Idd indrukwekkend.En wat weegt dat "spul" ?Piet1950 schreef:Hier nog even een foto. Het is stevig spul.
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Idd indrukwekkend.En wat weegt dat "spul" ?Piet1950 schreef:Hier nog even een foto. Het is stevig spul.
'tJa als je Bert achterna wil met een pijnlijke rug, 10kg en dan nog twee UGT, wordt wel erg zwaar.PA4URK schreef:Hoi vrienden, dat is een mooi aanbod van Piet. Maar is die voedingstrafo geschikt? Anne?
Ik denk dat het met die smoorspoel(en) erg vol op het bovendek wordt maar dat zal ik even uit moeten meteren.
Kijk een Unitran trafo met NOS buizen zorgt natuurlijk wel voor een hele mooie versterker
Dat is wel een gewichtige twijfelBert61 schreef:Dan twijfelde ik geen 10,75 lbs
Ook met SE ik zie versterkers SE met 20H en en soms wel twee smoorspoelenAh!buis schreef:Dat is wel een gewichtige twijfelBert61 schreef:Dan twijfelde ik geen 10,75 lbs![]()
5H is meestal wel genoeg hoor.
Anne
viewtopic.php?f=7&p=1919416#p1919400PA4URK schreef:Hoeveel weegt die Unitran voedingstrafo eigenlijk Piet en heb je ook de afmetingen misschien?
Duidelijk Rein, ik had, ten onrechte, de conclusie getrokken dat het een stereo balansversterker werd.Wat jij boven beschrijft is hier absoluut de bedoeling niet, gewoon een single-ended versterker
Als je geen bezwaar hebt tegen een transistor, dan kun je de buis wel beveiligen tegen overstroom, als de EF86 er niet is.Dit wordt hem ongeveer Piet
Dat zal geen beletsel zijn Anne, we hebben voor hetere vuren gestaan. En het schema aanpassen - dus beter maken - kan ik alleen maar toe juichen. Dus Piet: Eén transistorretje heb ik dit keer geen bewaar tegenHet is wel een ontwerp met wat bedenkelijke kanten.
Ik heb alleen ervaring met de Duitse trafo's van Rhoerentechnik. Ik heb 2 single ended trafo's gebruikt (Typ 53.36). Dit is een trafo voor 3xEL84 parallel, maar ik heb deze trafo in een balansversterker gebruikt.... Dit werkte overigens prima. De trafo's zijn met een kap afgedekt, en kunnen dus zo op het chassis.Blijven over de uitgangstrafo's. Wat adviseren jullie?
Maar met een kap erover zie je er niks meer vandemocles schreef:Ogonoski maakt kwaliteit trafo,s.
Heb er nog een paar staan,waren bedoeld voor een GM-70 echt hele mooie trafo,s.
Weet je dat Ome Ali in het verre China hele mooie kappen verkoopt in diverse uitvoeringen en maten?Maar er is nog wel een kap nodig.