je er feitelijk nog niks aan. Ik hou het maar op dat we simpelweg de soort in stand proberen te houden. En daar maken we naar mijn idee een behoorlijk potje van zo af en toe en zo hier en daar."We weten niet waar we vandaan komen, waarom we hier zijn of waar we naar toe gaan. En dat is allemaal prima.".
Re: Coillon rings o.i.d
Zoals in de politiek dacht ikAatV schreef:Zou je de zwaar ondergewaardeerde Mijnheer de Corte niet in dit gereutel willen betrekken?Ah!buis schreef:Jules.png Tot slot een liedje ? <>
Anne![]()
![]()
groet,
Aat
Geeft niet waarom je opvalt wordt als je maar gezien wordt.
En "Mijnheer de Corte" mag gehoord worden, te pas en desnoods te onpas
Anne
Re: Coillon rings o.i.d
Ik vind het wel jammer dat je er verder niet over wilt uitweiden.leonidas schreef:Ik herhaal dit nog maar een keer.leonidas schreef:Ik heb mijn onderzoek afgesloten.
Ga er verder niet over uitweiden.
Ik heb de "lamp" nooit getest (maar vermoed dat het identiek werkt)
Een waarschuwing is wel op zijn plaats:
Mocht ik gelijk hebben dan :
Als je iets dergelijks gebruikt en je merkt dat je gezondheidsklachten krijgt dan verwijder de materie onmiddellijk !!
Vaker verkouden kan al een indicatie zijn .
Met verwijderen bedoel ik : ver weg van je huis !!
mvgr. Leon
Jerommel zit , voor zover ik het kan beoordelen , op het juiste spoor.
Mijn waarschuwing blijft !!
In de rest van de discussie wil ik niet (meer) betrokken zijn.
mvgr. Leon.
Maar het is dan kennelijk ook niet meer een onderwerp dat op ZBA thuis hoort.
Mocht je via PB er nog iets over willen zeggen, wees welkom.
[edit] Ik PB jou wel even. [/edit]
Re: Coillon rings o.i.d
Nou ja, je bent natuurlijk meer dan alleen maar het resultaat van je opvoeding en het script waarmee je bent opgegroeid. Je hebt zelf het vermogen om je gedachten anders te organiseren en je uitgangspunten te (her)overwegen.Pjotr schreef:Normaliter krijg je die antwoorden als vanzelf met je opvoeding mee.
En als je het wel zou weten heb je er feitelijk nog niks aan. Ik hou het maar op dat we simpelweg de soort in stand proberen te houden. En daar maken we naar mijn idee een behoorlijk potje van zo af en toe en zo hier en daar."We weten niet waar we vandaan komen, waarom we hier zijn of waar we naar toe gaan. En dat is allemaal prima.".
