Welke media speler?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Media speler gevraagd
Bert komt vrijdag mijn kant op en kan dan met zn eigen iPad mijn sonos connect proberen, Dat heeft alle functies wat hij nodig heeft en een makkelijke app. En 2de hands zijn ze nog redelijk te betalen.
We gaan zien wat hij er van vind!
We gaan zien wat hij er van vind!
Re: Media speler gevraagd
Barry beveelt hem ook aanShadow schreef:Dan gewoon de Yamaha WXC50 gebruiken dus
Bedankt voor de info
Ben daar blij mee
Re: Media speler gevraagd
2 dingen;
- het werkt het best met bedraad internet
- de integratie via de musicast app is prima, internet radiostations zoeken is wat lastiger.
Je hebt afgelopen luisterdag bij mij er ook naar geluisterd Bert
- het werkt het best met bedraad internet
- de integratie via de musicast app is prima, internet radiostations zoeken is wat lastiger.
Je hebt afgelopen luisterdag bij mij er ook naar geluisterd Bert
Re: Media speler gevraagd
Oh daar was niks mis meeShadow schreef:2 dingen;
- het werkt het best met bedraad internet
- de integratie via de musicast app is prima, internet radiostations zoeken is wat lastiger.
Je hebt afgelopen luisterdag bij mij er ook naar geluisterd Bert
Ik heb bedraad internet ervoor aangelegd
De integratie van ?
Naar radiostations met al dat gezever en reclame luister ik niet meer
Dat zet ik binnen twee tellen uit , bovendien hoor ik hier altijd rare dingen piepje fluitjes op de radio die er niet horen te zijn.
Vrijdag ga ik bij Bas naar Sonos kijken en naar zijn Kef Q11 luisteren
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Media speler gevraagd
Musiccast is een app op je tablet of smartphone (gewoon gratis te downloaden) waarmee je de yamaha kan bedienen.
Re: Media speler gevraagd
Kijk ook eens naar de Bluesound Node 2i. Heb zelf de Node 2, werkt heerlijk!
Re: Media speler gevraagd
Op internetradio heb je juist heel weinig reclame BertBert61 schreef:Oh daar was niks mis meeShadow schreef:2 dingen;
- het werkt het best met bedraad internet
- de integratie via de musicast app is prima, internet radiostations zoeken is wat lastiger.
Je hebt afgelopen luisterdag bij mij er ook naar geluisterd Bert
Ik heb bedraad internet ervoor aangelegd
De integratie van ?App is prima
MUSICCAST
wasda Cd kastje ofzo
Naar radiostations met al dat gezever en reclame luister ik niet meer
Dat zet ik binnen twee tellen uit , bovendien hoor ik hier altijd rare dingen piepje fluitjes op de radio die er niet horen te zijn.
Vrijdag ga ik bij Bas naar Sonos kijken en naar zijn Kef Q11 luisteren
Re: Media speler gevraagd
Misschien ik alles over een kam Vergeef mijn domheid
Maar wij hebben een internet radiootje gekocht en daar hebben we gewoon NPO opstaan en na elk plaatje twee van diie jokers die elkaar de bal toe spelen of een interview waar men niet kritisch is maar juis andersom en heel vaak is het antwoord bekend
En dat klets maar
niks voor mij Klik uit
Ik had een optreden van Joe Bonamassa gekregen van spotify is opgenomen Het begint al met verheerlijking van een EltonJohn
Dan 6 minuten iets wat een stoomtrein moet voor stellen die weg rijdt
Ik weet het maar als ik het zo laat horen heb je geen idee wat het is
Dan wat muziek 7 minuten en weer dat gezever over Elton John afijn dat is zo 3x vervolgen een reclame blokje over Spotify premium weer 5 minuten muziek Althans het lijkt erop Dan een een Date site Alexa die het spannend vind
De kwaliteit
Dat hoef ik niet Joram
Maar wij hebben een internet radiootje gekocht en daar hebben we gewoon NPO opstaan en na elk plaatje twee van diie jokers die elkaar de bal toe spelen of een interview waar men niet kritisch is maar juis andersom en heel vaak is het antwoord bekend
En dat klets maar
Ik had een optreden van Joe Bonamassa gekregen van spotify is opgenomen Het begint al met verheerlijking van een EltonJohn
Dan 6 minuten iets wat een stoomtrein moet voor stellen die weg rijdt
Ik weet het maar als ik het zo laat horen heb je geen idee wat het is
Dan wat muziek 7 minuten en weer dat gezever over Elton John afijn dat is zo 3x vervolgen een reclame blokje over Spotify premium weer 5 minuten muziek Althans het lijkt erop Dan een een Date site Alexa die het spannend vind
De kwaliteit
Dat hoef ik niet Joram
Re: Media speler gevraagd
Hou Hans op YouTube heb ik het eerst gehoord
En ik heb geen spotify maar John wel en die heeft het op een usb stik gezet
En dat is in WAV 48 kHz 32 bit
Maar het is helemaal niks zodra er meer dan een instrument speelt gaat het fout
Misschien mp3 naar WAV gedingesd geen idee maar het klinkt beroerd
Zal ik het je toe sturen ? Het is iets van 2GB maar met wetransfer gaat dat wel
En ik heb geen spotify maar John wel en die heeft het op een usb stik gezet
En dat is in WAV 48 kHz 32 bit
Maar het is helemaal niks zodra er meer dan een instrument speelt gaat het fout
Misschien mp3 naar WAV gedingesd geen idee maar het klinkt beroerd
Zal ik het je toe sturen ? Het is iets van 2GB maar met wetransfer gaat dat wel
Re: Media speler gevraagd
Spotify premium kost je een tientje per maand en dan kun je jezelf helemaal gek streamen Bert
Qua internetradio is Baars classic rock wel een fijne zonder reclame
Qua internetradio is Baars classic rock wel een fijne zonder reclame
Re: Media speler gevraagd
Dan kun je beter voor 2 tientjes tidal nemen, krijg je in veel hogere kwaliteit dan de 320kbps van Spotify.Shadow schreef:Spotify premium kost je een tientje per maand en dan kun je jezelf helemaal gek streamen Bert![]()
Qua internetradio is Baars classic rock wel een fijne zonder reclame
Re: Media speler gevraagd
Zeker waarShadow schreef:Klopt, maar hier is ook mee te leven hoor
Bert kan morgen zowel Spotify Premium als Tidal Hi-Fi proberen.
Re: Media speler gevraagd
Ik vond het bij Bas best goed klinken
Maar is die Sonos 16 bit maximaal of haal ik twee dingen door elkaar
Maar is die Sonos 16 bit maximaal of haal ik twee dingen door elkaar
Re: Media speler gevraagd
Dat klopt
Nu heeft John een idee
Ik heb een Nas daar aan een externe geluidskaart (die heb ik ) de Focusrite 24bit 192 kHz
En de software van synolgy gebruiken om de muziek te streamen
Wat denken jullie ervan ?
Nu heeft John een idee
Ik heb een Nas daar aan een externe geluidskaart (die heb ik ) de Focusrite 24bit 192 kHz
En de software van synolgy gebruiken om de muziek te streamen
Wat denken jullie ervan ?
Re: Media speler gevraagd
Doe ik dus ook. Via de Sonos Connect speel ik Spotify Premium (vooral de familie is hier erg blij mee, lekker makkelijk). Deed ik op de Breda demo-dag ook, maar dan vanaf de Mac, optisch direct de Hypexen in. Volgens mij heeft niemand geklaagd over de kwaliteit of het geluidShadow schreef:Klopt, maar hier is ook mee te leven hoor
Als ik even lekker wil luisteren dan speel ik via Sonos Connect 16bit/44khz flac of wav files, vanaf de NAS. Werkt ook prima en betrouwbaar. Van de week komt er een RPI binnen met een Hifiberry Digi Pro dinges. Kon ik voor 75 euro overnemen op MP. Leuk om mee te klooien. Als ie braaf is gaat ie de Sonos vervangen, maar ik denk niet dat ik de laatste ook weg doe. Komt vast weer ergens anders van pas.
groet,
Satefan
Re: Media speler gevraagd
Ik denk dat je iets moet hebben dat foolproof is en simpel te bedienen.Bert61 schreef:Dat klopt
Nu heeft John een idee
Ik heb een Nas daar aan een externe geluidskaart (die heb ik ) de Focusrite 24bit 192 kHz
En de software van synolgy gebruiken om de muziek te streamen
Wat denken jullie ervan ?
Re: Media speler gevraagd
Ik denk dat er nog twee van die Raspberry,s met DAC in aangeboden komt
Ik heb geen lol in programeren of frutselen aan dat ding
De focus rite die ik al heb staan werkt goed in combinatie met de Nas
Dus hoef ik geen Sonos te kopen voor 190€ Gebruikt die Dingen zijn duur in de aanschaf ook tweedehands maar wel een goede koppeling met alles op dat internet en speakertje overal door het huis je klikt aan Tada het werkt meteen
Petje af voor de mensen die dit bedacht en gemaakt hebben
Dus ik hou voorlopig 190€ op Mn rekening
En verkoop ook 2 of 3 Raspberry,s met Hifi Berry er op
Dat gaat in Mn potje Buizenversterker,s terug
Dus probleem misschien opgelost die klappen tussen over schakelen tussen WAV en FLAC
Anders alleen FLAC draaien.
Vanmiddag komt John de boel verplaatsen
De Nas komt boven te staan Focus rite eraan en de buizenbakken eraan
Ik heb geen lol in programeren of frutselen aan dat ding
De focus rite die ik al heb staan werkt goed in combinatie met de Nas
Dus hoef ik geen Sonos te kopen voor 190€ Gebruikt die Dingen zijn duur in de aanschaf ook tweedehands maar wel een goede koppeling met alles op dat internet en speakertje overal door het huis je klikt aan Tada het werkt meteen
Petje af voor de mensen die dit bedacht en gemaakt hebben
Dus ik hou voorlopig 190€ op Mn rekening
En verkoop ook 2 of 3 Raspberry,s met Hifi Berry er op
Dat gaat in Mn potje Buizenversterker,s terug
Dus probleem misschien opgelost die klappen tussen over schakelen tussen WAV en FLAC
Anders alleen FLAC draaien.
Vanmiddag komt John de boel verplaatsen
De Nas komt boven te staan Focus rite eraan en de buizenbakken eraan
Re: Media speler gevraagd
Ik zit nu ook te lezen over de connect. Met de optische uitgang wordt de dac in de connect omzeilt. Daarbij kun je bij volume kiezen voor fixed, variabel en pass-through. Ik ga van de week is een optische kabel halen en kijken wat het voor verschil maakt als ik de connect optisch aansluit op de versterker en dan pass-through gebruik.
Re: Media speler gevraagd
Ik snap er niks vanhardbats schreef:Ik zit nu ook te lezen over de connect. Met de optische uitgang wordt de dac in de connect omzeilt. Daarbij kun je bij volume kiezen voor fixed, variabel en pass-through. Ik ga van de week is een optische kabel halen en kijken wat het voor verschil maakt als ik de connect optisch aansluit op de versterker en dan pass-through gebruik.
Re: Media speler gevraagd
Is het dan mogelijk om een externe geluidskaart direct aan een NAS te koppelen via USB ? 
